Temperatuur stijgt langzaam?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door tafeltent, 5 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Screenshot_20200605-111600_Gallery.jpg

    Ik ben nog niet zo goed in het aflezen van temperatuurkaarten, bij mij steeg mijn temperatuur bijna niet na de eisprong maar nu dus ineens wel.. is dat normaal? Heb nu ook pas het gevoel 'progesteron' klachten te krijgen. Vandaag pijn aan mn borsten. Waarschijnlijk niets zinnigs over te zeggen nog, maar jullie zijn al wat bekender met het aflezen van de kaartjes.
     
  2. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Heb je nog doorgetest na je positieve ovulatietest?



     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat je ei niet gesprongen is na de positieve ovu test, maar dit pas op cd 26-27 heeft gedaan.
     
  4. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Ik heb doorgetest ja, de dag na de positieve test was hij weer lichter en 2 dagen later bijna niet te zien. En ik had alle kenmerken van een eisprong. Dus daar twijfel ik eigenlijk niet aan. (Of ik moet nooit een eisprong meer hebben en wel ongesteld worden 14 dagen na dat ik hem denk te hebben, Maar dat lijkt me stug.. )
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Tot welke dag heb je getest?
    Je temp geeft echt dat er in de dagen na de posi ovu geen eisprong heeft plaatsgevonden.
     
  6. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Ik heb verder niet doorgetest. Heb er dinsdag nog 1 gedaan omdat mijn temp omhoog was ineens maar die was ook weer wit. Verder stond eerst mijn baarmoeder hoog en open en zakte hij daarna flink en werd weer hard.. Dus mijn lijf geeft aan alles kanten aan een eisprong te hebben gehad, behalve dus de temperatuur.
    Vandaar dat ik het vreemd vind.
     
  7. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Toch nog maar even afwachten dan..
     
  8. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Vandaag ongesteld geworden. Dus heb het zelf goed aangevoeld. Maar dus nog geen verklaring voor de lage temperatuur na de eisprong. Wel al vanaf 7 dpo spotting en later ook bruinverlies. Kan het dan met kwaliteit eitje of progesteron te maken hebben?
    Op het kaartje hier was hij 1x 37.0 de rest van mijn cyclus was hij constant 36.8 . En nu nog niet naar beneden.
     
  9. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Kan. Wat ik ervan begrijp hóeft een slow rise niet te maken hebben met een slechtere kwaliteit eitje, maar het kán wel. Hetzelfde geldt voor spotting - het kán met lager progesteron (en dus ws. slechtere kwaliteit eitje, of een andere hormoondisbalans) te maken hebben. Maar ik heb altijd spotting voorafgaand aan menstruatie, maakte me daarom erg zorgen om progesteron, dus fertiliteitsarts heeft getest en mijn progesteron was gewoon normaal. Dus tja... het is altijd lastig om met 100% zekerheid te zeggen dat het een het andere veroorzaakt zonder nonstop kijkoperaties te doen.
     
  10. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Dat is ook wel zo, het is alleen zo dat ik een verandering in mijn hormonen merk. Heb zelf de angst dat mijn vruchtbaarheid afneemt. Mijn moeder kreeg na mij geen kinderen meer (toen was ze 28) en ging vervroegd in de overgang. Ik ben vorige maand bij de huisarts geweest en heb bloed geprikt op schildklier..maar alles was goed en de huisarts wil er verder niet naar kijken. Eerst een jaar proberen en dan pas mag je verderop. Maar ik heb zelf sterk het gevoel dat het niet meer gaat lukken dus daarom ben ik begonnen met temperaturen om meer inzicht te krijgen.. maar dat inzicht valt tegen ;)
    Mijn temperatuur was vanmorgen ook nog hoog.. ben benieuwd of hij dan morgen zakt.
     
  11. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Hoi tafeltent,

    Ik heb zelf ook pas een temp stijging op 4 dpo. Door zwangerschapspagina en alle adviezen hier, dacht ik dat ik mijn ei later had gehad, wat voor mijn gevoel helemaal niet klopte. Ik ben op onderzoek uit gegaan en er bestaan verschillende onderzoeken dat een temperatuur stijging helemaal niet standaard optreed binnen 12 uur.. Mijn fertiliteitsarts gaf ook aan dit een onbetrouwbare methode te vinden. Mijn termijnecho stelde dan ook vast dat ik mijn eisprong heb gehad op exact het moment dat ik zelf dacht. En dus 4 dpo pas een stijging in temperatuur heb gehad.
    Wie weet is dit bij jou ook gewoon het geval.. Mijn voorraad eicellen is in ieder geval nog voldoende en progesteron bepaling op 7dpo was super...
     
  12. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Bedankt voor je reactie! Ik lees hier inderdaad veel andere dingen. Fijn om te horen dat het ook gewoon zo kan werken!
     
    Beay vindt dit leuk.
  13. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    tempen is vooral betrouwbaar om te bepalen óf je een ovulatie hebt gehad. De precieze dag is lastiger vast te stellen; er zijn inderdaad onderzoeken waaruit blijkt dat een flink deel van de mensen meer dan 24 uur voor of na d ovulatie een temperatuur stijging krijgt. Het verschilt wel echt per onderzoek hoe groot die uitzonderingsgroep is. Maar het is zeker niet onwaarschijnlijk dat je bij de late stijgingen of de slow risers hoort. Of dat dat incidenteel trouwens een keertje is.
     
    Beay vindt dit leuk.
  14. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik had de laatste cyclus ook een slow rise. Echo's wezen uit dat mijn eisprong echt wel was dag waarop ik het aan de hand van mijn lichaamssignalen heb waargenomen.

    Maar ik heb niet elke cyclus een slow rise hoor.
     

Deel Deze Pagina