Mijn 1e cyclus was 48 dagen. Dit is mijn 2e cyclus en helaas is die (blijkbaar) langer dan de vorige want vandaag is dag 49 aangebroken. Sinds drie weken begonnen met tempen, maar helaas nog geen eitje te ontdekken en ook nog geen ongesteldheid. Zelf word ik nog niet erg wijs uit mijn grafiek, het lijkt wel een W patroon te worden... jullie ervaring met lange cyclussen... is er überhaupt nog wel een kans op een ei? De dokter zegt dat ik het een jaar de tijd moet geven, maar goed als ik geen ei heb zit ik ook voor niets te wachten natuurlijk...
Ik zie inderdaad nog geen eisprong ik heb inderdaad ervaring met lange cycli (bijgevoegd mijn 1e 2 kaartjes na stoppen pil) 1e keer dat ik belde na 4 maanden zei ze inderdaad dat ik een jaar moest wachten. Toen heb ik nogmaals gebeld na 9 maanden en mocht ik wel komen, mijn huisarts vertelde dat ze pas mogen doorsturen na 8 maanden, mits het een onregelmatige cyclus is. Het kan namelijk zijn dat jouw lichaam toch last heeft van het ontpillen en het toch zelf nog oppakt. Advies door gaan met temperatuur opnemen als het na 8 maanden hetzelfde is gebleven opnieuw contact opnemen met huisarts. Heel vervelend weet ik uit ervaring
Waarom ben je pas op dag 26 begonnen met temperaturen? Ik heb zelf nog niet zo gek veel ervaring met tempen, maar zou het mogelijk kunnen zijn dat je ovulatie voor cd26 is geweest en je temp nu niet daalt omdat je zwanger bent? Of heb je al getest?
Ik had ook al gereageerd op je vorige topic. Geen ei te zien nog helaas. Het kan zeer zeker nog komen!
@mamalap: begrijp ik het goed dat jij in die kaartjes geen eisprong heb gehad? Maar uiteindelijk bleek het bij jou PCOS te zijn? Of heb je iets anders gedaan om je cyclus te reguleren. @pimpelmees: had gehoopt dat mijn 2e cyclus iets regelmatiger zou zijn. Maar toen dat niet bleek heb ik besloten om te gaan tempen om zodoende toch nog meer inzicht te krijgen.
Na het stoppen met de pil duurde het 153 dagen voordat ik een eisprong kreeg. Dit is een combinatie van een schildklierziekte en misschien ook ontpillen. Nu net mijn menstruatie gehad en ik hoop dat mijn cyclus wat regelmatiger wordt vanaf nu... Je kunt altijd even langs je huisarts gaan natuurlijk als het erg lang op zich laat wachten.
Nee ben niet ziek. Enige waar ik me beetje 'druk' om maak is dat ik geen vruchtbaar slijm heb gezien.. Heb nooit super veel afscheiding maar toch raar als het een eisprong blijkt te zijn?! Het word afwachten wat het morgen doet. @MMW: dokter zegt dat ik het een jaar moet geven...
Ben je verder helemaal gezond? Want ook dat kan invloed hebben op je cyclus Denk aan, schildklier, bmi etc. Geef je lichaam de tijd om te ontpillen. Gemiddeld heeft een vrouw een jaar de tijd nodig bij elke hormoonsverandering.
Correctie: zojuist naar het toilet geweest toch rekbaar slijm ondekt, draadjes ong 4 cm. BMI is 24 schildklier geen idee. Maar idd ik heb gewoon geduld, meer dan wachten kunnen we uiteraard niet doen. Wat denken jullie aan de hand van mijn kaartje? Nog door klussen?
Helaas, wel geklust maar temp flink gedaald... Snap er nu echt niets meer van waar ik mijn cyclus ik sta
Ja idd, las wel ergens dat een dip op 2dpo zou kunnen. Als ik in FF komende drie dagen 36.6 of hoger invul geeft die alsnog eisprong aan dus nog heel klein beetje hoop
Als je cyclus zo lang blijft zonder zwangerschap en helemaal zonder duidelijke eisprong eerder dan na een jaar pas terug gaan hoor. Dan is het toch duidelijk dat er iets moet gebeuren, beetje onzin om te gaan zitten wachten. Ik hoop dat het niet nodig is hoor.
Ik heb ook ervaring. Vanaf december 2013 proberen we zwanger te worden. Ook ik heb getemperatuurd, maar soms had ik een cyclus van 100 dagen en soms van 40. Er was geen pijl op te trekken. In de ene cyclus kon ik geen ei zien, in de andere weer wel. Ik ben in ieder geval wel zwanger geraakt na een klein jaar. Het is dus wel mogelijk.
O, en wat betreft jouw kaartje: Mijn ervaring was dat mijn temperatuur voor de eisprong altijd wat zakte en daarna steeg met 0.3. Ik zie dat nog niet terug in je lijstje... Wellicht komt je eisprong nog. Sterkte in ieder geval, ik weet hoe frustrerend dat lange wachten kan zijn!
@Soof: dank je wel! Idd geduld wordt aardig op de proef gesteld zo. @Mime: Ja was begin april bij de dokter geweest, maar die zei dat ik het een jaar moet geven. Maar heb toevallig een klacht ingediend bij de dokter, omdat de assistent tegen mijn moeder heeft gezegd dat ik haar had bezocht en waarvoor: echt totaal niet te bevatten, juist omdat ik tegen de dokter had gezegd dat mijn moeder niet weet dat ik ermee bezig bent. Maar goed de dokter was op vakantie en belt me volgende week terug dus dan kaart ik het gelijk aan dat ik nog steeds niet ongesteld ben of een eisprong zie in mijn kaartje...
Update: ik heb een doorverwijzing, ga morgen briefje ophalen en bellen voor een afspraak! Spannend!!! Hopelijk snel duidelijkheid