Na of voor voeding verschonen?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Hope87, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Voor of na voeding

1. Voor

2. Na

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Hoi nou dit vraag ik me dus af, want me kraamhulp zegt voor de voeding verschonen omdat als je gaat verschonen met volle maag dat hij dan kan gaan spugen en het ook niet prettig vind.

Andere hoor ik zeggen dat ze juist na het voeden doen omdat er na de voeding alles doorloopt "..."

Wat is nu het beste....?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat het beste is weet ik niet, maar ik deed het al snel ipv voor juist na de voeding, omdat hij in het begin elke keer poepte tijdens of net na de voeding :)

3. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik verschoon hem voor de voeding.
    Ons mannetje wordt altijd moe van het drinken en valt aan t eind vaak in slaap. Ik kan hem dan even laten boeren en dan leg ik hem in zijn bedje en gaat hij slapen. Als ik hem erna zou verschonen, dan zou hij wakker worden en niet snel in slaap vallen.

4. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik mis tussendoor, even goed wakker maken en dan weer verder drinken.
    Ik denk dat je zelf even moet kijken wat je prettig vindt :)

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik doe het tussendoor.
    Onze meid moet tussendoor even wakker gemaakt worden...ik doe dus eerst 1 borst..dan verschonen en dan de andere borst.

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Jeetje...ik weet dit niet meer en heb dus ook geen idee hoe ik dit nu moet gaan doen! Hahaha er komen steeds meer dingen de hoek die ik vergeten ben van bij Finn...dat wordt nog wat!

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik deed het ook tussendoor... meer omdat mijn dochter vaak kleine beetjes wilde drinken. Als ze wakker werd moest ze meteen aangelegd worden, dan had ze geen geduld voor eerst een schone luier. Tijdens de voeding poepte ze bijna altijd, dus als ze dan even klaar was verschoonde ik haar. Vervolgens weer verder drinken of even spelen en daarna weer verder drinken.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je bent de optie tijdens vergeten.
    Hier kregen ze de eerste week 1 borst, dan een schone luier en dan nog een borst. En daarna moest er vaak weer een schone luier om, omdat het zuigen de darmen even goed aan het werk zette!
    Om die reden ben ik ook katoen gaan combineren met wegwerp. Vond het zo zonde om een luier die net 10 minuten om had gezeten al weer vol in de bak te gooien.

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik verschoon hem voor de voeding. Inderdaad om de reden dat hij anders met een volle buik sneller spuugt.
    Af en toe poept hij wel tijdens de fles, en dan moet het erna nog een keer, maar het is niet zo frequent dat ik het standaard erna ga doen :)

10. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Na want hier gaan ze vaak tijdens de voeding poepen. Na een nachtvoeding valt ze hier na de fles in slaap en slaapt ze lekker door tijdens het verschonen.

11. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Oh en idd overdag wil ze soms na verschonen nog lekker doordrinken.

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hier vanuit het zh voor de voeding, kraamzorg had de gewoonte na, maar vaak na de voeding viel ze vaak meteen in slaap dus nog steeds voor de voeding of na een slaapje

13. Bri

Bri Niet meer actief

Toen mijn oudste nog heel klein was, deed ik altijd na de voeding. Hij dronk iedere 2-3 uur, en moest altijd poepen tijdens of direct na de voeding.

Dus: eerst voeden, dan laten boeren (rechtop) en poepen, daarna verschonen. En een toetje voor het in slaap vallen, als dat zo uitkwam.

Jongste was wat meer spugerig dan oudste. Bij haar duurde het rechtop houden dus wat langer, maar ook haar verschoonde ik bij voorkeur na de voeding en niet ervoor.

14. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    De kraamphulp zei tegen ons dat we het voor de voeding moesten verschonen omdat mijn kindje dan goed wakker wordt en de tepel beter pakte. Nu verschoon ik hem na het voeden omdat hij tijdens het drinken vaak gaat poepen, daarnaast is hij voor het drinken altijd goed wakker.

15. Elleke74

Elleke74 Lid

20 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier verschonen we voor de voeding. Ons manneke heeft nogal last van spugen dus na de voeding is niet zo fijn. Daarbij heeft hij maar 1 poepluier per dag, meestal tussen 2 voedingen in, dus daar hoef ik het niet voor te laten. Gewoon doen wat jou het beste lijkt!

16. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik verschoon meestal tussendoor even of erna.
    Als ze inslaap valt tijdens het voeden ga ik haar even verschonen en word ze weer wakker.
    Het liefst doe ik het erna want vaak wil ze toch nog even een poepie doen erna enzo, is zonde van der pampie.

17. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik geef borstvoeding, en doe het dus tussendoor. Dit doe ik om haar een beetje wakker te houden, om vervolgens 2e borst aan te bieden.

18. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Tussendoor of erna. Ervoor is bij onze man echt geen optie, want honger = ook direct eten.

19. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het hangt van je baby af :)
    Hier deden we eerst in het ziekenhuis voor, maar toen bleek al snel dat ze tijdens het eten begon te produceren :D En werd het dus na.
    Af en toe viel ze in slaap, dus dan werd het 'tijdens' om haar terug wakker te maken.

Tegenwoordig is het ge-evolueerd, en is het ervoor. Flesje in de flessenwarmer, luier verschonen, en tegen dan is het flesje klaar. Onze meid weet heel goed dat we er dan 'mee bezig' zijn, en gunt ons dat kleine uitstellen ;)

En als je kindje na het voeden niet meteen mag neergelegd worden, gewoon even wachten.

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    In het ziekenhuis eerst ervoor, later tussenin om d'r weer wat wakkerder te krijgen.

Thuis altijd tussenin. En in inmiddels wanneer nodig of uitkomt.

Ik zou dus tussenin gestemd hebben.

Deel Deze Pagina