Ik hou momenteel alleen mijn cyclus bij op FF, dus temperatuur nog af en toe. Meestal is mijn eisprong rondom de 14e dag. We denken zo langzamerhand over een 2e en gaan het nu niet meer veilig doen. Nu had ik rondom dag 13/14 ovulatiepijn, denk ik. Op dag 15 hebben wij onveilig gevreeën. Is het nu zo dat ovulatiepijn altijd betekent eisprong op dat moment? Is het zo dat -mocht ik mijn eisprong op dag 14 hebben gehad- dat dag 15 dan per definitie geen bevruchting meer kan opleveren? Ik heb op de 16e dag getemperatuurd. Is bij mij heel duidelijk altijd, 37 of hoger is de eisprong geweest, daaronder nog niet. Nu was hij 36,7 en op de 17e dag 37. Wanneer is ook alweer de eisprong, voor de temperatuurstijging toch? Alvast bedankt voor het meedenken!
Ovu pijn kan voor, tijdens of na de eisprong zijn. Ik heb het meestal de twee dagen eraan vooraf gaand. Je temp gaat 24-48 uur na je eisprong omhoog. Dus dag 16 begin stijging, zou denk ik dag 15 je ei geweest zijn. Een eitje leeft zo'n 12 uur dacht ik, dus ik denk dat jullie nog wel een kans maken deze maand...
En of we een kans maakten, ik ben namelijk zwanger!! Hoe bijzonder is dit! Nog even 2 dagen geduld tot mijn NOD, maar ik ben al heel erg blij...