Hallo iedereen! Ik ben nieuw op dit forum. Mijn vriend en ik zijn zwanger van ons eerste kindje, ik zit nu in mijn 24ste week. Alles verloopt tot nu toe super! Gisteren had ik voor het eerst een gesprek met een vrouw van de kraamzorg. Ik moet zeggen dat een paar aspecten van deze zorg mij helemaal niet aanstonden. Voornamelijk de temperatuur opmeten. Waarom moet er continue een thermometer rectaal bij mijn pasgeboren zoontje worden ingebracht?? Als de bevalling voorspoedig verloopt en het kindje is gezond, snap ik hier de meerwaarde niet van. En ik ben ontzettend op mijn privacy gesteld, ik vind het idee van bevallen met vreemden erbij al een hele inbreuk op mijn privacy, maar ik snap natuurlijk dat dit nodig is. Maar ik wil NIET dat de kraamverzorgende mijn temperatuur dagelijks opmeet. Ik voel zelf wel wanneer ik verhoging heb. Ik wil dit gewoon echt niet hebben. Bij mij niet en evenmin bij mijn zoontje. Kan ik dit soort eisen stellen of wordt hier moeilijk over gedaan? Alvast bedankt!
Hoi hoi, Wat betreft jezelf. Het is echt belangrijk dat je temperatuur in de gaten word gehouden, maar je kunt dit natuurlijk ook zelf doen. Hoeft niet perse door een kraamverzorgende te gebeuren. Een baby is in het begin niet/wel in staat om zichzelf op temperatuur te houden. Het is erg afhankelijk per kindje en ook de buitentemperatuur is van invloed. Een kraamverzorgende is er om in de gaten te houden dat het goed blijft gaan met jullie kindje, en daar hoort de temperatuur zeker bij. Voor zover ik kan beoordelen wordt het door een kind niet als naar ervaren. Natuurlijk bepaal jij zelf wat er gebeurt met je kindje. Overleg dit wel even met de verloskundige, want die is eindverantwoordelijke. Nog even over de bevalling. Ik begrijp het best hoor, dat je het allemaal niet zo fijn vindt om te bevallen met vreemden erbij, maar je zult zien, op het moment zelf dan valt het meestal mee. Misschien is een geboorteplan iets voor je?? Groetjes Adrienne
Bedankt voor je reactie, Adrienne. Een geboorteplan maken is een goede tip! Doordat dit mijn eerste kindje is voel ik me wellicht wat onzeker over het hele proces na de bevalling. De vrouw van het kraambureau kwam met al haar informatie een beetje overheersend over. Ik wil natuurlijk zelf de manier waarop alles verloopt bepalen en me er gewoon goed bij voelen.
Hoi hoi, Nog een tip, als de kraamverzorgende niet bevalt, bespreek het, en overleg met het kraambureau voor een andere kraamverzorgende. Komt zelden voor, maar het kan gebeuren. Doen hoor, het is jullie kraamtijd en die moet goed verlopen, want je kunt het niet overdoen!! Groetjes Adrienne