Hallo !! Ik ben al tijdje bezig met temperaturen en met ovulatietesten, normaal heb ik rond cyclusdag 16/17/18 mijn ovulatie. Maar deze cyclus heb ik mijn ei nog steeds niet gevonden, wel een aantal keer licht positieve ovulatietestjes gehad (weet dat deze dan nog niet positief is!!) Ik zal hier even mijn temperatuur lijstje neer zetten want zelf snap ik er niet meer zoveel van... 13 sep) 1: 36,6 14 sep) 2: 36,7 15 sep) 3: 36,6 16 sep) 4: 36,4 17 sep) 5: 36,4 18 sep) 6: 36,6 19 sep) 7: 36,6 20 sep) 8: 36,5 (ovu test bijna positief) 21 sep) 9: 36,4 22 sep) 10: 36,4 23 sep) 11 : 36,7 24 sep) 12: 36,4 (ovu test weer bijna positief) 25 sep) 13: 36,4 26 sep) 14: 36,7 (ovu test weer bijna positief) 27 sep) 15: 36,5 28 sep) 16: 36,5 29 sep) 17: 36,3
Bedankt voor je reactie!! Maar hoezo denk je dat ik nu rond de eisprong zit dan?? Want eerlijk gezegd kan ik het er niet uithalen....
Dat kun je idd niet vooraf zien. Je ei is nu iig nog niet geweest, hopelijk over een paar dagen een stijging!
Aan de lengte van je vorige rondes te zien en je mooie lage temp van vandaag 😉 Hoop dat je temp vanaf morgen dan mooi gaat oplopen!!
De dip lijkt in jouw geval wel een voorteken te zijn. In elk geval binnen nu en 5 dagen zal het wel komen, uitgaande van je cyclus van 35 dagen.
Bedankt voor jullie reacties ! Heb nu wat lichtelijke buikpijn, beetje te vergelijken met heel lichte menstruatie pijn. Stel dat blijkt dat mijn temperatuur morgenochtend ineens wat hoger is, is dit dan een teken dat ik mijn eisprong gehad heb? ohja, en de afgelopen 2/3 dagen voelde ik me ook niet helemaal lekker,beetje griep achtig gevoel en valt me op dat dit iedere maand zon beetje is in het midden van mn cyclus en dat dit bij mij meestal te maken heeft met de eisprong, daarom vond ik het zo vreemd dat ik nu nog steeds geen positieve ovu test heb gehad.
vanochtend weer mijn temperatuur opgemeten, deze was 36,4 dus is 0,1 gestegen vergeleken met gister... Heb ik dan mijn eisprong al gehad? of moet mn temperatuur dan meer stijgen?
Pas na 3 dagen stijging weet je zeker dat je eisprong geweest is. 0,1 is wat weinig eigenlijk. Wellicht krijg je vandaag of morgen een + ovutest?
Ik gebruik zelf al een aantal maanden de temp. methode. Ik heb zelf een thermometer met 2 cijfers achter de komma. Dan kun je nog preciezer meten en beter verschillen zien. Je kunt vlak voor de eisprong een lichte daling van de temp zien. Wanneer het een eisprong betreft moet de temp gedurende 3 dagen minstens 2 tiende hoger zijn. Dus je kunt meestal pas 3 dagen na je eisprong met zekerheid zeggen dat het is geweest. Maar een verschil van een tiende is dus niet genoeg.