Alle symptomen, overtijd maar negatief getest

Discussion in 'Zwanger worden' started by Brink, Jun 11, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brink

Brink Lid

Jun 11, 2020
    9
    1
    3
    Goedemorgen alle,

Graag stel ik me even voor, ik ben Maikel, 29 jaar en samen met mijn vriendin proberen we zwanger te worden. Deze wens is er bij ons beide al een lange tijd maar in januari hebben wij besloten om ervoor te gaan.

We houden cyclus bij op een app en testen zo nu en dan voor de ovulatie. Maar deze afgelopen maand heeft mijn vriendin best wat symptomen gehad die lijken op een beginnende zwangerschap. Last van haar buik, hoofdpijn, misselijk, erg moe, humeurig en emotioneel.

Op maandag merkte ze wat bruine afscheiding dus hebben we een "vroege" test gedaan die een negatieve uitslag gaf. Gisteren was haar NOD maar hebben gewacht tot vanochtend om te testen en wederom negatief. De bruine afscheiding is er nog steeds en ook de symptomen zijn nog aanwezig.

Mijn vraag is, wat moeten we hier nu van denken en wat zouden we het beste kunnen doen?

Hoop van jullie te horen

2. BMZ

BMZ Actief lid

May 21, 2020
    440
    258
    63
    Female
    Is haar cyclus altijd hetzelfde qua lengte? Zo ja, dan kun je eventueel een bloedtest vragen bij de huisarts. Welke test hebben jullie gebruikt?

3. Beausecret

Beausecret VIP lid

Apr 26, 2016
    5,486
    6,100
    113
    Female
    Afwachten! Bij mij begon mijn menstruatie altijd met bruin bloed.

Als de klachten door een zwangerschap komen dan zou de test positief moeten aangeven.

4. Brink

Brink Lid

Jun 11, 2020
    9
    1
    3
    Bedankt voor je reactie! Afwachten is lastig als je het zo graag wilt haha!

5. Anna91

Anna91 Actief lid

May 14, 2015
    183
    150
    43
    En alle symptomen die je omschrijft, zijn ook veel voorkomende symptomen van pms, dus eigenlijk zegt het niet zoveel ;). Ik zou over twee dagen nogmaals testen, als menstruatie nog niet is doorgebroken vandaag of morgen.

Leraje likes this.
  6. Brink

Brink Lid

Jun 11, 2020
    9
    1
    3
    Ja, daarom zaten we allebei ook met twijfels.
    Maar dan word het gewoon nog even wachten. Bedankt voor je reactie!

Anna91 likes this.
  7. Brink

Brink Lid

Jun 11, 2020
    9
    1
    3
    Ja, standaard 28 dagen exact. Tot op heden de Action en Clearblue testen gebruikt.
    Denk dat we deze week nog maar even afwachten en als het dan nog niets is dan kan een bloedtest inderdaad nog.
    Bedankt voor je reactie.

8. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,294
    5,882
    113
    Female
    Helaas zijn alle symptomen welke je noemt ook pms symptomen (van het progesteron hormoon afkomstig), dus helaas kan je niet op deze symptomen afgaan.

Hebben jullie dagelijks getest met ovulatietesten om zo de eisprong op te sporen? Het kan namelijk zomaar eens zo zijn dat de ovulatie later geweest is (is ook niets geks).

Het bruine bloed kan komen door een naderende menstruatie.

Leraje likes this.
  9. Brink

Brink Lid

Jun 11, 2020
    9
    1
    3
    We hebben rond de eisprong dagelijks getest inderdaad, maar zodra deze donker kleurde niet meer getest. En vanaf januari is zowel de cyclus als de eisprong eigenlijk super stabiel. Verder geeft m'n vriendin ook aan dat ze geen menstruatie gevoel heeft en dat ze verder nooit echt bruine afscheiding had.

10. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,294
    5,882
    113
    Female
    Maar hebben jullie ook de echte piek gevonden en zo ja wanneer was dit?
    Je cyclus kan nog zo stabiel zijn,maar toch altijd een keer afwijken, daar zijn zoveel oorzaken voor.
    Als de symptomen van een zwangerschap waren geweest had je dit echt op een test moeten zien, zeker als je op je NOD zit.

11. Brink

Brink Lid

Jun 11, 2020
    9
    1
    3
    Ja piek gevonden, dit was op 27 mei.
    Menstruatie is er ook nog niet, of in ieder geval nog niet doorgezet. Het is allemaal net niet haha!

12. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,294
    5,882
    113
    Female
    27 mei piek is uiterlijk 29 mei de eisprong en dus 30 mei 1 dpo. Vandaag is ze dan 13 dpo. Op welke cyclusdag hebben jullie de piek gevonden?

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,064
    15,642
    113
    Nabij Utrecht
    Piek op 27 mei = eisprong op 29 mei en dan nu 13 dpo.
    Een test had zeker positief moeten zij als ze zwanger zou zijn.
    Ik vermoed dat de menstruatie een deze dagen gaat doorbreken.

Hoeveel dagen na een positieve test werd zij normaal ongesteld?
    En met piek bedoel je toch wel dat de strepen op de test even donker van kleur zij toch? Want pas dan is hij positief
    Als de teststreep (de streep het dichts bij de dop) lichter is, dan is het nog geen piek.

14. Brink

Brink Lid

Jun 11, 2020
    9
    1
    3
    13de mei was de eerste dag van de laatste cyclus, dus dat is dan op dag 15 de piek gevonden. Als ik lees wat je gezegd dan krijg ik het gevoel dat ik zelf niet meer kan rekenen. Haha

15. Brink

Brink Lid

Jun 11, 2020
    9
    1
    3
    Ja, de streep even donker dan de test streep. Normaal gesproken was het na de piek 13 dagen, dus een 28 dagen cyclus.
    Hmm, dan zou het zo kunnen zijn dat ze morgen ongesteld word.

16. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,294
    5,882
    113
    Female
    Inderdaad de piek is dan gevonden op cyclusdag 15 en uiterlijk cyclusdag 17 de eisprong. Cyclusdag 18 (30 mei) is dan 1 dpo. Ze is dan nu 13 dpo en zit op cyclusdag 31. Dus geen 28 dagen cyclus. Ook bij een evntuele latere innesteling had je nu wel positief gestest. Ik denk helaas dat er echt een menstruatie aan zal komen.

17. Brink

Brink Lid

Jun 11, 2020
    9
    1
    3
    Wow, ik kan dus echt niet rekenen blijkt wel. Ik ben gewoon van de app uitgegaan en die gaf van menstruatie tot menstruatie precies aan wanneer ze ongesteld werd, en dat klopte elke keer.

Hmm nou wachten we nog maar af, dan zal de menstruatie wel doorzetten komende dagen.

Bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Share This Page