Hallo, We hebben plannen om volgend jaar juli naar Turkije - Marmaris te gaan. (onze dochter is dan bijna 2) Nu wil ik graag weten of het dan niet té warm is. We zijn dit jaar op mallorca geweest en daar was de temperatuur erg lekker. Warm, maar niet té. Ik hoor altijd dat het wel 40 graden kan worden in Turkije, en vroeg me of het niet té warm is dan in die periode. Heeft hier ervaring mee? Graag hoor ik jullie mening.
Ja in juli is het heel erg heet in Turkije. Wij kiezen er als het even kan voor, zeker nu met Irem, om niet in juli of augustus te gaan. Het is er dan zo ongelooflijk heet dat je gewoon bijna niets meer kunt ondernemen. Nou maakt dat niet zo heel erg veel uit als je de hele dag op het strand bent of aan het zwembad ligt, dus als je dat gaat doen zou ik het niet zo'n punt vinden. Maar wij ondernemen veel en dan is die hitte echt niets. Wij gaan liever in mei/juni of september/oktober.
Het is warm maar ik moet zeggen ik vind het niet te heet. Ga bijna elk jaar naar Turkije de oudste was 4 maanden toen ze voor het eerst ging jaar daarna gingen we weer, en de jongste was 1.3 jaar toen ze voor het eerst ging. Maar wij doen dan ook letterlijk niks moet ik zeggen. We gaan altijd all inn dus lekker hangen bij het zwembad alles rustig aan doen geen gestress enz. Winkeltjes deden we in de avond en was het perfect te doen vonden wij.
Ik ben een keer in augustus in Turkije geweest, vreselijk. Het was 50 graden en we konden niet eens op het strand liggen, verbranden echt levend... Niks gedaan die vakantie, dus ik zou zeker met jonge kindjes buiten het hoogseizoen gaan
Wij zijn de eerste week van augustus naar Side geweest. 2 dagen 45 graden en 1 dag 48 graden gehad. Was echt bloedheet. We hebben ook niet veel gedaan, alleen maar aan de zee of zwembad gelegen. We hebben wel tegen elkaar gezegd dat we dus nooit weer gaan in het hoogseizoen.... In mei of september is altijd veel lekkerder.
Wij zijn een keer in juli geweest in Marmaris en hadden om 00:00 nog 37 graden. We zijn het hotel niet uitgeweest omdat et zo warm was. Gelukkig hadden we geen kinderen bij ons. Het was toen wel extreem warm maar ik zou niet snel met zo'n kleine kinderen in de zomer gaan. Dan zou ik voor juni of september gaan
een keer eind juni in Marmaris geweest en toen hadden we 42 graden. Dat was echt bloedheet, en je kindje wil dan toch in het zand spelen en die zit dus in de zon. Dat is niet fijn. Ik zou het in iedergeval niet in het hoogseizoen doen.