temperatuur water, lastig, lastig!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    maar met de elleboog?
    is het dan zo dat als je elleboog het aankan de warmte dat de temperatuur dan goed is..

koop denk ik voor de zekerheid ook een thermometer hoor!

2. adi

adi Niet meer actief

De temp voor de baby moet lichaamstemperatuur zijn. Dus voor ons moet het noch warm noch koud aanvoelen, net zo warm als je eigen lichaam. Huid op je elleboog (en op je pols) is heel dun en daardoor is het beste om daarmee te voelen, want dat komt het meeste in de buurt bij een babyhuid.

Als je twijfelt zou ik echt een termometer kopen. Bij de Hema kost dat ding niet meer dan €4.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nee...als je op je elleboog geen tempretuur voelt.dus niet koud of warm.wanneer je dus helemaal niks voelt dan is het water op je lichaamstemp.net als op je pols met het flesje. als je de drupel op je pols niet voelt dan is het goed voor n flesje.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik mijn thermostaatkraan op 38 graden zet, geeft de badthermometer 41 graden aan. Ik zou dus niet te makkelijk op de thermostaatkraan vertrouwen!
    Persoonlijk zou ik niet zonder badthermometer kunnen. Als ik denk dat het voor de baby lekker is, is het standaard nog te heet. Desnoods koop je er twee (één op reserve) Wat kosten die dingen nou?

5. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik deed het al vrij snel op mijn gevoel. Inderdaad zit het water er ook al even in, voordat je klaar bent met uitkleden en wassen. Ik deed het er redelijk warm in, en voelde van te voren nog een keer. Maar de een zal dat wel kunnen/durven en de ander niet. Bij twijfel, niet doen en een thermometer kopen.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Hier ook altijd met de elleboog gedaan. Voelt het niet warm en niet koud aan, dan is het goed. Het heeft er dus niets mee te maken of je het 'verdraagt' of niet.

Overigens ging ik al vrij snel met m'n baby onder de douche. Dan moet je helemaal maar wat gokken qua temperatuur. Voordeel is dat je die sneller kunt aanpassen als het toch te warm blijkt.

Deel Deze Pagina