Temperatuur stijgt langzaam . Is dit erg ?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Lady1234, 13 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady1234

Lady1234 Lid

13 apr 2023
    95
    15
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal!

Ik temperatuur sinds drie maanden met de daysy. Ik dacht maandag eisprong te hebben. Maandag is temp 0.10 gestegen en dinsdag weer 0.10. Ik lees op internet dat dit een slow rise is. Is dit erg?
    Is het erg als je progesteron dus langzaam omhoog gaat?
    ik zie in m’n vorige cyclus dat de lutuele fase maar tien dagen was en ook dat hij langzaam omhoog gaat.
    Wij hebben pas over twee maanden ons eerste afspraak in het ziekenhuis dus alles wat ik zelf eerder kan doen om dit beter te maken wil ik proberen. Maar misschien is het helemaal niet erg. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik moet snachts vaak naar de wc rond uur of drie
    Daarna slaap ik dus niet voldoende meer om correct te meten, dus meet ik net voor drie uur voordat ik m’n bed uit ga (dan heb ik al drie uur geslapen) is dit dan een correcte meeting ? Ik weet niet of snachts je temp hoger of lager is.
    Graag jullie ervaringen :):)

Alvast bedankt !!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ben bang dat tempen bij jou niet goed werkt vanwege je nachtelijk plassen.

Temp je wel rectaal ,(via de billen) en verder wel strikt volgens de regels?

Heb je een tempkaart om te laten zien?

3. Lady1234

Lady1234 Lid

13 apr 2023
    95
    15
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie !!
    Denkje? Ik heb het wel eens gevraagd bij daysy klantenservice, ik kreeg niet heel duidelijk antwoord. De reactie was dat ik moest meten na het slapen van drie uur. Ik weet dan nog steeds niet of het dan erg is als ik het om drie uur in de nacht doe..
    de onderste afbeelding is m’n temp van deze maand. Hij geeft nu ineens aan dat vandaag dus de ovulatie is, ik vind dit heel gek want ik heb hem heel het weekend gevoeld.. dan snap ik dat het kan zijn dat het bezig is, maar dat die pas 4 dagen later springt is wel laat toch.

de bovenste temp kaart is van vorige maand

Daarvoor ook twee maanden, maar daar zie je nog niks duidelijks op.

Bijgevoegde bestanden:

4. Lady1234

Lady1234 Lid

13 apr 2023
    95
    15
    8
    Vrouw

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zie in beide kaarten absoluut geen eisprong, maar het zijn ook wel erg lastige kaarten om af te lezen.

Temp je rectaal? Strikt volgens de rest vd regels voor het tempen?

6. Lady1234

Lady1234 Lid

13 apr 2023
    95
    15
    8
    Vrouw

Bedankt!
    Ja ik vind ze ook moeilijk te lezen…..
    Bij daysy moet je de meter onder je tong houden…

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Oei... dat is erg lastig, dat is een erg onbetrouwbare manier van tempen.

Ik zou je willen adviseren om rectaal te gaan meten.
    En dan toch elke ochtend te meten als je wakker wordt van de wekker.
    Die keer dat je dan naar de wc moet, is dan hopelijk minder van invloed in het gehele plaatje.
    Hoe laat ga je normaal slapen en hoe laat sta je normaal op van de wekker.
    Een slaap van 3 uur is iig niet voldoende om een betrouwbare temp.

8. Lady1234

Lady1234 Lid

13 apr 2023
    95
    15
    8
    Vrouw
    bedankt voor je reactie!
    Vind het zo gek. Overal op internet staan alleen maar positieve verhalen over de daysy en dat het zo goed werkt
    Waarom bij mij nou niet :(
    Helaas moet ik snachts ook soms naar m’n zoontje en sta ik verschillende tijden op. Misschien is temperaturen dan niet handig voor mij…. Maakt mij nu alleen maar onzeker

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk het idd ook.
    Temperaturen werkt vaak prima, mits je je kan houden aan de regels en je bed niet uit gaan snachts is 1 vd regels
    Ik denk daarom dat tempen niet goed bij jou werkt.

10. Precious03

Precious03 Bekend lid

5 dec 2022
    972
    616
    93
    Vrouw
    Ik zou rectaal gaan proberen.. Wie weet zie je er verschil in? Een kaartje op FF invullen kun je zoiezo ook proberen. Het kan ook zijn dat onder de tong temperaturen niet werkt voor jou.

Deel Deze Pagina