Mijn meisje kan vanaf woensdag niet meer poepen. Vanalles geprobeerd. Ze spuugt nu sinds 3 dagen ook haar flessen uit, waarschijnlijk doordat ze zo overvol zit. Huisarts gebeld en krijg nu waarschijnlijk lactulose. Als je dit gaat gebruiken, gaan haar darmen daar dan niet aan wennen?
mijn dochter krijgt ook af en toe lactulose. Wat ik begreep van de HA en de CB arts is dat lactulose de darmen niet lui maakt, maar gewoon meer vocht aantrekt zodat de ontlasting vloeibaarder wordt. Ik hoef het haar ook niet dagelijks te geven.. ik geef het alleen als ze 1 1/5 overgeslagen heeft en dan geef ik nog maar een minime hoeveelheid. Succes ermee.. erg zielig als ze niet kunnen poepen.
Hier ook lactulose gegeven van 4,5 maand tot 6 maanden. De darmen wenne niet aan lactulose. De lactulose zorgt ervoor dat er minder vocht aan de ontlasting onttrokken wordt, waardoor de ontlasting soepel blijft. Maar heb je al pruimen gegeven? Reageert ze daar niet op? Hier werkt buikjespap ook erg goed!
De hele trukendoos is al opengegaan. Extra water helpt niet. Ze wil ook niet alleen water drinken en/of sap Niks helpt Gisteren pruimenpapje gegeven en die kwam na 2 uur volledig terug, net als gewone pap. Met fruit ( absoluut geen banaan!) gaat het goed, maar zodra we weer groenten gaan geven raakt ze weer verstopt. Toen ze 1 week oud was zijn we ook naar de huisarts geweest, omdat ze kloofjes had van het niet kunnen poepen. Die had ze nu weer. Omneo voeding werkte ook niet. Hopen dat de lactulose nu wel gaat werken.
Onze dochter heeft een maand of 4 Lactulose gebruikt, allen andere dingen hielpen ook niet.Was echt een uitkomst voor haar, want het was zielig dat ze niet kon poepen. En ook onze huisarts heeft verteld dat de darmen er niet lui van worden.
Hier heeft de huisarts mij ook verzekerd dat het absoluut geen kwaad kan en dat de darmen er echt niet lui van worden. In Lactulose zit (volgens de bijsluiter) ook iets in wat de darmen actiever maken. Kinley heeft eerst een 3 daagse stoot van 5 ml per dag gehad (ze was toen ongeveer 7 weken oud) en tot 3 maanden toen dagelijks 3 ml. Daarna ben ik het gaan afbouwen naar om de dag 3 ml en later 2 ml en sinds een paar dagen zijn we gestopt en tot nu toe gaat het goed. Maar het flesje blijft hier voorlopig wel in de kast staan. Groetje sAnita
wij hebben het gewoon zonder recept gekocht bij de apotheek. nu 2x gebruikt, wanneer hij even niet gepoept had (ongeveer 2 dagen niet ofzo, normaal elke dag wel 1 a 2 keer). Het kwam al dezelfde dag er weer uit gelukkig. Daaromheen veel laten drinken, is ook altijd goed.