Titel klinkt niet echt leuk maar ik heb er wel zin in hoor.... Enfin... Misschien gaan we dit jaar, als het kan, de familie van mijn vriend opzoeken in Midden-Amerika......het kan nu nog want de oudste hoeft nog niet naar school en de jongste is nog lekker goedkoop... Maar het grote nadeel is dat het zo ellendig lang vliegen is wie heeft ervaring met lang vliegen met jonge kinderen en kan me wat oppeppen hahaha.. Het zal in totaal zo`n 16 uur vliegen zijn...eerst naar Amerika en daar een paar uur wachten en dan weer 4 uur naar land van bestemming.... Wel is het super als we kunnen gaan.....oma van mijn vriend leeft nog dus kan ze de kindjes nog zien. Alleen die malariatabletten en die vaccinaties.. Kortom wie heeft ervaring hiermee?
klinkt leuk, al moet ik dr niet aan denken zolang in het vliegtuig. hoe oud is je kleine? kan ie een eigen plek dat zou denk ik wel het fijnste zijn.
Lange reis zou ik niet zo tegen op zien. Hoe oud zijn je kids? Het enige waar ik tegen op zou zien zijn die Malaria rotzooi te moeten slikken en dan vooral voor de kinderen! Waar wil je precies naar toe, is het echt een Malaria gebied? Heb je al specifiek geinformeerd naar het gebied bij GGD of Tropencentrum? Of zou het eventueel met smeren van Deet en onder een muggenklamboe slapen genoeg kunnen zijn? Ik zie dat je eind dit jaar voor een 3e wilt gaan, volgens mij moet je ook een poos wachten na het slikken van Malaria tabletten om weer zwanger te ´mogen´ worden.
Als het echt een malariagebied is dan zou ik absoluut profylaxe slikken, zeker voor de kinderen. Voor zwangeren en jonge kinderen is het een echte killer. Maar als je er verstandig mee omgaat valt het allemaal best wel mee hoor, ik heb jarenlang met de kinderen (ook als baby) in malariagebieden gewoond. Gewoon voor donker binnen zijn, goed insmeren en armen en benen bedenkt houden. Dat vliegen, joh dat valt zo mee. Als ik naar huis vlieg dan ben ik 2 a 3 dagen onderweg, met meerdere vluchten. Gewoon kinderen lekker veel laten slapen aan boord, als je bv geeft is het lekker makkelijk, gewoon aanleggen. Heb je geen mogelijkheid om op de heen of terug weg i.p.v. 4 uur een dag of twee in Amerika te zijn, even uitblazen in een hotel of zo?
Nou we gaan wel naar de oma van mijn vriend die net op een plek woont waar het kan voorkomen.....maar ze adviseren het alleen als je meer dan 2 nachten blijft.... Verder weet ik idd dat je dan met deet moet smeren en klamboes gebruiken.... Ik ga zelf geen tabletten slikken ik wordt er heel erg ziek van en aangezien het alleen om een plek gaat waar we niet langer blijven dan 2 nachten doe ik het niet...maar ja de kids he. Ik wil ook idd zwanger worden binnekort dus ik neem ze niet...familieleden van ons nemen ze trouwens nooit als ze gaan! Mijn oudste is 3 en die an ik de tablet geven gelukkig...maar de jonsgte dat wordt een probleem...die wordt net 2 jaar.... Maar we hebben eens gekeken en we hebben nu een vlucht op het oog waar we in Atlanta blijven slapen en de volgende dag daarvliegen....dan valt het wel mee met de reistijden.....
@Dirksmama jij gebruikte dan ook tabletten voor je kinderen of? @SM1 is mij idd bekend dat ik bij de ggd voor inentingen enz moet zijn... Idd die tabletten zijn zo`n troep! De vorige keer zijn we er echt ziek van geweest.... Weet ook niet wat nu wijsheid is voor de kids.....het is dan maar voor 2 nachten....voor de rest zitten we niet in gevaarlijke gebieden...