Hallo Allemaal, hier ons verhaal tot nu toe! vorig jaar 24 april zijn mijn vrouw en ik getrouwd. Daarna wilden we eigenlijk meteen kinderen. ze had een cyclus van standaard 24 dagen. de eerste maanden gebeurde er niks zoals het leek. tot afgelopen december toen was mijn vrouw 6 of 7 dagen overtijd. helaas werd ze toen weer ongesteld. we denken allebei dat er toen wel iets is geweest. maar de zwangerschapstesten die we deden bleven negatief. na december elke keer 25 of 26 dagen tot de menstruatie. nu is ze gisteren weer ongesteld geworden. we zijn er allebei erg verdrietig van. mijn vrouw wil nog een half jaar wachten om naar de dokter te gaan. terwijl ik er het liefst vandaag al heen ging. het moeilijkste vind ik dat stellen die na ons getrouwd zijn wel zwanger worden. maar wij niet. het frustreert mij hebben jullie tips voor ons?
Hoi Gijs, Je teleurstelling snap ik helemaal, ik las hier op het forum dat je het ongeveer een jaar de tijd mag geven voordat je naar de dokter kan gaan. Daar zitten jullie nu bijna aan. Ik ben hier nog te kort om je een goed advies te geven. Maar ik hoop dat het lange wachten voor jullie snel beloond mag worden! en alvast gefeliciteerd met jullie bijna 1 jarige huwelijk.
Heey Gijs! Het is heel begrijpelijk dat jullie teleurgesteld zijn.. Een huisarts geeft vaak een jaar inderdaad zoals Melle al zei, om zwanger te worden. daarna mag je ev. naar de huisarts toe. Ik weet niet precies wat die dan gaat doen maar volgens mij kijken naar jullie vruchtbaarheid (vaak lees je dat als dat goed zit een stel nog een half jaar moet proberen) Is het misschien een idee om ovulatie-testen of de temperatuur methode te gebruiken? of doen jullie dat al? Dan stel je de eisprong vast en kunnen jullie gerichter seks hebben voor een kindje. Sterkte en succes! (en vergeet het plezier niet!) oh en gefeliciteerd met jullie bijna 1 jarig huwelijk
ik snap je gevoel helemaal. Wij zijn vorig jaar januari begonnen en ik heb nu eindelijk een positieve test. Ik was dus pas zwanger in de 16de ronde. Wat mij heel erg hielp was dat ik de afgelopen 3 maanden aan het tempen ben gegaan. Daardoor kon ik zien dat ik een paar maanden geen eisprong heb gehad. Vaak willen gynaecologen ook een temp kaartje zien.
Misschien is het een idee om te gaan temperaturen? Of ovulatietesten? Zo kan je zien wanneer de eisprong is geweest. Stel dat de eisprong redelijk laat is en ze wordt kort daarna al ongesteld. Dan krijgt het geen kans om goed in te nestelen denk ik. Dan zou het verstandig zijn om wel de stap te zetten richting de huisarts. Temperaturen houdt in dat je iedere ochtend vóór het opstaan en rond dezelfde tijd de lichaamstemperatuur moet opnemen. Dit kun je verwerken in een grafiek (bijvoorbeeld op de website of app van FertilityFriend) Wanneer de temperatuur stijgt en hoger blijft dan ervoor, kun je concluderen dat dan de eisrong is geweest. Ovulatietesten zijn positief wanneer de streep net zo of donkerder is dan de controlestreep. Dat betekent dat het eitje binnen ongeveer 24 a 36 uur zal springen. Hebben jullie dit al geprobeerd, dan zou ik zeggen. Praat goed met elkaar over wat jullie willen en wanneer eventueel een afspraak gemaakt gaat worden, mocht het zwanger raken nog niet lukken. Mijn advies is wel om sowieso te temperaturen. In het ziekenhuis kunnen ze die informatie gebruiken en anders moet je het waarschijnlijk alsnog doen van het ziekenhuis. Wat ook weer tijd kost. Ik ben ook geen expert, maar hopelijk kunnen jullie hier iets mee.
