Temperatuur gaat niet omhoog

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Vindjelief, 13 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vindjelief

    Vindjelief Actief lid

    14 mrt 2020
    220
    154
    43
    Vrouw
    Hee meiden, de titel zegt het al.. ik heb zondag een knal positieve ovulatietest gehad maar mijn temperatuur is vandaag nog steeds niet omhoog.. iemand hier ervaring mee ?
     
  2. Olifantje92

    Olifantje92 Fanatiek lid

    16 aug 2018
    1.132
    540
    113
    Vrouw
    Heb je na zondag ook nog ovulatietesten gedaan? Ik zou nog even kijken wat je temp morgen doet. Heb je ook een kaartje waar je temperaturen opstaan?
     
  3. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Bij mij zie de temperatuur na mijn ovulatie meestal ook na een dag of 2 pas oplopen. Toevallig was mijn ovulatie ook zondag en gister was er 0.3 bij en vanochtend nog ns 0.2.

    Maar had je vanochtend nog steeds helemaal geen oploop? Want na 3 dagen zou je het idd zeker verwachten
     
  4. Vindjelief

    Vindjelief Actief lid

    14 mrt 2020
    220
    154
    43
    Vrouw
    Nee ik heb niet doorgetest omdat ik overal lees dat dat niet nodig is haha, ik heb geen andere temperatuurkaarten helaas maar hij is nu iniedergeval al 5 dagen op rij 36.4
     
  5. Vindjelief

    Vindjelief Actief lid

    14 mrt 2020
    220
    154
    43
    Vrouw
    Oké ja het kan ook zijn dat gisteren mijn ei was als de ovulatietest zondag positief was natuurlijk dus als het wel eens vaker voorkomt dat temperatuurstijging 2 dagen duurt dan zou hij morgen zeker omhoog moeten zijn
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe temp je??
    Rectaal? Direct na ontwaken, na evenveel slaapuren en zonder er snachts uit te gaan?

    Het kan zijn dat je ovutest maandag ook nog positief was en je ei vanuit daar 2 dagen later is gesprongen.
    Dat zou vandaag zijn, dus morgen moet hij dan wel hoger zijn naar minimaal 36.7
     
  7. Vindjelief

    Vindjelief Actief lid

    14 mrt 2020
    220
    154
    43
    Vrouw
    Ik temperatuur met een voorhoofdsmeter ( vond dit een fijnere optie dan rectaal en las dat dit erg betrouwbaar is ) zodra ik mijn ogen open temp ik gelijk zonder uit bed te zijn geweest, ik beweeg maar amper! Ik slaap iedere nacht ongeveer 8 uur en ga er ‘s nachts niet uit. Wat ik op Wikipedia heb gelezen is dat je ei springt 24/48 uur na het begin van de piek dus niet daarna, vandaag mijn ei zou theoretisch gezien niet logisch zijn maar heeee een lichaam is niet altijd logisch natuurlijk ! Ben erg benieuwd naar de temperatuur morgen.. maargoed dan is het nog maar de vraag of hij vandaag of gisteren is gesprongen pfff
     
  8. Olifantje92

    Olifantje92 Fanatiek lid

    16 aug 2018
    1.132
    540
    113
    Vrouw
    En? Stijging?

    Je kunt ook vaginaal tempen als je rectaal niet prettig vind.
     
  9. Vindjelief

    Vindjelief Actief lid

    14 mrt 2020
    220
    154
    43
    Vrouw
    Temperatuur was net 36,5 dus er is een lichte stinging..
     
  10. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Waar heb je gelezen dat voorhoofd meten betrouwbaar is, want wat ik overal over de basale lichaamstemperatuurmethode lees, is dat je dit het beste rectaal of vaginaal kunt doen? o_O

    Voorhoofdthermometer is volgens mij wel betrouwbaar genoeg om te meten of je koorts hebt, maar niet voor het bijhouden van je lichaamstemperatuur als je die in kaart wilt brengen.

    Maar ik laat me graag overtuigen hoor als je het ergens op een betrouwbare site gelezen hebt:p
     
  11. Vindjelief

    Vindjelief Actief lid

    14 mrt 2020
    220
    154
    43
    Vrouw
    Poeh waar ik het precies gelezen heb durf ik niet meer te zeggen maar het was iniedergeval een onderzoek waarbij dat de rectale thermometer en de voorhoofdthermometer allebei exact dezelfde metingen lieten zien
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Helaas klopt dat niet meis.

    Voor de tempmethode moet je echt heel nauwkeurig meten en dat kan alleen rectaal of anders vaginaal.
    Ik wil je dus wel adviseren on de volgende ronde echt anders te gaqn tempen (ook niet oraal doen en ook niet via de oksel trouwens). Alleen dan krijg je een mooi betrouwbaar kaartje.
    De kans is dus groot dat je ei al gesprongen is, maar door je verkeerde metingen, je nu niet weet wanneer hij gesprongen is ;)

    En nee... je ei springt zeker niet per definitie max 2 dagen na de start van je piek.
    Ik heb met tempen vaal genoeg gezien dat hij ook springt 2 dagen na de 2e dag vd piek (en dus 3 dagen na start)
     
  13. Vindjelief

    Vindjelief Actief lid

    14 mrt 2020
    220
    154
    43
    Vrouw
    Oké als het dan deze ronde niet raak is zal ik toch de normale temperatuurmeter maar gaan gebruiken, ik heb vanaf donderdag t/m gisteren seks gehad behalve zaterdag dus ik zit sowieso goed waarschijnlijk
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dan zat je iig goed :)
     
  15. Vindjelief

    Vindjelief Actief lid

    14 mrt 2020
    220
    154
    43
    Vrouw
    Net een temperatuur van 36,8 dus eisprong is geweest lijkt me :p
     
  16. LVV117

    LVV117 Niet meer actief

    Hier heb ik ook maar steeds een beetje een vage temperatuur na mijn vermoedelijke eisprong. Wie kan mij helpen? Ben bang dat ik geen eisprong gehad heb...
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina