Baarmoedermond verkort, iemand ervaring mee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door khloe877, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Hey meiden.

Ik ben nu 27weken en 4 dagen zwanger, maar m'n baarmoedermond is verkort.
    K hadt vrijdag nacht klein beetje bloedverlies, ochtends niks aan de hand, toch ma verloskunde gebeld. Die twijfelde stuurde me naar ziekenhuis.
    Eenmaal in ziekenhuis ging het snel alam bellen gingen af want het was"mis",
    Voordat k het wist lag ik in amc.
    Daar allemaal onderzoeken, uiteindelijk conclusie baarmoedermond verkort en had harde buiken waar ze bang Voor zoude zijn dat weeën werden.
    Weeën remmer gehad, prik voor longrijping en nog meer medicijnen.
    Gelukkig sloeg het aan volgende dag mocht k naar gewoon afdeling.
    Daar bleef ik stabiel 2dagen lang.
    Nu ben k weer thuis maar mag niet veel meer bedrust. Vrijdag weer controle.

Ben best bang, want kan eerder komen maar kan ook gewoon zo blijven tot einde zwangerschap.

Iemand ook ervaring mee of zelfde situatie op moment?
    Xxx

2. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Is dat hetzelfde als baarmoederhals?
    Ik had met 25 weken een verkorting aan mn baarmoederhals, is normaal zo rond de 5cm en was nog een 2 cm.. Ook veel harde buiken, van toen rustig aan moeten doen, weeënremmers opsteken etc maar geen longrijping gehad. Aan 32 weken mogen stoppen met weeënremmers en mijn 40 weken uitgedragen. Wel altijd veel harde buiken blijven hebben, maar is nooit wat van gekomen. Het hoeft dus niet slecht uit te draaien.

Maar ik snap je angst volledig, gewoon doen wat de gyn je zegt! Platte rust, meer kan je niet doen. Vertrouwen op je lichaam en elke dag/week extra in je buikje is gewonnen!

3. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Volgens mij kan je baarmoederhals verkorten waardoor de bevalling te vroeg op gang komt. Je baarmoedermond gaat dan open.

Bij mij zijn ze recent pas erachter gekomen dat zelfs zonder zwangerschap mijn baarmoederhals kort is. Dit houd in dat he alleen maar kortert wordt naarmate kindje groeit en meer vruchtwater. Ik had eigenlijk bij al mijn zwangerschappen een cerclage moeten krijgen. Was echt boos want heb 3 kids waarvan oudste met 28 wkn kwam, 2e 40 wkn, 3e met 29 wkn en vorig jaar dochter met 23 wkn ( doodgeboorte). En nu pas heeft een nieuwe jonge gyn een simpele onderzoekje gedaan en is tot die conclusie gekomen.

Echt houden aan die bedrust want zo bleef mijn 2e lekker zitten tot uitgerekende datum. Het komt wel goed ;)

Deel Deze Pagina