Vraagje

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Diesel82, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Onze kleine meid is nu 2,5 week oud en krijgt sinds twee dagen volledige kunstvoeding. Afeglopen dinsdag woog ze 3570 gram.
    Nu heb ik het idee dat ze vreselijk haar best moet doen om haar ontlasting er uit te werken. Had ik zelf vroeger als baby ook.
    Nu moet ik een nieuwe bus voer kopen en vroeg me af of het wijs is als ik de nutrilon omneo koop of gewoon nog even op de nutrilon standaard blijf. En kan je zonder gemak overstappen of moet je mengen??

Alvast bedankt!

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Wat je zo wie zo kan doen is bij iedere voeding 10 cc extra water ( mits je kindje altijd de voeding leeg drinkt).

Als je andere voeding koopt wordt er geadviseerd eerst te mengen.
    Heeft ze harde ontlasting?

Mijn zoontje heeft dit in het begin ook heel erg gehad, ik deed extra water in zijn flesje, en smorgens een theelepeltje zonnebloem olie bij zijn fles.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Als je op iets anders over wil stappen dan zou ik het langzaam aan gaan wennen door eerst te mixen.

En inderdaad is de ontlasting hard?
    Want als het gewoon vloeibaar is dan is er niets aan de hand.
    Mijn dochter zit echt niet verstopt maar doe loopt knalrood aan.

Enne voer is voor beesten hahahaha

4. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Voer zit er ingebakken, haha. We hebben al bijna 4 jaar een hond. Maar ik heb het dus over eten voor die kleine meid.
    Ontlasting is niet kneppel hard. Maar heb dus wel het idee dat ze heel hard moet persen voordat ze het eruit heeft.
    Ze drinkt de flesjes niet helemaal leeg. Kan ik er dan gewoon 10 cc extra water bij doen? En doordat je de voeding dan wat dunner maakt heb je dan niet minder verzadiging?

5. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik denk eigenlijk dat ze gewoon nog even moet wennen aan de KV.
    Onze dochter had het ook toen ze van BV op volledige KV overging.
    Ik zou het dus nog een paar dagen aankijken voordat je met de voeding gaat "rommelen".
    Mocht er niks veranderen, kan je inderdaad 10cc water extra in de fles doen, mits de ontlasting hard is.

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Bij mijn zoontje is de ontlasting ook niet hard ( zoals keutels) maar hij laat wel duidelijk weten dat hij aan het poepen is.
    Hij loopt rood aan, en kreunt er lekker bij en soms heel veel moeite.
    Maar het is gewoon lekker smeuig ;)
    haha!

Maar als je kindje op 20cc na de fles niet leeg drinkt en je voegt extra water bij is het niet zo heel erg.
    Wel als ze regelmatig 50 cc laat staan ( anders krijgt ze te weinig voeding binnen en ja het vult dan natuurlijk ook weer iets minder maar daar en tegen zal ze ook weer wat meer drinken als ze dat gaat merken)

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Leuk he dat kreunen hier ook hoor en het liefst op schoot bij mama

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    en net nadat je hem hebt verschoont ;)

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Ja inderdaad ja.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou ook nog wachten hoor! Het is pas 2 dagen volledig...het kan zijn dat ze nog moet wennen! En als de ontlasting er gewoon goed uitziet zou ik me ook geen zorgen maken!

Je zou Finn eens moeten zien als hij bezig is! Ik schaam me er bijna voor als we ergens anders zijn!
    echt KEIHARD kreunen en zo rood als een tomaatje! Hahaha!

11. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!!!
    Het is inderdaad gewoon smeuïg, geen harde keutels.
    Wel ziet het een beetje groen, is dit normaal? Het hoort toch gewoon geel te zien? Of heeft dit ook met de overgang te maken van bv naar kv??

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Was bij mijn zoontje ook, de ene keer geel en de andere keer groen komt gewoon door de soort voeding.

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Welke voeding heb je? Ik geloof dat bij sommige de kleur groen is idd...bij de Omneo en HA dacht ik.
    Maar weet ik niet zeker!

14. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Je kindje is nog jong en nog niks gewend end daarbij geef je aan net pas volledig je kindje op kv te eten te geven. Ik zou zeker niet zomaar nu weer andere voeding gaan aanschaffen. Geef je kindje eens een week de tijd om te wennen. de darmen moeten zich ook nog even aanpassen op de verandering in de voeding! Als de ontlasting gewoon smeuig is en je kindje het er wel uit weet te werken dan zou ik mij niet al te veel zorgen maken! Waarom je kind bloot stellen aan extra poespas als het helemaal niet nodig is??? Desnoods, zoals al eerder geopperd, 10 ml water toevoegen op een fles, dat helpt al enorm, maar ik zou zeker niet zomaar van het een op het andere overgaan! Niet voor niets zegt men ook wel tegen het kindje: " ben je aan het drukken?" oftewel de poep naar buiten aan het werken het zij met rood aangelopen gezicht en een boel gekreun.

Deel Deze Pagina