beneden is het altijd 18 max 19 graden. op de slaapkamers staan nooit de verwarmingen aan. dat is echt vreselijk ongezond. overdag staan de ramen een paar uur open en nu is het een graad of 15-16. kids slapen prima. ondergoed, pyama en 4 seizoenen dekbed. als ze het koud krijgen dan voelt hun nekje ook koud. nu gewoon lekker warm. en dat je kleine koude voetjes en wat koude handjes heeft zegt weinig. dat kan inderdaad van de vloer komen maar betekend niet dat hij het koud heeft. ik heb ook koude voeten maar voor de rest heb ik het niet koud. mijn 2 en 4 jarige lopen nu nog gerust alleen in hun shirt. trekken altijd sokken en liefst ook broek uit. hebben dan ijskoude handen en voeten maar zeggen het niet koud te hebben. zaten zo tv te kijken, wilde geen deken. als ze in bed liggen zeggen koude handjes ook niet. logisch dat ze kouder worden, ze steken uit en handjes zijn de eerste lichaamsdelen die koud worden omdat het bloed naar de belangrijkere delen van het lichaam gaan om die warm te houden. gewoon in het nekje voelen. (ook als kleine wakker is en in de kamer zit). voelt het nekje lekker warm dan is het goed. koud betekend dat hij het koud heeft en klam dan heeft hij het te warm.
Hier staat de verwarming overdag op 20 graden. Wij hebben een Toon (van Eneco) waardoor wij alles helemaal geprogrammeerd hebben naar ons 'leven' en dus niet stoken voor niks. In het weekend staat de verwarming tussen 8.00-22.00 aan (warmt op tot 20 graden). Door de weeks gaat hij pas om 16.00 aan en als ik vrij ben zet ik de verwarming 's morgens zelf even op 20. Boven stoken we niet en luchten we overdag. Daar is het nu zo'n 16 graden. Zoontje slaapt in romper korte mouw, pyjama lange mouw, sokken en een winterslaapzak met mouwen.