Meiden, Mijn temp kaartje is super, nu vanaf mijn sprong steeds 37.0 of hoger. Dus de 2e helft van de cyclus zwaar boven de baseline. Echter vroeg ik mij af.... Daalt de temp altijd echt pas als je daadwerkelijk ongesteld wordt? OF kan het ook zijn dat hij al veel eerder daalt? Ben ik nu onterecht positief omdat hij zo hoog blijft die temp en is dat altijd zo? Liefs Diaan
Nee hoor, hij kan ook al eerder dalen. Bij mij daalde ie meestal een dag van te voren al en daar uit kon ik dan al op maken dat ik ongesteld zou gaan worden.
Wat een spannende periode twijfel nu aan alles. Eerst dacht ik dat het goed zat nu voel ik geen enkel gevoel in mijn borsten...... mmmm Wat een twijfel. Nog 6 dagen te gaan zullen we maar zeggen.
Bij mij zakte de temperatuur twee dagen voor menstruatie ook al. Maar ik heb nog maar slechts één cyclus de temperatuur bijgehouden, dus misschien niet echt betrouwbaar. (na missed abortion > curretage de temperatuur maar 's gaan bijhouden om de boel in de gaten te houden...)
Bij mij varieert het. De ene keer daalt eerst mijn temperatuur en wordt ik daarna ongesteld. De andere keer op de dag dat ik ongesteld wordt en soms pas halverwege mijn menstruatie... Het is jammer dat het toch altijd een verassing blijft!
Bij mij kelderde hij en bleef hij 2 a 3 dagen laag, daarna weer als een raket omhoog om vervolgs op de dag van mijn ongi weer in te storten. Heb geen zwangerkaartje helaas.
Hoi meiden, Mmmm nou zoals altijd is wachten the only solution . Jonie wat een goede temp. kaartjes ik heb ze even bestudeerd. Nou mijn temp blijft hoog laten we hopen nog 8 maanden . As zondag moet ik ongesteld worden maar vaak heb ik wel 1 of 2 dagen daar voor al wat bruinverlies. Ik hoop dat ik zaterdag nog niks te bekennen heb dan ga ik zeker testen. Want ik heb een heerlijk eetentje zaterdag dus als het niet goed zit wil ik wel een lekker wijntje voor de troost. Dus hopen op blijvend hoge temps en duimen voor zaterdag. Liefs Dian
Hoi Dian, wil je hoop niet te veel de grond in boren (hoeft ook niet), maar bij mij daalt mijn temp de dag voor mijn ongi. maar ik weet ook van veel meiden bij wie het pas op of tijdens ongi is. Dat je temp vandaag nog hoog is, zegt dus eigenlijk nog niets helaas. Maar wilde eigenlijk zeggen dat mocht je test zaterdag niet positief zijn, je toch nog wel beetje rustig aan moet doen met dat wijntje... Een nega test voor NOD zegt absoluut niet dat niet zwanger bent. Ik zeg niet dat je niet moet testen (test zelf ook vaak vroeg) maar het is eigenlijk alleen informatief als je positief test. Dan weet je dat je zeker niet moet drinken! Je moet natuurlijk zelf weten of en hoeveel je wil drinken, maar aangezien je er dus wel rekening mee houdt, wilde ik je dit wel ff zeggen. Ik kan zelf tijdens ongi nog wel eens lekker een paar glazen achterover gooien, "omdat het dan weer kan en ik mezelf heel zielig vind" Veel plezier met je etentje zaterdag! (en hopelijk mag je niet drinken! )
HI Vasca, Idd goede tip om toch wel op te letten bij een negatieve test idd. Na mijn MK ben ik zeker veeeeel voorzichtiger en drink ik niet in de 2 laatste weken van de cyclus. Mijn temp is helaas net gekelderd met 0,5 grrrrrr wat een gedoe tje. Wel getempt in mijn oor. Waarom duurt wachten zoooo lang. Liefs Dian