Fascinerend... bizar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cygnet2, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Even wat met jullie delen.. ik verkeer nog half in shock en half in een lachstuip... Wat is er voorgevallen...

Vanochtend zat ik bij de gynaecoloog in verband met de laatste afspraak in het kader van een onderzoek naar reuma en zwangerschap. Helaas moest ik lang wachten omdat de gyn was opgeroepen voor een bevalling. Met mij zaten nog een aantal dames te wachten waaronder twee (naar mijn idee) zussen. De één was duidelijk net bevallen (pasgeborene bij zich) de ander had al een kind en was zwanger van de tweede (of derde..)

Het gesprek ging over... wie is het meeste een echte vrouw! Jaja, en dat midden in de wachtkamer van de gyn! Je kunt je misschien al voorstellen dat ik aardig gelachen heb.

Wat was nu de issue?
    Zus 2 (ik vermoed dat het zussen waren. Ze leken sterk op elkaar en hadden een zelfde taalgebruik e.d.) vond dat zij eigenlijk wel de ultieme vrouw was omdat zij haar eerste lange tijd borstvoeding had gegeven en dat ging zij nu natuurlijk weer doen. Zus 1 vond dat prachtig maar had zelf duidelijk geen of kort borstvoeding gegeven. Toch vond zus 1 het nodig om aan te geven dat zij eigenlijk meer vrouw was omdat ZIJ een natuurlijke bevalling had doorstaan zonder pijnstilling. Zus 2 was duidelijk bevallen dmv een keizersnee. Er ontstond een 'gesprek' over wie de meeste offers heeft gebracht en wat het meeste zegt over een echte vrouw zijn etc etc.
    De discussie liep flink op. Zelfs de poliassistentes hebben met verwondering de discussie gevolgd en de telefoon werd geirriteerd opgenomen omdat ze werden gestoord in deze -toch interessante - soap... Ik vond het aan de ene kant verschrikkelijk hilarisch.. ruzie midden in de wachtkamer van het centrum van vrouwzijn hahahaha. Aan de andere kant vond ik het schrijnend omdat ook deze vrouwen het nodig vonden om met elkaar te wedijveren. Waar hebben we het over zeg!

Ik moest alleen maar denken aan een vriendinnetje die met 29 weken een drieling op de wereld zetten via een spoedkeizersnee en niets liever wilde dan borstvoeding geven maar het was gewoon teveel allemaal voor haar. Nu heeft ze 5 kerels in huis (ze had al een zoon...) heeft nog steeds een carrière als model en is meer vrouw dan wie dan ook.. Ik ben blij dat zij niet met mij in de wachtkamer zat!

Dit was echt lachen met toch ook een traantje ;)

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    sjonge waar mensen zich druk om maken... ;)

3. adi

adi Niet meer actief

OMG.... ik lig hier zelfs in een deuk. hoe triest kun je worden? Ik voel plaatsvervangende schaamte als vrouw voor dit soort 'gevallen'.

Overigens denk ik dat je vriendin zich juist heel trots zou voelen als ze in die wachtkamer zat ;)

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hahaha, wie is nu meer vrouw...
    hmmmm, ik heb het zonder pijnstilling op eigen kracht gedaan, maar geen BV gegeven..... dus ik ben voor 50% echt vrouw :D:p;)

5. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Waar je al niet een discussie over kunt voeren zeg. Maar kan me voorstellen dat je daar dan zit en hier toch wel om kunt lachen. Had ik ook wel gedaan en waarschijnlijk op sommige momenten geïrriteerd gekeken:D.

6. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Haha same here. Maar voel me toch echt op en top vrouw. Zeker als ik mijn uk zie! :D:p

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    pff zal dan wel in hun ogen een manwijf zijn
    en een keizersnee en geen borstvoeding(na week etteren)
    nou ben er niet minder lieve mama om

maar erg he! hoe mensen kunnen zijn
    en dat zijn geen vrouwen..... maar wijfen

8. Bri

Bri Niet meer actief

Dat MOETEN wel zussen geweest zijn, er gaat toch niets boven 'sibling rivalry'
    Wat treurig zeg, dat ze vrouwzijn afmeten aan de mate waarin ze opofferen of pijn lijden...

