Dag lieve dames, ik hoop dat jullie even met me mee willen denken... Ik temp sinds een half jaar en mijn cyclus heeft altijd ongeveer dit patroon: tussen 36.3 en 36.45 voor ei en tussen 36.65 en 37 na ei. Verder heb ik 1x mijn ei na de 20e dag gehad en verder steeds op dag 17 of 18. De temp gaat voor mijn ei altijd naar beneden, na de dip komt een kleine stijging waar FF altijd mijn ei plaatst en dan stijgt de temp door. Verder heb ik altijd 3 positieve ovutesten en de eerste is altijd op dag 15. Dus mijn ei is altijd op de dag van de 3e positieve ovutest of de dag erna. Alleen... Deze maand is raar... De temp in de eerste twee weken ligt gemiddeld wat lager dan anders... Ik heb een daling in de temp gehad, die begon op de dag van de eerste positieve ovutest, dag van detweede positieve ovutest was de temp nog 0,02 lager. MAAR... Toen was er opeens geen derde positieve ovutest en de tempstijging was ook wat groter dan anders. Ik heb alles in FF gezet, maar die doet vreemd... Vandaag plaatste FF mijn ei op dag16, drie dagen geleden, de dip-dag. Maak ik echter de temp van GISTEREN 0,01 graad hoger, dan verplaatst ie de eisprong naar dag 17! Dat is toch raar? Dat de temp van NA je ei (zelfs maar 0,01 graad) uitmaakt? Wat denken jullie? Dit is mijn lijstje: Cyclus nov-dec 01) 13-11 36.32 02) 14-11 36.32 03) 15-11 36.40 04) 16-11 36.37 05) 17-11 36.37 06) 18-11 36.42 07) 19-11 36.18 08) 20-11 36.28 09) 21-11 36.21 10) 22-11 36.28 11) 23-11 36.24 12) 24-11 36.32 13) 25-11 36.32 14) 26-11 36.32 - 15) 27-11 36.23 + 16) 28-11 36.22 + 17) 29-11 36.40 - 18) 30-11 36.67 19) 01-12 36.91 FF zegt op basis hiervan dus: ei op dag 16. Maar als de temp op dag 18 36.68 was geweest, dan zegt FF dat mijn ei op dag 17 was...
ja klopt, viel mij ook al op, dat FF echt op 1 tiende afgaat soms! maar ja, lastig! geen idee verder...
Iemand anders nog ideeen? Vind het echt zo vreemd... Ik lees ook overal verschillende dingen: - temp moet minimaal 0,2 hoger zijn dan vorige - temp moet hoger zijn dan voorgaande zes - temp moet minimaal 0,2 hoger zijn dan voorgaande zes ... En daarmee kom ik er ook niet uit of het dag 16 of 17 is geweest...
Niemand? Aanvulling op het lijstje: 20) 02-12 36.74 21) 03-12 36.77 En HIER is het kaartje.... Hij gaat er nu dus vanuit dat ei op dag 16 was, maar ik krijg wel een stippellijn. Bij het verhogen van de temp van dag 18 met een honderdste graad, maakt ie er dag 17 van en dan krijg ik wel een vet kruis... Maar ja, de temp was op dag 18 geen honderdste graad hoger.... De stippellijn van nu komt door de C-tjes.... als ik die weghaal, krijg ik een vet kruis op dag 16.... Maar ja.... afscheiding was creamy en geen eggwhite of watery....
Je eisprong was aan je temp te zien duidelijk op dag 16 of 17, maar maakt het nou echt zoveel voor je uit op welke dag FF een kruis zet? Dan zou ik gewoon even alles weghalen (cervical fluid, cervical position en ovutest) en kijken waar FF dan een kruis plaatst. Waarschijnlijk ook nog op dag 16. Maar die ene dag maakt echt niet zoveel uit hoor!
Nou.... ik weet 't niet.... heb pas geklust op dag 17, 's avonds.... dus als het ei op dag 16 kwam, was ik denk ik te laat....
nou die 24 uur vruchtbaar na eisprong is niet waar.. Op welke 'methode' staat je FF? Ik denk zelf dat je ei op dag 17 is geweest. Als je watery in eggwhite verandert, verschuift het kruis dan ook?
Nee ik las ook dat je eicel nog ongeveer 24 uur blijft leven, maar dat ie de eerste 10-12 uur na het springen het best bevruchtbaar is.... Maar goed, dat zijn gemiddelden, zeker weten doe je het nooit.... Ik heb altijd mijn ei op de dag van de kleine stijging na de dip, dus op grond daarvan zou ik ook van dag 17 uitgaan. Maar ja, deze keer was de stijging vrij groot en was ook de temp de eerste twee weken lager dan normaal (weet niet of jullie ook nog mijn oude kaartjes kunnen zien? Dan zie je het heel duidelijk). Watery veranderen in Eggwhite maakt niet uit; het blijft een gestippeld kruis op dag 16.... De temp van dag 18 een honderdste omhoog zetten geeft wel een vet kruis op dag 17... En de C-tjes weghalen geeft een vet kruis op dag 16...
Ik heb ook nog even naar methode gekeken... Hij staat op Advanced. Als ik 'm wijzig in Research, krijg ik een vet kruis op dag 17....
Dit is helemaal bizar.... Gisteren C bij CM ingevuld en nu geeft de researchmode zelfs mijn ei op dag 18.... Dat lijkt me echt fout, want mijn temp van voor mijn ei is nooit boven de 36.5.... Bij Advanced blijft ie met een stippellijn op dag 16 zitten. Als ik naar mijn vorige grafieken kijk, zette FF de coverline op 36.46. Dat heb ik nu maar handmatig gedaan met ei op dag 17. Lijkt me het meest logisch, maar ik twijfel wel. Wat stom.... Laten we hopen dat het dag 17 was; toen geklust namelijk en de dagen ervoor niet...
@Desiree: dat denk ik ook als ik kijk naar mijn andere grafiekjes van de vorige maanden... Ik hoop het, zou fijn zijn, want dan is er deze maand nog een kansje.... Hoe is het nu met jou? Lees in je onderschrift dat je een erg heftige en moeilijke periode achter de rug hebt... 23 weken.... dan denk je de kritieke periode al achter de rug te hebben.... Is het handje op je foto van Aimee?
Ik heb op mijn homepage even een chartoverlay toegevoegd, met de curve van het gemiddelde van de voorgaande maanden en de huidige (alle maanden zelf werd echt te onoverzichtelijk). Je ziet dat de gemiddelde lijn ook een dip aangeeft op de dag voor het ei. Enige dat nu anders is, is dat de temp voor het ei lager ligt dan anders. Is ook goed te zien. Maar als ik de gemiddelde lijn bekijk en de huidige cyclus er op leg, dan ga ik toch echt voor ei op dag 17.... (Da's waar de lijn nu staat - handmatig)....