Ongelooflijk frustrerend, dat begrijp ik goed. Bij ons lukte het ook maar niet. Na een jaar proberen hebben we ons bij de huisarts gemeld en zijn we doorverwezen voor verder onderzoek. Daar bleken mijn beide eileiders vergroeid te zijn. Nooit iets van gemerkt of gevoeld. Ik had dus ook keurige cycli en prima eisprongen. De weg was alleen versperd. En ik had wel tot de oneindigheid door kunnen ploeteren. Nu gingen we het IVF-traject in en dat heeft ook nog 3 jaar geduurd. Ik zou jullie echt willen adviseren om voor nader onderzoek te gaan. Er kan zomaar een reden zijn dat het niet lukt.
Ja de frustratie ken ik helemaal helaas! Wij zijn na een jaar idd verder gegaan en hebben ons laten onderzoeken! We wilden gewoon zeker weten of het überhaupt wel mogelijk was! Je vrouw kan zich wel laten onderzoeken en dan alsnog besluiten het zelf te proberen (gaat ziekenhuis als niets gevonden wordt ook zeggen) Want realiseer jullie wel als jullie nu wachten, later pas onderzoeken en er wordt niets gevonden, jullie dan nog voor een half jaar weggestuurd worden! Mocht je vrouw echt niet willen, jij kan in ieder geval een zaadonderzoek laten doen! Dit kan gewoon via de huisarts! Dan heb je die zekerheid in ieder geval! Succes!
Wat rot dat jullie al wat langer bezig zijn en het nog niet wil lukken. Misschien toch een idee om naar de dokter te gaan, maar snap ook heel goed dat je vrouw dat (nog) niet ziet zitten. Bespreek dat samen. En zoals hierboven al is gezegd: Kijk eens naar ovulatietesten of temperaturen. Dan hebben jullie net wat meer inzicht in de cyclus
Inderdaad, temperaturen en ovulatietesten kunnen een beter zicht geven op je cyclus en geven je meer zekerheid (is er wel een eisprong geweest, hebben we op het goede moment geklust, ...). Weten of je al dan niet op het goede moment geklust hebt geeft meteen ook wat minder stress op het wachtbankje (voor mij toch). Veel succes!
hallo! allereerst wat vervelend dat het zo lang op zich laat wachten. weet ze ongeveer wel wanneer haar eisprong is? het kan zijn dat de fase tussen eisprong en menstruatie te kort is hierdoor kan een bevrucht eitjes zich moeilijker innestelen. er zijn medicijnen die ervoor zorgen dat deze fase langer is zodat het eitje meer kansen krijgt om goed in te nestelen. Maar het kan ook heel goed iets anders zijn natuurlijk. een vriendin van me had ook van die korte cyclussen bij haar lag het wel daaraan. ze is uiteindelijk met succes zwanger geraakt door middel van pillen die ze in moest brengen vaginaal om het bloedverlies uit te stellen. heel veel succes! en hopelijk snel een gezonde zwangerschap!
Hey Gijs, heel herkenbaar dat gevoel. Wij hebben al jaren een kinderwens maar toch gewacht, ook wij vinden het heel lastig mensen uit onze omgeving (getrouwd of niet) zwanger te zien worden.. helemaal als ze er maar kort over hebben gedaan terwijl wij al zoveel langer bezig zijn. Helaas is het niet eerlijk verdeeld! Wij zijn ook regelmatig verdrietig het is gewoon heel frustrerend en je hebt er helaas geen invloed op. Behalve inderdaad ovulatietesten gebruiken en intiem zijn rond de vruchtbare dagen, daarna weer 2 lange weken wachten. Wij waren afgelopen ronde ook een weekje overtijd en helaas ook geëindigd in een menstruatie wij hadden wel hele lichte streepjes op de zwangerschaps testen. Waren dus ook erg verdrietig en teleurgesteld toen het toch weer niet zo heeft mogen zijn en dat na al die maanden. Hoe verdrietig ook geeft dit ons nu hoop voor de toekomst; waarschijnlijk is bevruchting mogelijk en werkt alles en is het wachten op het juiste moment (pff nog langer wachten). Dus mijn advies: ovulatietesten gebruiken en laat het een en ander onderzoeken (ook afhankelijk van jullie leeftijd en voorgeschiedenis) zodat jullie weten waar je aan toe bent en hopelijk geeft dat rust of kunnen jullie geholpen worden. Als laatste heel veel geluk en succes en dat jullie (en wij) binnenkort maar een positieve zwangerschapstest in handen mogen hebben, hopelijk wordt het lange wachten beloond! Ik denk maar zo, wij hebben er dan echt voor gevochten en weten hoe het voelt, dit maakt je als echtpaar alleen maar sterker voor de toekomst!