Cyste?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MyPrecious, Dec 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Hallo,

In mijn album staan ovu testen en vandaag dacht ik, ik ga nog eens 1 doen. En de streep is even dik als die van 19 november. Ik vraag me af of je steeds dezelfde hoeveelheid LH kan zien als er een cyste aanwezig is?

Ik was namelijk steeds minimaal ongesteld en 2 weken lang, had hier ook een bericht over neer gezet en antwoord opgekregen. Maar nu ben ik 3 dagen overtijd en nog niet ongesteld. Mijn temperatuur gaat de ene dag naar ongeveer 36.0 en de andere dag naar ongeveer 36.4. Het schommelt de laatste dagen dus maar was.

Vraag me echt af of er geen cyste zal zitten omdat ik ook nog geen eisprong heb gehad in de afgelopen maanden. Zijn er ook sypmtomen die je krijgt wanneer je een cyste hebt?

Alvast bedankt. Ik ben niet zo'n persoon die steeds bij de HA staat en stel het allemaal liever uit..

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi MyPrecious,

heb je iets gelezen of gehoord over het hebben van een cyste die positieve ovulatietesten kunnen veroorzaken, want dit is niet iets wat de meeste vrouwen zomaar bedenken namelijk.
    De dingen die je beschrijft zijn niet typisch dingen die bij een cyste horen, dus ik zou me daar proberen niet te druk over te maken, al kan een cyste natuurlijk altijd wel aanwezig zijn zonder klachten. Soms krijg je er wel eenzijdige stekende buikpijn van.
    Je hebt wel een lastige cyclus om zwanger te worden he, maar wel goed van je dat je alles goed bijhoudt. En je hoeft echt niet voor alles bij de huisarts te staan inderdaad, want vaak kan ie toch niets doen en mag je het nog een hele tijd proberen, eer ze iets voor je kunnen betekenen. (ligt er natuurlijk wel aan hoe lang je al bezig bent...).

Groetjes Brigitte

3. MyPrecious

Hoi Brigitte,

Ik las ergens dat wanneer je ei niet springt, het een cyste vormt. En doordat ik geen eisprong in mijn temperatuur kan vinden (4 cyclus) en aan het eind ook niet normaal ongesteld word denk ik ook echt dat er geen eisprong heeft plaats gevonden.

Had ook gelezen dat je baarmoeder kanker kunt krijgen doordat het slijm opdikt wanneer je het niet kwijt raakt? Het zit wel in de familie, maar ik weet natuurlijk niet of diegene met hetzelfde als mij zat.

En gisteren ben ik "ongesteld" geworden. Het heeft maar 1x gedrupt en geen tampon nodig. Vandaag liep er een grote drup uit zeg maar (sorry voor het vieze verhaaltje) en moest ik een tampon in. Maar toen ik die er uren later uithaalde zat er voor de helft bloed aan (wat ik dus elke "ongie" had). Nu de hele middag en avond later heb ik niks meer nodig gehad omdat het niet meer bloed, wat ik ook elke ongesteldheid heb.

Komt dit overeen met een cyste? Of met pco? Vraag het me zo af..

Ben bijna een half jaar geleden met de pil gestopt.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi MyPrecious,

heb je al een test gedaan? Het zou best kunnen dat je een menstruatie hebt die deze keer gewoon heel weinig is, maar wellicht is het ook wel een innestelingsbloeding, dan zou je test positief kunnen zijn. Verder is wat je beschrijft niet meteen verbonden aan een cyste en zeker niet direct aan PCO, want het komt wel vaker voor zonder dat er iets geks aan de hand is, maar mocht je het echt precies willen weten, moet ik je doorverwijzen naar de HA. Ik heb als vk op dit gebied niet genoeg expertise.

Groetjes Brigitte

5. MyPrecious

Ik ben elke ronde zo ongesteld als nu.. Er komt gewoon amper iets uit en eerst duurde het bijna een hele cyclus en de laatste maar maanden duurd het 2 weken.

Heb wel vaker een test gedaan, maar steeds negatief. Ook niet raar als je geen eisprong in je kaartjes kunt vinden.

Misschien kan het ook wel ontpillen zijn nog?

Toch bedankt voor je berichtjes. Doet me wel goed. Als dit zo doorgaat dan moet ik zeker maar eens bij de huisarts aankloppen.

Groetjes van mij.

Share This Page