wanneer weer proberen na curettage?

Discussion in 'Zwanger worden' started by vogue, Jan 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vogue

vogue Lid

Sep 21, 2007
    93
    0
    0
    Belgiƫ
    ik had een vraagje ivm weer zwanger te worden na een curettage. Heb vorige week donderdag na 12 weken zwangerschap een curettage gehad en de gynaecoloog zei dat over 4 tot 6 weken ik opnieuw mijn maandstonden zou moeten krijgen en dat we dan opnieuw kunnen proberen zwanger te worden. Maar ik vraag me eigenlijk af of we eigenlijk niet nu al mogen proberen of is dit gewoon niet mogelijk omdat er nu geen eisprong zal zijn? Ik dacht eigenlijk dat een curettage eigenlijk een beetje kunstmatige maandstonden zijn dus ik dacht zo over 14 dagen zal ik weer een eisprong hebben. Ik wil gewoon geen kans missen, de eesrte keer was ik na 8 maanden zwanger, wat niet zo lang is maar toch. Ik mis het zwanger zijn enorm en wil zo vlug mogelijk dat gevoel terug hebben. Of is het echt niet goed om het nu al te proberen en wachten we best tot na de eerste maandstonden?

2. hartewens

hartewens Fanatiek lid

Jul 11, 2007
    1,082
    0
    0
    Je kunt volgens mij wel gewoon proberen. Alleen weet je niet goed hoe je cyclus verloopt na een curretage. Ik kreeg als advies: niet in bad, zwemmen of gemeenschap hebben als je nog vloeit. Is het bloeden gestopt dan mag je weer gemeenschap hebben. WIj hebben dus niet gewacht tot eerste ongesteldheid. Ben er ook niet zwanger van geworden hoor. Je leest wel eens verhalen dat men direct weer zwanger zijn, dus het kan wel.

3. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Hoi,

Ik heb in septmeber 2005 een miskraam gehad en moest ook wachten tot ik na de curretagebloeding 1 keer ongesteld werd. Nu bij het verwijderen van mijn spiraaltje moest ik dit ook en eigenlijk is dit om dezelfde reden:

Ondanks je een eisprong (kan) hebben, is het beter niet meteen zwanger te worden. Je baarmoederslijmvlies moet nog herstellen. Indien dit nog niet hersteld is door je maandstonden dan vergroot je de kans om terug een mk te hebben omdat dit niet goed is voor de innesteling.

Je kan dus meteen starten maar hou er dan rekening mee dat je een extra risico neemt.

Liefs, en succes
    Kitty

Share This Page