Temperatuur na miskraam

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Bubbels84, 16 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Hoi,

Op 4 jan ben ik met 13.1 bevallen van een niet levensvatbaar kindje. Ik heb moeten temperaturen ivm risico restweefsel en dat ben ik daarna blijven doen. Eerste 2 dagen na bevalling was mijn temp netjes laag maar daarna is hij steeds 37 of 37.1 geweest, de temperatuur die ik had tijdens de zwangerschap.
    Ik ben nu 12 dagen verder, hcg zit nog wel in mijn lijf (test geeft een lichter streepje dan controle streep maar wel goed zichtbaar) maar weet niet of dat van invloed is?
    Ik dacht dat de temp na bevalling gelijk zou dalen, of is dat niet altijd zo?
    Dank!

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Jeetje meid wat een heftig en verdrietig verhaal, ik wil jullie allereerst heel veel sterkte toewensen.

Een hoge temperatuur wordt veroorzaakt door progesteron en/of hCG. Daarom gaat je temperatuur na de eisprong ook omhoog, dan komt er progesteron vrij. Als je zwanger bent geworden wordt er hCG aangemaakt en blijft de temperatuur hoog. Is er geen innesteling dan daalt de temperatuur en begint er een nieuwe cyclus.

Jouw temperatuur is dus nog hoog doordat er nog hCG in jouw bloed zit. Na een miskraam en zeker op deze termijn kan het volgens mij best nog even duren voordat je temperatuur weer gestabiliseerd is.

Deel Deze Pagina