Ik heb deze maand een heel vreemd kaartje.. (omdat dit al ronde 15 is, temperatuur ik nu nog maar vanaf iets voor de te verwachten ovulatie, mijn basale temp is altijd onder de 36,5 graden) Nu bleef mijn temperatuur al dagen laag? Ik wachtte nog steeds op mijn eisprong maar twee ovulatietestjes op dag 19 en 21 gaven slechts een heel licht streepje dus negatief aan. Nu is vanmorgen dag 22 mijn temperatuur toch gestegen van 36,3 naar 36.6. Kan het voorkomen dat de eisprong toch rond de te verwachten dag 16 geweest is maar de temperatuur niet stijgt? Het wijkt af van alle andere maanden bij mij, 1x op zijn laatst op dag 18 eisprong gehad verder dag 14-16, en altijd een temperatuurstijging daarna naar 36.7 of hoger. Nu is mijn basistemperatuur ook al wat lager steeds 36,3 of 36,4 dus het lijkt wel een zelfde stijging maar dan op wat 6dpo zou zijn. De eisprong verwacht ik niet vandaag omdat testje gisteren negatief was, en twee dagen eerder ook maar rond dag 14-16 heb ik niet getest. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met een stijging pas later na de ovulatie en of zo'n afwijkend patroon iets kan betekenen.. Of moet ik gewoon nog langer afwachten op wel of geen eisprong, ik voelde me dag 17 wel misselijk en alles wat ik vaak ma de eisprong heb, en gisteren en vandaag buikkrampen alsof ik ongesteld ben!
Tja je lichaam is geen robot en je ei kan dus altijd eerder of later komen Als ik dit zo zie lijkt het erop alsof jouw ei idd pas gisteren is geweesr. Dan moet je temp vanaf nu wel 36.6 of hoger blijven. 6 dagen na ei pas een verhoging is onmogelijk! Heb je op dag 20 geen ovu test gedaan??
Bedankt voor het meekijken! Dag 20 heb ik niet getest, maar eerdere maanden liep het steeds in 2 dagen op naar een steeds duidelijker streepje. Dus ik zou niet verwachten dat hij tussen 2 duidelijk negatieve testjes toch ineens positief geweest kan zijn. Ergens anders las ik weer van een gynaecoloog dat het wel mogelijk is een eisprong te hebben zonder waarneembare temperatuurstijging, verwarrend allemaal.. In ieder geval blij dat er nu een stijging dus waarschijnlijk ergens eisprong is geweest, hopelijk blijft het zo of hoger!
Ik ben het wel echt met rogijuli eens eisprong cd 21 dus waarschijnlijk piek cd 20. Het kan weleens voorkomen dat je een korte piek hebt. Tevens zie ik in jouw onderschrift dat je ook weleens 33, 34 en 35 dagen hebt gehad dan zit eisprong rond cd 20 aan 21
Ja dat is waarschijnlijk toch het meest logisch. Al even geleden maar inderdaad begin van het jaar was het wel eens over de 30 dagen dus dat zal dan nu ook zo zijn. Alsof het eitje er langer over doet om te springen, symptomen begonnen al wel vanaf dag 13. En dan toch een korte LH piek idd. Ben benieuwd wat temperatuur morgen doet, beter laat dan geen stijging 😆
Nou vanmorgen weer terug naar 36.3 🤐 Dus weer afwachten dan maar en een ovulatietestje vandaag of wat zouden jullie doen? zit al op dag 23 nu en al een paar dagen last van een borrelende buik en krampen. Begin me ongerust te maken of het allemaal wel goed is, wat denken jullie?
Je kunt soms ook een cyclus geen eisprong hebben. Misschien is dat het geval? Of de dip is van het gele lichaam, dan zou ie komende dagen weer omhoog moeten gaan.
Heb je gisteren geen ovu gedaan?? Het kan 2 kanten op. 1) je ei moet nog komen 2) de dip is van het gele lichaam Het wordt in beide gevallen afwachten wat je temp doet de komende dagen.
Nee gisteren dacht ik dat mijn eisprong in ieder geval geweest was, maar ik doe straks zeker een ovu testje. Blijven jullie die iedere maand gebruiken? Een tijdje vond ik het wel fijn om te weten dat ik inderdaad een eisprong heb en dat t klopt met mijn temp. Nu dacht ik ongeveer te weten wanneer ik hem heb dus wilde alleen met temperaturen bevestiging, nou alleen maar verwarring levert het op Maar anders had ik helemaal niet geweten dat mijn ongi wrs ook veel later komt deze maand. Wait and see maar weer.. Bedankt voor het meedenken!
Tot nu toe heeft mijn temperatuur steeds wel een stijging gehad dus dat betekent dat je wel een eisprong hebt toch?
Mag ik vragen waarom je open bolletjes hebt?? Temp je wel elke dag op dezelfde tijd?? En ja... een verhoging van minimaal 0.3 graden die een tijd aanhoudt betekent idd een ei.
Open bolletjes in het weekend werd ik wat later wakker, half uur later getempt dan normaal. Dus dat kan ietsje verschil maken maar niet zoveel toch? (Anders zou ik ze eruit halen) Zaterdag had ik wel slecht geslapen dus misschien is de stijging alleen daarom, wel een paar uur en toen weer een paar uur voordat ik om 8u heb gemeten. Tot nu toe dan wel altijd eisprong gehad dit jaar, hopelijk komt die alsnog snel..
Gisteren negatieve ovulatietest en vanmorgen 36.35 Zou het goed zijn naar de huisarts te gaan of gewoon afwachten?
Ik zou idd naar de huisarts gaan om een doorverwijzing te vragen. Niet voor deze cyclus want dat is nog afwachten (je hebt nou eenmaal een onregelmatige cyclus), maar wel omdat je al zo lang bezig bent.