Hoi Dames, Ik ben sinds bijna 2 maanden begonnen met het temperaturen. Dit doe ik elke ochtend steevast om 07.00 uur voordat ik het bed uitga. Mijn temperatuur blijft altijd rond de 36.2 en na mijn eisprong wordt deze nooit hoger dan 36.5. Ik ben vorige week dinsdag voor het eerst naar de gyn geweest. Daar heeft zij een echo bij mij gedaan en zag ze dat mijn eierstokken 'mooi open' waren en ze zag er 1 eiblaasje van toen 11,4 mm. Deze zou toen binnen 5 dagen springen. Direct daarna zijn we naar het zhuis gegaan om mijn man zijn 'dinges' in te leveren en voor mij een afspraak maken om op 24 november een foto te laten maken van mijn echo. Aansluitend heb ik een afspraak met de gyn om eea te bespreken. Volgens mij best snel allemaal. (sneller dan ik verwachtte)... Echter vind ik het dus vreemd dat mijn temperatuur altijd rond onder de 36,5 blijft terwijl als ik het internet nalees de normale temp voor de eisprong bij sommige meiden 36,5 is. Nu weet ik dat het zo kan zijn dat ik gewoon een kouder lichaam heb. Maar zou dit een reden kunnen zijn dat ik gewoon niet zwanger kan raken? Ik vraag me echt af of ik OOIT na eisprong de 37 graden ga halen.. (of ik moet koorts hebben).. Wat is jullie mening hierover? Hieronder mijn tempkaartjes sept. okt.
mijn temperatuur is ook erg laag, meestal rond de 36 tot 36.2 voor de eisprong. Het enige wat ik weet, is dat een lage basale lichaamstemperatuur kan wijzen op een onderactieve schildklier. Dan heb je vaak ook vermoeidheidsklachten. Ik vind dit op internet: De hormonen die de schildklier aanmaakt, werken nauw samen met de hormonen oestrogeen en progesteron. Deze twee hormonen zijn erg belangrijk bij het zwanger worden, want ze zorgen voor een normale werking van de eierstokken en de rijping van de eicel. Als de schildklier te snel werkt (hyperthyroïde) of te langzaam (hypothyroïde), kunnen deze twee hormonen uit balans raken. Hierdoor kun je een onregelmatige menstruatiecyclus krijgen en soms ook geen eisprong meer, wat een zwangerschap volledig in de weg staat. Als je toch zwanger wordt, heb je een verhoogde kans op een vroege miskraam, omdat de bevruchte eicel zich vaak niet goed kan innestelen. Het komt over het algemeen weer goed met de vruchtbaarheid en zwanger worden als de schildklierwaarden zich met behulp van een behandeling gestabiliseerd zijn.
Mijn temperatuur voor de eisprong is rond 36,2-36,3 en meestal na de eisprong rond 36,6-36,7 alleen afgelopen maand was die 'hoog' rond 36,85 Wij zijn al in het ziekenhuis geweest en ze heeft niet gevraagd naar mijn kaartjes wel is er geprikt op mijn schildklier en daar hoor ik volgende week dinsdag de uitslag van
nee ik temperatuur via mijn mond tegen de stam van mijn tong. rectaal zie ik echt niet zitten. dus het kan best zo zijn dat het daar mee te maken heeft. maar als ik een verschil incalculeer van 0,2 graden vind ik het nog steeds vrij laag. ik ben nu aan het twijfelen of ik me eerder ook heb laten testen op schildklier. heb nl een paar maanden geleden laten testen op vitaminetekort etc. en volgens mij zat daar ook iets van schildklier bij maar weet het niet meer zeker. had toen te maken met dat ik steeds duizelig was. uiteindelijk is daar niks uit gekomen. maar ik ga dit zeker bij mijn gyn neerleggen.
En daar heb je dus de boosdoener! Je tempwijze. Als je niet rectaal (of in uiterst geval vaginaal) wil gaan tempen, kan je het tempen beter niet doen. Het vergt natuurlijk wel nauwkeurigheid en dat heb je met oraal tempen niet. Volgens mij moet je met oraal tempen/oor tempen/oksel tempen ook altijd 0,5 graden erbij optellen. Ook kan je temp enorm wisselend worden dmv oraal tempen. Als jij met je mond open geslapen hebt zal je namelijk een lagere temp meten dan wanneer je met gesloten mond geslapen hebt. Oraal tempen is net als oksel/oor tempen zeer onbetrouwbaar als het gaat om de temp-methode.