Niet alle reacties gelezen, alleen ervaring van mezelf Tempen mama: Kleine man is in het zkh geboren en ik lag er daarna nog een week in. Volgens mij is mijn temp nog 2x opgemeten (oraal). Mijn bloeddruk was min of meer belangrijker dan de rest (voor de bevalling veel te hoge bloeddruk en die wilde er na ook niet erg zakken zelfs met medicatie) Tempen baby: Heel belangrijk.. Moest van het verplegend personeel om de andere verschoning gedaan worden. En het was (bijna) altijd poepen tijdens het tempen
en weet je wat ik nou het gekke vind, in Engeland, sta je na uiterlijk een dag (onder normale omstandigheden) weer buiten, vaak eerder, (snachts bevallen, is smorgens naar huis) met als enige een oproep voor de huisarts binnen 24 uur!! Mijn schoonzus vond het zeeer vreemd dat wij rectaal tempretuurde! Nu is die van haar al wel 5, maar ze kon zich absoluut niet voorstellen dat ze dat ooit zou hebben gedaan. Zij tempratuurde met voorhoofdstrips.... (en denk niet eens 4 keer per dag!) En mijn moeder maar zeiken dat het allemaal zo slecht geregeld is in nederland.... Aan de andere kant, ned. heeft een hogere zuigelingensterfte dan engeland....(dacht ik...)
de onze liet zelfs op eigen houtje onze honden uit en deed de tuin verder wordt je vrin schaamteloos na je bevalling....als er al een paar uur lang 4 man in je doos hebben staan kijken, dan maakt die thermometer elke dag ook niks meer uit zag kraamhulp ook helemaal niet zitten, maar wat was ik blij met de 49 uur ik heb na de bevalling 3 dagen niet kunnen lopen en wat inbreuk op de privacy betreft........ze was een zeer aangenaam gezelschap ik vond alle visite echt veel meer inbreuk op mn privacy dan de kraamhulp die van 8.00-15.00 kwam
Kijk ik ben iemand die enorm op haar privacy gesteld is. Maar...ik wil de volledige kraamzorg uren opnemen. Dit is onze eerste bevalling. We hebben een zoontje geadopteerd, maar die was geen baby meer. Ik heb 5 jaar op een kdv gewerkt op de baby groep, waar ze vanaf 8 weken mochten komen..... Maar ik zou dus echt niet weten hoeveel een kindje moet drinken, ik wil bv geven en heb daar echt hulp en advies bij nodig. Daarbij heb ik geen idee wanneer ik de dokter moet bellen, zeker mbt mezelf ben ik daar altijd vrij laat mee, maar ben nu moeder en moet goed op mezelf passen wil ik goed voor mijn kinderen kunnen zorgen. Loop nu al tijden te kwakkelen met vanalles (hashimoto, zwangerschapssuiker, bekkeninstabiliteit) en ik denk dat k na een bevalling best hulp steun advies kan gebruiken. Ja mijn man is thuis, maar die weet nog minder dan ik van pasgeboren kindjes af, dus aan hem zal ik weinig hebben op dat gebied. Het huishoudelijke gedeelte zal me een worst zijn, maar dat we maar goed begeleid worden hoe met een pasgeborenen om te gaan. Wat is belangrijk, waar let je op, wat kan wel, wat kan niet, hoeveel mag een kindje afvallen of aankomen??? Ik weet t echt niet. Daarbij zit de kans erin dat het een ks wordt door de suiker. Dan ben je helemaal blij als de kraamverzorgster je kan helpen bij het verzorgen van de baby. Hoop dat ik door haar vertrouwen erin krijg dat we het ook zonder haar hulp afkunnen! De drie honden gaan gewoon logeren bij mijn ouders in de kraamweek. De was kan mijn man doen. Maar als we hele nachten in de weer zijn met onze kids, mag hij ms ook wel even rusten smiddags. Ieder zijn eigen keuze en gevoel in deze denk ik.
Nou ik ben echt zo iemand die het liefst een maand lang kraamhulp zou willen hebben geen idee hoe of wat ! hier lees je wel een hoop en in de boeken maar toch zit je me zoveel vragen dan... dus ik zou lekker al het advies ten harte nemen en juist fijn als zij je kunnen helpen terwijl jij even een dutje doet, toch? zij hebben er verstand van (ga ik vanuit) dus denk dat ik er een hoop van kan leren!
Idd, maar door zelf dingen te doen en durven, leer je toch het beste. Gewoon op je gevoel af gaan! Ons mannetje lag eerst 2 weken in het ziekenhuis en ik had thuis geen recht meer op kraamhulp, kortom kleine man kwam uit het ziekenhuis en we moesten het maar uitzoeken... Ik zag er totaal niet tegenop en het ging vanaf minuut 1 zo goed, het leek alsof we al jaren ervaring hadden, terwijl het ons eerstje kindje is. Uiteraard zijn we in het ziekenhuis wel begeleid, maar als je er dan thuis ineens helemaal alleen voor staat is dat wel even andere koek, maar echt het gaat vanzelf.. Het zit in onze natuur zullen we maar zeggen Maar goed het topic ging over de temperatuur opmeten geloof ik