Hoi hoi.. Ik zit eventjes met het volgende. Hopelijk heeft iemand misschien wat tips voor mij. Mijn dochtertje word eind deze maand 13 maanden. Ze krijgt nu volledig koemelk, geen KV meer. Wel alleen maar warm... Is dit niet erg? Koud vind ze het gewoon echt vies lijkt wel! Terwijl ik toch iets heb van... Ja maar koud moet ze het toch ook leren drinken? Maargoed, dat opzich is niet het grootste probleem... Ze wil niets anders dan diksap. En dan niet een subtiel laagje diksap, maar gewoon zodanig veel diksap dat het wel "lekker" zoetig is. Ik probeer zooo vaak om gewoon water aan te bieden, of een heeel klein beetje diksap. Ook geprobeerd om de diksap af te bouwen, maar daar trapt ze dus niet in. Dan neemt ze een slok en laat het zo d'r mond uit lopen. :x Ik ben het gewoon zat om haar alleen maar zoetig drinken te geven.. Het is niet goed voor haar. En ze drinkt ook best veel!! Ze drinkt uit zo'n grote rietjesbeker van Nuby, ze drinkt met gemak 3 tot 4 keer per dag zo'n volle beker leeg. (zo'n beker is zo'n 355 ml) En het is niet dat ik het haar gewoon zelf aan bied ofzo, maar ze laat echt duidelijk merken dat ze dorst heeft. Nouja hopelijk begrijpt iemand waar ik mee zit en heeft iemand misschien wat tips voor mij zodat ik haar kan leren om gewoon eens een keer water te drinken. Groetjes, Iris
Hoi Iris, Zo te lezen kan ze zelf al goed aangeven wat ze wel en niet wilt. Ik kan mij voorstellen dat dat niet altijd makkelijk is. Het is in ieder geval niet erg als ze de melk alleen maar warm wilt drinken. Ze drinkt het in ieder geval wel. Koud melk drinken komt misschien straks vanzelf wel een keer. Het zou inderdaad fijn zijn als ze wat minder (zoet) diksap gaat drinken. Misschien kun je eens een Friso Fruitsmoothie proberen, anders van smaak en minder zoet. Of wat rooibosthee. Groetjes Angelique