Mijn vrouw en ik willen heel erg graag zwanger worden, maar het lukt tot op heden niet (1 jaar bezig na 4 jaar pilgebruik). Nu is mijn vrouw in een vorig huwelijk de hele IVF molen doorgegaan zonder succes. Om die reden durft ze eigenlijk niet meer te hopen en is een zwangerschapstest ook erg ENG voor haar. Begrijpelijk. Maar nu heeft ze al twee maanden fors grotere borsten, is qua gewicht aangekomen (serieus aan de lijn maar nog niets afgevallen, regelmatig misselijk, buikpijn en gisteren voelde ik tijdens het vrijen dat het bij haar 'van binnen' krapper is... Maar ze is de laatste twee keer wel ongesteld geweest. Zoals gezegd durft ze geen test te doen, omdat dat toch weer hoop oproept. Over een paar weken ondergaat ze een kosmetische ingreep waar ze voor onder narcose moet. Twee redenen om een test te doen dus. Mijn concrete vraag: hoe graat is de kans dat we toch zwanger zijn ondanks het feit dat er twee keer 'gemenstrueerd' is?
hoi Robin, ik kan je geen percentage geven, maar die kans is er wel. Ze moet wel echt een test doen voor die ingreep, dat is gewoon belangrijk om te weten voor je die narcose in gaat! Dus ook al is het belastend voor haar vanwege de voorgeschiedenis, je hebt nu echt wel een reden om te testen! Succes! Mirjam