Hallo, Ik ben nu bijna 6 weken zwanger, gister na het plassen had ik met afvegen licht roze afscheiding, vandaag heel heel heel licht bruin de ochtend! Ook heb ik nog steeds van ongesteldheidsgevoel! Ben nog wel heel moe en misselijk, mijn buik blijft maar rommelen (al vanaf het begin) herkent iemand dit? Word er best onzeker van!
in de eerste weken van je zwangerschap kan het zo zijn dat je af en toe wat licht roze afscheiding hebt, dit kan komen door de betere doorbloeding. Zo kan er sneller een klein vaatbreukje ontstaan, bv door het zetten van druk bij de stoelgang. Bruin is oud bloed. Zelf heb ik het ook 2x gehad ook rond de 6 weken. Daarna niet meer. Buikkrampen hoort er ook zeker bij, er gebeurt natuurlijk van alles in je buik. Ik hoop voor je dat ik gelijk heb en dat het niet doorzet. Het enige wat je kan doen is rust nemen, probeer niet lichamelijk zware dingen te tillen enz. Ik hoop dat je zwangerschap verder goed verloopt.
Die krampen wat je hebt horen bij een zwschap...geen zorgen maken. Ben je toevallig voro een groet boodschap naar de wc geweest? Of heb je sex gehad...? Dat kan wat roze verlies namelijk veroorzaken. Maar het kan ook gewoon zijn dat jij erg gevoleig bent daarbeneden. Dit kan allemaal geen kwaad hoor....ik heb het beide keren ook gehad. Ik weet dat het je erg onzeker maakt...ik had dit ook. Maar het feit dat het nu alweer bruinverlies is...betelent dat het beetje bloeden nu gestopt is en nit nu wat rest is... Niet druk maken hoor dit hoort er gewoon bij...en vertrouw je het nu echt niet dan moet je je vk bellen, maar ook zij al je vertellen dat het gewoon kan zijn dat je dit hebt...is niks ergs...
Wat super fijn al die snelle reacties! Ik ben wel heel erg verkouden dus misschien komt er daarvandaan! Wat is zo een forum fijn om dingen op te delen! De zorgen zullen wel blijven! Vandaag maar rustig aan doen! En hopen dat het hiér bij blijft! Heb vandaag wel meer last van buik als gister of zou dat tussen mijn oren zitten?
De buikpijn kan de ene dag erger zijn dan de andere. Zo heb ik een aantal dagen mijn buik niet gevoeld en een andere dag weer een beetje meer enz.
Hallo allemaal Ik heb advies nodig.. ik heb twee weken geleden een test gedaan, daar kwam een heel licht roze streepje op te staan, nog een test gedaan het zelfde resultaat, voor de zekerheid nog een.. voel wel van alles in mijn buik en afscheiding.. en verdere symptomen maar nu bijna 2 weken later weer een test gedaan en weer een heel licht streepje, wat lichter dan de vorige twee testen.. ben ik nou zwanger? Ik word er nl onzeker door, omdat het geen dikke paarse lijnen zijn, ga ik aan me zelf twijfelen.. wie kan mij antwoord geven om van mijn onzekerheid af te zijn.. alvast bedankt
Je bm moet ook een hoop groeien he Komt goed hoor! Misschien is het idd van het hoesten...zou zomaar kunnen!
Ik heb net ook ff getest mijne was knal roze! Eline ik hoop dat het voor jou goed is.....wat voor een test heb je gebruikt
Ik heb 2x de test van de D.A gebruikt, en de 3e test van clear bleu.. En gister een test gedaan van de kruitvat en die gaf ook weer een heel licht streepje, als je goed kijkt tenminste.. Overal op internet staat een streepje is een streepje en dit kan afhangen van kleur, zou het beteken hoe lichter het streepje hoe vroeg je in de zwangerschap ben?
Dat kan, wanneer je veel hcg hebt, slaat hij hij sneller uit. Wanneer het streepje ontstaat binnen de genoemde tijd, hoe licht ook is hij wel positief. Wat je zelf ook al zegt, een streepje is een streepje.
Wat zal ik nu doen? Afspraak maken bij verloskundige en er voor gaan of rustig afwachten en over paar weken wachten? Groetjes
Test anders over een dag of 3-4 nog een keer, dan kan je alsnog een afspraak maken. Je komt toch niet meteen bij de vk terecht. Meestal is dat pas vanaf 8 weken zwangerschap. Een enkeling doet het eerder.
Ik vind het zo apart, mijn buik rommelde vorige week zo erg, heb vel afscheiding, en als ik buk voor mijn werk zit er iets in de weg, en boven mijn schaamstreek is het erg opgezwollen.. Vandaar dat ik dus zo twijfel.. Maar ik zal over een paar dagen nog een keer testen, hopen dat het dan wat zichtbaarder is.. Groetjes