Kinderstoel voor jonge baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mykelti, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ons zoontje van bijna 4 maanden is behoorlijk bijdehand en wil eigenlijk alleen maar zitten, liggen is niet meer zijn ding en gaat dan vaak behoorlijk piepen. Natuurlijk laten wij hem vaak wel spelen in de box en dan gaat het ook wel goed.
    Hij wil echter de laatste week continu bij ons aan tafel zitten tijdens het eten en gaat ook zichzelf al optrekken tot zit.

Natuurlijk kan hij nog niet zelfstandig zitten dus een reguliere kinderstoel is nog niet goed voor hem. Ik weet dat de Stokke Trip Trap een babyset heeft, maar dat is ook meer liggend. Bovendien vind ik al die aanvullingen een flinke kostenpost.

Ik vond wel een aantal andere stoelen die meerdere standen hebben, dus meer ligstand. Hebben jullie ervaring met deze stoelen of weten jullie andere stoelen in dit genre? Prijs ongeveer tot 130 euro.

Uiteraard is het alleen voor aan tafel, dus maar kort per dag.

Deze heb ik gevonden:
    Baby & Koter | Kinderstoel Topmark Luxe Zilver T2081
    Peg Perégo Prima Pappa Original Circles Beige | Kinderstoelen | Baby-Dump

2. prettymum

prettymum Niet meer actief

Je kunt een wipstoeltje op de eettafel zetten.

Of de Bloom kinderstoel?

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij hadden ook het wippertje bij ons op de tafel staan, we hadden dat ivm de honden...en zo was ie ook lekker dichtbij ons :)

4. mama van Joy

29 jan 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons dametje wilde ook ook alleen maar rechtop zitten met 4 maanden. Wij hebben destijds de Beaba Up & Down (Transat Up & Down Sitter Zwart/Grijs | Sitters | Baby-Dump) gekocht en vonden 'em ideaal. In deze stoel kunnen ze rechtop zitten en krijgen ze ook ondersteuning in het ruggetje.

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Bedankt voor de reacties.

Vergeten te zeggen...een wippertje past helaas niet op onze tafel, dan is onze hele tafel vol. :D

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Wik hebben het zelfde, ik heb een hele goedkope Ikea stoel en daar zit een kussentje bij die ondersteund in de rug. Nu zit ze daar nooit langer dan 10 min omdat ik bang ben dat het niet goed voor der is. Maar ze vindt het heel leuk! En ze zit stevig en gaat steeds steviger zitten ook

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hebben we hier ook gehad maar voor die 2 maanden heb ik geen aparte kinderstoel gekocht. Ze zat gewoon op schoot bij mij als we zaten te eten. Met 5,5 maand kon ze prima in de kinderstoel zitten - niet te lang natuurlijk, maar toen ging het al goed (terwijl ze nog niet zelfstandig kan zitten)

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij hebben de bloom fresco loft gekocht.
    Ideaal ding maar niet echt tot 130 euro...

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hadden een box op wielen, die reden we tegen de tafel aan en daar zetten we dan de kinderstoel in. Misschien is zoiets bij jullie wel mogelijk?

10. adi

adi Niet meer actief

Baby van 4 maanden kan gewoon op schoot tijdens het eten. Dan kun je hem nog enigszins ondersteunen.

Want de feit blijft: zitten op deze leeftijd is veel te vroeg en gewoon slecht voor je kind! Zijn heupen en rug zijn er nog lang niet klaar voor. hij is klaar om te gaan zitten als ie zelf gaat zitten (vanuit de buik op de knieen en dan draaien op de billen).

Dat hij nu omhoog wil hoort bij de nieuwe fase, hij heeft net ontdekt dat de wereld wat breder is dan mama en papa. Hij is nieuwsgierig. Maar hij weet niet wat wel of niet goed voor hem is, daar zijn de ouders voor.

Ik zou dus zo'n kleine baby helemaal niet op de billen zetten, nog geen minuut per dag.

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    @Adi: ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij vraag ik ook daadwerkelijk om een kinderstoel die een ligstand heeft omdat zelfstandig zitten niet goed is?

Ik heb dan liever dat zijn rugje goed ondersteund wordt in een stoel in de ligstand (zoals in een wippertje) dan dat hij zit te wiebelen op mijn schoot tijdens het eten.

12. adi

adi Niet meer actief

heb je al een wipstoel?
    Dan zou ik een bijzettafeltje of jullie salontafel naast de eettafel zetten als jullie gaan eten, en daar zijn wipstoel erop. Dat kost niks en je krijgt hetzelfde effect.
    Voor die paar maanden zou ik ook geen dure fratsen uithalen met aanvullingen ed.
    Als je een echte kinderstoel gaat kopen kun je dan een goede houten stoel kopen waar je kind jarenlang goed en ergonomisch in kan zitten.

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Niemand überhaupt ervaring met de genoemde stoelen?

14. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Wij hebben een Bloom kinderstoel. Hij staat nu de ene keer in de ligstand en de andere keer een standje rechter.
    Ons zoontje is ook bijna 4 maanden.

Hoe de Bloomstoel gaat bevallen als hij straks ouder is, weet ik nog niet. Daar hoor ik verschillende verhalen over. Maar nu ben ik er in elk geval erg blij mee. Alleen hij is wel erg duur....

15. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    wij hebben de prima pappa stoel van peg perego! ik vind het een fijne stoel, we hebben hem gekregen bij mijn eerste dochter en ik kwam er pas bij de 2e achter dat hij ook in de ligstand kan haha!

maar ik vond het ideaal! ook voor als ik bijvoorbeeld in de keuken bezig was dan kon het dametje mij toch zien ;)

volgens mij liggen ze er ook best lekker in want de leuning loopt een beetje rond.. en er zit een dingetje standaard tussen de benen zodat ze er niet tussendoor kunnen glijden...

16. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn dochter kon zelfstandig van lig naar zit positie zitten en zelfstandig los zitten.Met 5 maanden oud.
    ze ging vanaf 6 maanden in de kinderstoel,daarvoor zat ze af en toe met eten in de bumbo op tafel,dat neemt minder ruimte in dan de wipper.

Ik heb de ikea kinderstoel,die is goedkoop en kindjes kunnen er al snel in zitten.

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Heb vandaagde Chicco Polly Magic gekocht. Daar zit een babyinleg in en kan nagenoeg helemaal plat. Ook zit er een speelboog bij. We hebben hem uitgeprobeerd in de winkel en de kleine wilde er eigenlijk wel in blijven zitten. De babystand is een wipstoel zonder wipfunctie eigenlijk, maar wel lekker hoog, dus kan bij tafel en zit niet meer op dierhoogte. :)

18. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Wij hebben deze... Ik vind hem echt ideaal! Je kunt hem dus ook in ligstand doen... En hij zit binnen je budget

[FONT=.HelveticaNeueUI]http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=24539&groep_id=12&merk=10183[/FONT]

Deel Deze Pagina