We willen dit jaar met onze zoon van 6 naar Oostenrijk, ik heb al begrepen dat je het beste naar Karinthië kan gaan omdat je daar het mooiste weer hebt en er veel te doen en te zien is. Maar ik zie op internet door de bomen het bos niet meer. Ik wil in een leuke plaats waar in de zomer ook nog wat te doen is en niet ergens waar s avonds om 20.00 alles is uitgestorven , een leuk hotel , en het liefst ook in de buurt van een meer of zwembad. Is hier een Oostenrijk deskundige of iemand die een goed ervaring ergens van heeft?
Ik ben geen fan van Karinthië maar wel van Oostenrijk. Mag mezelf ervaren Oostenrijk-Ganger noemer met tientallen vakanties daar verbracht te hebben. Waarvan de helft in de winter. Hermagor is een leuke plaats. Maar met kinderen zou ik kiezen voor gebied serfaus fiss ladis.
Hier jaren op een Nederlandse camping gestaan met super mooi zwembad en heel veel animatie voor kinderen. Camping alpenfreude.. is weer wel heel wat jaartjes geleden maar toen was het echt top..
Ik heb weinig ervaring met Oostenrijk. We zijn er 1 keer geweest en zaten in Karinthië en het is ons ( of eigenlijk vooral mij ) niet bevallen. Wij hadden idd voor Karinthië gekozen vanwege het zonnige weer en het was vast pech hebben maar we hebben welgeteld 3 dagen mooi weer gehad, verder alleen maar regen en kou. Daarnaast zaten wij in een ontzettende saaie omgeving, vooral gericht op wintersport, in de zomer weinig tot niets te doen. Ik vond het dus niet geweldig en zou iet snel weer voor Karinthië gaan. Wil Oostenrijk nog wel eens proberen, maar dan wel een andere regio.
Serfaus fiss ladis is echt heel leuk met kinderen. Tussen fiss en ladis is een leuk meer met speeltoestellen en een waterval en in serfaus is ook een leuk meer aangelegd. Verder heb je op de berg ook veel water speeltuinen echt heel leuk. Ook leuke wandelroutes voor de kinderen.