Thermometer of oor thermometer?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door moppie2008, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moppie2008

    4 jul 2008
    33
    0
    0
    Ff een vraagje, ik moet ook gaan tempen van me arts maar mag je dit ook met een oor thermometer doen? :(

    groetjes
     
  2. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    neeeeee!

    dan zijn de metingen echt niet betrouwbaar.

    Gewone een simpele nemen en rectaal meten.
     
  3. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Ik heb 1 van de DA eigen merk dus. Alleen duurd het zo'n 30 seconden voor dat ding piept, dat is erg irritant! Maar ik zou wel 1 nemen die je rectaal moet gebruiken alleen moet je er even op letten hoelang je hem "er in" moet houden.

    Persoonlijk vind ik het erg irri die 30 seconden, daarom...
     
  4. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    ik denk dat het bij mij ook zo lang duurt denk ik...
    ach het went, maar leuk is het niet
     
  5. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Haha ik ben pas een paar dagen bezig en erger me er nu al aan dat het zo lang duurdt. Maar ja hopelijk went het nog #-o
     
  6. dib

    dib Fanatiek lid

    11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Ik heb een temp kaartje van mijn arts gekregen met uitleg erbij. Wanneer je een "ouderwetse" thermom. gebruikt met kwik (zo één die je na gebruik af moet slaan) moet je drie minuten wachten tot hij klaar is! Dan ben ik allang weer in slaap gevallen :D !

    Ik denk niet dat een digitale thermometer sneller kan dan 30 sec. , helaas!
     
  7. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    'k Heb gehoord dat er thermometers zijn die na 10 seconden al piepen. Of zijn die er alleen voor baby's?... Maar die zullen wel duur zijn. Nouja ik begin er al een beetje aan te wennen die 30 seconden. Ik tel gewoon rustig mee haha.
     
  8. Melissa79

    Melissa79 Lid

    3 aug 2008
    73
    0
    0
    Ik gebruik ook een digitale thermometer en die piept na 10 sec. Gewoon gekocht bij de Kijkshop voor 5 euries :D Werkt ook nog goed ;)
     
  9. Bia74

    Bia74 Bekend lid

    24 jun 2008
    634
    0
    0
    Heb ik ook ff een vraagje, op FF staat 'vaginally'... dus dat doe ik ook. Is dat ook goed, of moet het echt rectaal?
     
  10. dib

    dib Fanatiek lid

    11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    ? Daar heb ik nog nooit van gehoord, vaginaal?!
     
  11. Melissa79

    Melissa79 Lid

    3 aug 2008
    73
    0
    0
    Ik heb het wel eens ergens gelezen dat je ook vaginaal kan tempen. Maar ik doe het rectaal. En het liefst elke dag op hetzelfde tijdstip.
     
  12. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Volgens mij is rectaal net iets beter dan vaginaal.. Maar er zijn idd meer die het vaginaal doen.
     
  13. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Had ik dat maar eerder geweten :confused:
     
  14. moppie2008

    4 jul 2008
    33
    0
    0
    hoi meiden,

    bedankt voor alle tips, en ga wel een thermometer bij de kijkshop halen haha.
    Mag over een week beginnen.
     
  15. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    682
    113
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

    Ik vraag me dit ook wel ns af, maakt het nu echt zoveel uit of het rectaal of op een andere manier gaat?
    Mij lijkt dan dat het gaat om temperatuursveranderingen te kunnen constateren en niet zozeer om de hoogte van de temperatuur...
    Maar dat kan ik ook verkeerd zien natuurlijk :D

    gr,
    Jorietje
     
  16. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Rectaal is meer betrouwbaar
     
  17. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    682
    113
    Zuid-Holland
    mmm, waarom lees ik dan ook heel veel lovende woorden over bijv oorthermometers... nah ja, t zal ook wel...
     
  18. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    'k Heb zelf de meeste positieve dingen gelezen over rectaal.. Dus doe ik het zelf ook maar rectaal. Maar als je tevreden bent wanneer je een oorthermometer gebruikt, kun je het zo houden ;).
     
  19. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    682
    113
    Zuid-Holland
    Ik gebruik momenteel ff niks, maar heb het een tijdje (vorig jaar ofzo) rectaal gedaan, maar dat vond ik maar niks, dus ik wil nu weer gaan beginnen, maar dat rectaal staat me niet aan, dus zou ik wat anders willen proberen en ik denk dat ik dat maar ga doen...

    Kijk hier op dit forum lees ik voornamelijk dat rectaal het beste is, maar als je googled op oorthermometer, lees ik regelmatig dat ook dat betrouwbaar is...

    Ach ik zal wel ns kijken, wat ik ga doen..
    Na ruim 2 jaar nog niet zwanger, dus ik moet wat he... :D
     
  20. samkids

    samkids Niet meer actief

    Jorietje, mij lijkt ook dat het weinig moet uitmaken. Het gaat inderdaad om de veranderingen en niet om de absolute temperatuur.
    Ik gebruik een oorthermometer. Toen ik em net had, gaf hij bij drie metingen steeds een andere temp aan (scheelde 0.1 graden). Nu geeft ie met twee metingen dezelfde temp aan. Misschien omdat ik em wat beter in mijn oor doe. Ik probeer het gewoon en kijk of het wat is.
     

Deel Deze Pagina