Hallo dames, Ik heb al veel op internet opgezocht maar kom er geen wijs meer uit. Ik wilde eigenlijk nog niet starten met tempen. Maar aangezien ik deze ronde eens geen ovutesten wilde gebruiken en het eens laten gaan, heb ik uitgerekend nu een langere cyclus. Dus toch maar alvast begonnen 3dagen geleden met tempen om alvast een beetje aan het idee te wennen voor de volgende ronde. De eerste rit is 36.2, 36,3, 36,4. Nu snap ik wel dat je iedere ochtend op het zelfde tijdstip moet tempen en voordat je uit bed stapt. Heb al veel verschillende kaartjes bekeken maar kom er echt geen wijs uit. Hoe begin je ongeveer je temp aan begin van de cyclus, eisprong en het einde? Is dit dan laag of juist hoog? Wil gewoon een beetje meer info zodat ik als mijn menstruatie begint er wel wat meer vanaf weet. Alleen tempen is anders ook zo nutteloos. Sorry voor de vele vragen, hoop dat jullie me een beetje wijzer kunnen maken .
Even globaal: Je temp is laag voor je eisprong en hoog na je eisprong. Als je een account aanmaakt bij FF dan geeft hij vanzelf een kruis op de dag van de eisprong. Als je temp drie dagen hoog blijft zet hij het kruis. Mijn temp was voor mijn eisprong gemiddeld zo'n 36,3/36,4 en na mijn eisprong 36,7/36,9 ongeveer. Succes alvast. Nog meer vragen? Dan hoor ik het wel. Of anderen hier, er zijn genoeg ervaringsdeskundigen hier.
Dus als ik het goed begrijp is mijn eisprong dan nog niet geweest? Kijk ook na het cervixslijm maar daar kom ik helemaal geen wijs uit. Lijk wel achterlijk als ik dat zo terug lees haha
Nou ja, het is wel bij iedereen verschillend. Je zult meerdere maanden moeten tempen om je eigen cyclus goed te leren kennen. Als ik deze temp zou hebben betekent het idd dat mijn eisprong nog niet is geweest. Maar iedereen z'n basistemp is toch weer anders.
is bij iedereen anders... en kan dan ook nog eens per cyclus verschillen leuke uitleg hé... maar het is niet anders mijn temp ligt altijd vrij hoog als ik vergelijk met andere kaartjes nog één tip voor iedereen dat wil gaan tempen, ik heb wel eens gehoord dat het belangrijk is om elke nacht ongeveer even veel slaap te hebben... meestal raden ze aan om temp elke dag rond hetzelfde uur te nemen (wat ik ook wel altijd deed) maar je moet minstens 4 uur slaap hebben (ononderbroken) om een correcte meting te doen veel succes iedereen !