Navel 8 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gember, 19 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Niet meer actief

Bij de eerste controle op het CB met 4 weken zag de navel van onze dochter er goed uit volgens de CB-arts. Nu is ons meisje bijna 8 weken en zit er nog steeds een klein roze stompje. Deze geeft ook wat af aan de luier of romper als die er tegenaan zit. Het ruikt een beetje als je er met je neus bovenop zit, maar niet heel erg. In de kraamweek rook het sterker bijv.

Ik heb een foto bijgevoegd. Is dit een normale navel rond deze leeftijd of is het roze stompje wild vlees oid? Misschien maak ik me druk om niets, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. :)

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Bij mijn dochter zag hij er ook zo uit en werd hij inderdaad aangestipt omdat het wildvlees was. Ik zou van de week even naar het inloop spreekuur gaan en het daar laten beoordelen.

3. Gember

Gember Niet meer actief

Oei, dan ben ik blij dat ik het gevraagd heb hier... De volgende CB controle is pas over 10 dagen. Ben jij mer je dochter naar het spreekuur van het CB of huisarts geweest? En had je dochter last van het wild vlees en daarna van het aanstippen?

4. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Denk idd ook wildvlees. Heeft mijn zoontje ook gehad. Heb het toen ook een tijdje aangestipt met zilvernitraat en nu heeft hij gewoon een normale navel.

Hier had hij er overigens geen last van.

5. Gember

Gember Niet meer actief

Ziet het er al ver gevorderd uit volgens jullie? Ze heeft dit al een paar weken, maar het werd steeds duidelijker. Eerst dacht ik nog dat het het stompje was wat weg moest trekken. Werkt aanstippen goed? Ben echt als de dood dat ze het weg moeten snijden! Kan het kwaad om nog tot na het weekend te wachten met bellen naar HA of CB? Het is niet een ontsteking toch?

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik kan me niet meer herinneren hoe de navel van mijn zoontje er precies uitzag, maar wel dat er volgens de intake dame van het cb wild vlees zat. Dat is toen aangestipt. Hij vond het niet leuk, maar hij lag ook half bloot in april op het aankleedkussen, dus dat kan het ook geweest zijn. Bij de eerste controle bij het cb was het goed. Ik vond het zelf wel een zielig gezicht, maar ik geloof wel dat hij er weinig tot niets van gevoeld heeft. De reactie was anders dan bij de vaccinaties bijvoorbeeld ;)

7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    De navel van mijn dochter was met een maand ook nog niet dicht. Ik heb het toen bij de eerste controle (met 1 mnd) aangegeven en toen hebben ze er dat zilvernitraat opgedaan, gewoon 1 malig, en toen is het helemaal goedgekomen.

8. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Na het weekend gewoon even naar het inloopspreekuur van het CB gaan. Kunnen ze het daar even aanstippen. Is nu absoluut geen reden om met spoed naar de huisarts oid voor te gaan. Bij mijn zoontje is het ook aangestipt, zag er vergelijkbaar uit. Na 2 keer behandelen was het weg. Hij vond het bloot liggen ook vervelender dan het aanstippen. Succes!

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zag er bij oudste dochter destijds ook zo uit met ongeveer 5 weken.
    1x aangestipt en ze heeft een prachtige navel.
    Gewoon even naar inloop su van cb.

10. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Zou gewoon naar het inloop spreekuur gaan om het aan te laten stippen.
    Bij mijn zoontje zag het er ook zo uit met 8 weken en toen 2x aangestipt en niks meer van te zien.

11. Gember

Gember Niet meer actief

Thanks dames. Ik ga dinsdag naar het inloopspreekuur en hoop dat het dan gauw verholpen is!

Deel Deze Pagina