Temperatuur meten op exact zelfde tijdstip ?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Scarabee, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoi dames,

Heb even een klein vraagje over temperaturen..

Is het noodzakelijk dat je de temperatuur meet op elke ochtend hetzelfde tijdstip, of heeft het te maken met de temperatuur die je hebt zodra je net wakker bent ongeacht hoe laat dit is ?

Ik begrijp dat de temperatuur voor het lichaam anders is als je slaapt en weer aan het opstarten is, maar ik zie niet in waarom dit met de tijd van de klok te maken heeft.. Kunnen jullie me volgen ? :p

2. februari

februari Actief lid

22 feb 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook heel benieuwd ja! Ik heb ook zo'n soort gelijke vraag gesteld, maar helaas geen reacties. Ik kijk mee:D

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hej! Ik heb op google wel gevonden dat het belangrijk is om te tempen voordat je opstaat, en op hetzelfde tijdstip, maar ik begrijp niet waarom dat tijdstip zo belangrijk is.. das toch raar ?

4. februari

februari Actief lid

22 feb 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies dat snap ik ook niet zo goed. Dat je enigzins hetzelfde aantal uur geslapen moet hebben daar kan ik wel in komen, maar waarom dezelfde tijd??
    Ik ben namelijk van alles aan het lezen en bekijken en toen kwam ik ook dit temperaturen tegen, maar als het er echt om gaat dat je dezelfde tijd tempt, dan zal dat temperaturen waarschijnlijk niet gaan werken voor mij omdat ik bijna geen enkele dag dezelfde tijd opsta. Ik vind het echter wel een hele mooie manier om je cyclus te leren kennen daarom heb ik ook deze vraag gesteld...
    Ik hoop dat de ervaren vrouwen hier op het forum ons er iets meer over kunnen vertellen:)

Liefss

5. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Hey dames,

Ik tempte ook niet op de precies dezelfde tijden door de weeks om half 6 dan was ie 36.8 en in het weekend soms pas om half 9 en dan was ie vaak 37.2 dus daar zit een groot verschil in. Heb wel duidelijk mijn ei gespot die was op woensdag want toen was mijn temp gezakt en de volgende dag boven de 37.
    Dus je kan hem ook wel spotten als je niet regelmatig tempt maar het is dan ff moeilijker om hem goed te spotten.

Deel Deze Pagina