Alle ins en outs. Vertel!!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door TigerMom, 11 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Goede vriendin van mij wil graag voor een kindje gaan. Nu een half jaar van de pil, maar nog niks aan regelmaat qua menstruatie. Ze weet dat ontpillen wel een jaar kan duren, maar er zaten nu tot 2x toe drie maanden tussen de menstruaties. Waarbij de laatste menstruatie is opgewekt door medicijnen (op natuurlijke basis).
    Om toch wat meer inzicht te krijgen in haar cyclus wil ze gaan tempen en ovulatietesten toen.

Nu zou ze graag alle ins en outs willen weten over tempen. Wat moet ze weten en waar moet ze rekening mee houden? Wanneer ziet ze dat ze haar eisprong heeft gehad enz enz.

Dank!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Elke ochtend vanaf cd 1 RECTAAL meten.
    Elke ochtend op dezelfde tijd (dus de wekker zetten op vrije dagen). Direct na het wakker worden in bed tempen (niet eruit gaan).
    In de nachten niet eruit gaan en proberen elke avond op dezelfde tijd naar bed te gaan zodat je dezelfde aantal slaapuren hebt.

Voor je eisprong is je temp vaak laag.
    Bij mij is dat tussen 36.3 en 36.5.
    Met een gemiddelde van 36.4 (=basaal)
    De dag na mijn eisprong stijgt mijn temp naar 36.6-36.7 (rond de 0.3 dus) en stijgt de dagen erna door naar gemiddeld 36.9.
    Bij een zwangerschap bleef hij boven de 37.
    Als ik ongesteld ging worden zakte me temp weer naar de 36.7 en verder richting 36.3 (dag van echte ongi).

Fertility friend is een mooie en overzichtelijke app om alles in te noteren :)
    Deze zet ook na 3 dagen hoge temp een kruis op de dag dat hij vermoed dat je ei is geweest.

TigerMom vindt dit leuk.
  3. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Dankjewel. Ik heb het doorgegeven.

Deel Deze Pagina