Kaartje na vroege miskraam 6+3 input nodig

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Goldduke, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    #1 Goldduke, 8 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2013
    Hallo dames, na een paar maanden een stille meelezer te zijn geweest en ik veel info heb opgedaan wil ik mijn kaartje met jullie delen.

Na mijn miskraam van eind juli (6+3) zijn we na een moment van stilstaan en verdriet weer met opgeheven hoofd positief aan de slag gegaan met temperaturen/OPK's/en veel actie in de slaapkamer. Ik was heel erg bang om een verstoorde cyclus te krijgen, late eisprong, geen eisprong, cyclus van 40+ dagen etc. Maar gelukkig werkt alles nog goed.

Nou komt mijn vraag, zal ik de opk's van deze maand negeren en alleen de temp stijging aanhouden voor het bepalen van mijn ovulatie (FF zet mijn kruis op CD15, als ik een iets hogere fictieve temp invoer voor morgen, hoewel ik vermoed dat mij ei vannacht/vanochtend is gekomen)

Ik test 4 x per dag (beetje veel, maar wilde mijn kans absoluut niet missen deze maand) en pas gisteren avond CD 16 kreeg ik een knaller, vanochtend CD 17 trouwens nog donkerder, maar ik test dadelijk om 12uur weer)
    Kan het testrijtje wel plaatsen als jullie willen, alle input is welkom.

Kortom: wanneer was/is mijn ei en kunnen de opk's het mis hebben deze maand?

Lang verhaal, sorry ;) Ik hoop dat ik de juiste link heb geplaatst.

2. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Hmm... Lastig. Ik zou je opk's gewoon laten staan. Als je op FF de methode avances gebruikt, dan neemt hij naast je temp ook de opk's mee.
    Je hebt trouwens grote kans dat de komende dagen je temp nog meer stijgen en FF later je kruis gaat verplaatsen naar een later tijdstip. Gewoon even alles laten staan en afwachten wat FF gaat doen. Ben je het uiteindelijk niet eens met waar je kruis wordtbgezet, dan kun je hem altijd nog handmatig verplaatsen.

Trouwens sterkte met het verwerken van de mk en wat fijn dat je cyclus meteen weer op de rit is

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Je ovutesten horen er gewoon bij, gewoon laten staan dus. dat helpt FF bij het bepalen van je eisprong.

Je ei kan theoretisch vannacht nog niet gekomen zijn als je vanochtend een knallende test had. Je sprong kot daarna. Je hebt ook nog vruchtbaar slijm genoteerd....
    Je eisprong komt waarschijnlijk morgen of overmorgen dan als je lichaam als vanouds reageert.

Succes overigens met je vmk... ik had dat ook bij mijn eerste zwangerschap. Meteen de eerste keer daarna was het weer raak, dus houdt moed!

4. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Dank voor de input, ik heb weinig geduld, wil zo graag weer dat het meteen raak is...
    Zoals het er nu naar uitziet weet ik wel bijna zeker dat CD 17 mijn ei is geweest, maar ik laat het zo maar staan (advanced setting trouwens)
    Temperaturen lijken erg op de vorige keer, maar ik durf nergens op te hopen.

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dag 16 of 17 is goed zie ik nu... is nu afwachten. Ga er gewoon vanuit dat het een poos kan duren voor je zwanger bent, dat deden wij ook. Als je je daar bij neer kunt leggen (want je weet immers dat je zwanger kunt worden en dat het dus vanzelf een keer komt als de tijd rijp is) kun je zomaar ineens verrast worden.

Deel Deze Pagina