Hoi nou dit vraag ik me dus af, want me kraamhulp zegt voor de voeding verschonen omdat als je gaat verschonen met volle maag dat hij dan kan gaan spugen en het ook niet prettig vind. Andere hoor ik zeggen dat ze juist na het voeden doen omdat er na de voeding alles doorloopt "..." Wat is nu het beste....?
Wat het beste is weet ik niet, maar ik deed het al snel ipv voor juist na de voeding, omdat hij in het begin elke keer poepte tijdens of net na de voeding
Ik verschoon hem voor de voeding. Ons mannetje wordt altijd moe van het drinken en valt aan t eind vaak in slaap. Ik kan hem dan even laten boeren en dan leg ik hem in zijn bedje en gaat hij slapen. Als ik hem erna zou verschonen, dan zou hij wakker worden en niet snel in slaap vallen.
Ik mis tussendoor, even goed wakker maken en dan weer verder drinken. Ik denk dat je zelf even moet kijken wat je prettig vindt
Ik doe het tussendoor. Onze meid moet tussendoor even wakker gemaakt worden...ik doe dus eerst 1 borst..dan verschonen en dan de andere borst.
Jeetje...ik weet dit niet meer en heb dus ook geen idee hoe ik dit nu moet gaan doen! Hahaha er komen steeds meer dingen de hoek die ik vergeten ben van bij Finn...dat wordt nog wat!
Ik deed het ook tussendoor... meer omdat mijn dochter vaak kleine beetjes wilde drinken. Als ze wakker werd moest ze meteen aangelegd worden, dan had ze geen geduld voor eerst een schone luier. Tijdens de voeding poepte ze bijna altijd, dus als ze dan even klaar was verschoonde ik haar. Vervolgens weer verder drinken of even spelen en daarna weer verder drinken.
Je bent de optie tijdens vergeten. Hier kregen ze de eerste week 1 borst, dan een schone luier en dan nog een borst. En daarna moest er vaak weer een schone luier om, omdat het zuigen de darmen even goed aan het werk zette! Om die reden ben ik ook katoen gaan combineren met wegwerp. Vond het zo zonde om een luier die net 10 minuten om had gezeten al weer vol in de bak te gooien.
Ik verschoon hem voor de voeding. Inderdaad om de reden dat hij anders met een volle buik sneller spuugt. Af en toe poept hij wel tijdens de fles, en dan moet het erna nog een keer, maar het is niet zo frequent dat ik het standaard erna ga doen
Na want hier gaan ze vaak tijdens de voeding poepen. Na een nachtvoeding valt ze hier na de fles in slaap en slaapt ze lekker door tijdens het verschonen.
Hier vanuit het zh voor de voeding, kraamzorg had de gewoonte na, maar vaak na de voeding viel ze vaak meteen in slaap dus nog steeds voor de voeding of na een slaapje
Toen mijn oudste nog heel klein was, deed ik altijd na de voeding. Hij dronk iedere 2-3 uur, en moest altijd poepen tijdens of direct na de voeding. Dus: eerst voeden, dan laten boeren (rechtop) en poepen, daarna verschonen. En een toetje voor het in slaap vallen, als dat zo uitkwam. Jongste was wat meer spugerig dan oudste. Bij haar duurde het rechtop houden dus wat langer, maar ook haar verschoonde ik bij voorkeur na de voeding en niet ervoor.
De kraamphulp zei tegen ons dat we het voor de voeding moesten verschonen omdat mijn kindje dan goed wakker wordt en de tepel beter pakte. Nu verschoon ik hem na het voeden omdat hij tijdens het drinken vaak gaat poepen, daarnaast is hij voor het drinken altijd goed wakker.
Hier verschonen we voor de voeding. Ons manneke heeft nogal last van spugen dus na de voeding is niet zo fijn. Daarbij heeft hij maar 1 poepluier per dag, meestal tussen 2 voedingen in, dus daar hoef ik het niet voor te laten. Gewoon doen wat jou het beste lijkt!
Ik verschoon meestal tussendoor even of erna. Als ze inslaap valt tijdens het voeden ga ik haar even verschonen en word ze weer wakker. Het liefst doe ik het erna want vaak wil ze toch nog even een poepie doen erna enzo, is zonde van der pampie.
Ik geef borstvoeding, en doe het dus tussendoor. Dit doe ik om haar een beetje wakker te houden, om vervolgens 2e borst aan te bieden.
Het hangt van je baby af Hier deden we eerst in het ziekenhuis voor, maar toen bleek al snel dat ze tijdens het eten begon te produceren En werd het dus na. Af en toe viel ze in slaap, dus dan werd het 'tijdens' om haar terug wakker te maken. Tegenwoordig is het ge-evolueerd, en is het ervoor. Flesje in de flessenwarmer, luier verschonen, en tegen dan is het flesje klaar. Onze meid weet heel goed dat we er dan 'mee bezig' zijn, en gunt ons dat kleine uitstellen En als je kindje na het voeden niet meteen mag neergelegd worden, gewoon even wachten.
In het ziekenhuis eerst ervoor, later tussenin om d'r weer wat wakkerder te krijgen. Thuis altijd tussenin. En in inmiddels wanneer nodig of uitkomt. Ik zou dus tussenin gestemd hebben.