Hoe voorkom je blauwe plekken bij het spuiten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hypo, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Maandag moet ik weer beginnen met spuiten. De vorige 2 pogingen had ik een aantal flinke blauwe plekken. Nu met de zomer en bikini lijkt me dat niet echt fijn! (aangezien we t nu ook voor ons houden dat we met de volgende poging beginnen)
    Iemand tips hoe ik t kan voorkomen?
    Xxx Hypo

2. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Wellicht de plekken waar je je geprikt hebt direct goed masseren?

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij mij deed masseren juist meer kwaad dan goed. Had alleen maar meer last van blauwe plekken.
    Bij mij helpt goed afdrukken (dus zonder te masseren of te bewegen) en dat voor een 5-tal minuten.
    Succes!

4. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ik heb er niet echt last van gehad. Volgens mij bij alle 3 de pogingen maar 2x in totaal. Ik zou ook zeggen goed afdrukken. Dat moet je met bloedprikken ook en daar heb ik ook al eens een goede blauwe plek aan overgehouden toen ik niet afgedrukt heb.
    En anders misschien direct masseren met ijsklontje.

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik had het eerst ook heel erg maar op een gegeven moment verdwijnt dat vanzelf dan krijg je niet eens meer blauwe plekken:)

6. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Ik heb maar 1 keer een blauwe plek gehad en ik heb al aardig vaak moeten prikken, heb inmiddels een 450 gram pindakaaspot vol met spuiten. De blauwe plek heb ik gekregen toen ik door een ader prikte, had toen wel alles onder het bloed zitten :)

7. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    Het klinkt misschien heel raar en cliche wat ik nu ga zeggen, maar het is echt waar.
    Voordat je savonds naar bed gaat, ff wat tandpasta op de blauwe plek smeren ;).
    Het is geen wondermiddel, maar helpt wel dat de blauwe plek stukken minder wordt, hi.
    Euhhh, niet vergeten de volgende dag erweer van af te wassen he :D.

Liefs Duivinnetje :)

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi

heb zelf heel wat prikervaring, zowel als verpleegkundige maar ook door mezelf de Fostimon te spuiten....

je kunt het beste niet te hard drukken, als er bloed uit een vaatje vrijkomt, wordt de plek namelijk nog groter.

het beste is gewoon een creme te smeren, maakt niet uit wat (kan bodylotion zijn, maar ook gewoon nivea of olie....als het maar soepel blijft).

helaas kun je vanaf de buitenkant niet zien of je gewoon in een huidlaag prikt of in een vaatje.

verder moet je niet dagelijks op dezelfde plek spuiten, hierdoor krijg je vaker harde schijven onder de huid, en idd blauwe plekken.
    probeer voor jezelf een schema te maken door bv 1 dag links, 1 dag rechts te prikken, heeft bij mij prima geholpen, heb geen plekken gehad, en op mijn werk doen we dit zelfs volgens protocol(hebben een aftekenlijst bij de mensen liggen).

9. s1986

s1986 Niet meer actief

Ook hier geen blauwe plekken gehad! De eene dag links dan weer rechts. Begon op t buitenste van de cirkel waar je mocht prikken en schoof steeds een stukje op. Zo prikte ik niet dubbel al maakt dat misschien niet uit. Succes ermee en hoop dat je snel je resultaat heb en een paar jaar niet hoeft te spuiten;)

10. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hey Hypo!

Spannend hoor dat je weer gaat beginnen! Ik zat i.e.i. vol met blauwe plekken, maar idd een beetje druk uitoefenen (lichtjes) en goed afwisselen van plek werkte redelijk. Hoewel ik toch wel wat kleine blauwe vlekjes had.

Succes!!!

11. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Bedankt dames voor de tips! daar kan ik vast wel wat mee!
    En anders koop ik gewoon een tangini (of hoe heette t ookal weer?), dat was ook ergens een tip! Ook leuk; hihi!
    Ik ben heel benieuwd; ik ga t zien!
    Xxx Hypo

12. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb al op je eigen topic gereageerd.

maar voor alle andere dames ook nog even.

Juist niet wrijven, kan het inderdaad erger worden
    naald er snel instoppen, stil houden bij het spuiten en loodrecht eruit halen.

plaats afwisselen, buik is groot genoeg over het algemeen. En inderdaad links en rechts afwisselen.
    En je kan ook iets hoger of lager natuurlijk.
    Goed de buikplooi vasthouden voorkomt soms ook problemen. Dan heb je meer kans dat je in het vetweefsel zit.

Voor alle dames met blauwe plekken, succes.

Gelukkig hier zelden last van een blauwe plek.

13. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Volgens mij als je er gevoelig voor bent dan heb je er gewoon last van joh.... helaas! hahah ik wrijf me namelijk altijd te pletter, maar toch een hele blauwe buik!

Deel Deze Pagina