Volgens hun maatstaven heb ik er toch mooi 36 jaar over gedaan om een beetje mee te tellen als vrouw. Wat was ik daarvoor dan: meisje, man of helemaal niks? ;)

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    en daarbij weet je hoeveel mensen mij een trauma hebben willen aanpraten omdat ze niet op de natuurlijke manier geboren kon worden.
    ik zou geen band kunnen voelen met haar
    wat een onzinnigheid zeg!
    denk dat alle vrouwen het liefst de natuur hun gang laten gaan
    maar als je daarmee risico gaat lopen voor je kind en jezelf en de mogenlijkheid is er in dit tijdperk
    dan toch al het zekere voor het onzekere

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    haha, tja.... wat en gedoe! mijn vriendin heeft KS gehad, en ik een 'gewone' bevalling.... maar voel me echt niet beter dan haar, of zij minder dan mij! ze wil de volgende keer wel weer een KS! haha, en ik wil volgende keer pijnstilling!!!! :p

11. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    hmm dan ben ik geen vrouw ;)
    met pijnstilling en geen borstvoeding....

on topic: hoe kun je het bedenken om zo'n discussie in het openbaar te voeren??? enne TS: hulde voor je vriendin... hoe heb je je mond kunnen houden tegen de zussen? ik zou echt een opmerking daarover hebben gemaakt..

12. giraf

giraf Niet meer actief

Nou ja zeg, zit je mij en mijn zus gewoon af te luisteren vanochtend.....Wat brutaal!

Haha geintje!
    Ik zou ook in een deuk liggen denk ik...
    Ik zal mijn moeder vandaag eens bellen om te vragen of ze mij, of mijn zus meer vrouw vind...:D

13. Bri

Bri Niet meer actief

@giraf: LOL!

wat ik steeds maar denk: je zult daar zitten in de wachtkamer bij de gyn, omdat je na zoveel jaar nog steeds wacht op je zóó gewenste zwangerschap. en dan hoor je deze discussie.... voel je je dan nog vrouw?

voor alle meiden, of je nou kinderen hebt of niet, of je nou een baarmoeder hebt of niet, of je nou borstvoeding geeft of niet - you're all woman too!

14. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad !!!

Door deze post moet ik denken aan een collega van 24 die vorig jaar haar baarmoeder kwijt is geraakt aan kanker. Zij moet ook regelmatig naar de gyn voor controles (genezingsproces). Hoe verschrikkelijk zou het voor haar zijn om dit gesprek te moeten horen! Ze vindt het al moeilijk om tussen alle dikke buiken te zitten in die wachtkamer.

15. Tink

Tink Niet meer actief

LOL!

Tja. Drie miskramen, drie vaginale bevallingen en 1 keizersnee, en allemaal borstvoeding gehad. Ben ik nou supervrouw? :D :D :D

Wat een onzin zeg... hoe krijgen mensen het verzonnen.

16. Tink

Tink Niet meer actief

Precies. Of als je daar zit omdat je graag (nog meer) kinderen wilt maar ze niet kunt krijgen... Auw!

Terzijde: dat er geen aparte wachtkamers zijn bij een gynaecoloog vind ik ook wel eens een superpijnlijk idee hoor :(

17. tulip

tulip Niet meer actief

jeetje, dat ze zo'n gesprek in een wachtkamer gaan zitten voeren, daar verbaas ik mij nog het meest over. Dat doe je dan toch thuis??

18. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Oh my... zo'n vriendin heb ik dus he! Zij voelt zich 'meer vrouw' (om maar even in het topic te blijven ;)) dan ik omdat zij wel BV heeft gegeven en ik niet (omdat het gewoon niet zo lekker ging allemaal), belachelijk. Ben ik dan meer vrouw omdat haar kind met een vacuümpomp is geboren en die van mij niet (want die werd bijna gelanceerd ;))??? Raar hoor zulke vrouwen, maar stiekem had ik denk ik wel gelachen als ik ernaast had gezeten....

19. adi

adi Niet meer actief

Maar hoe reageerden de andere vrouwen in de wachtkamer? Zei niemand er iets van?

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha

Ik zat toen mijn zoontje 2 weken was in de wachtkamer van de huisarts. Er zaten 2 vriendinnen (denk rond de 30) en ze waren helemaal verliefd naar mijn zoontje aan het kijken.
    1 van de twee vriendinnen was alleenstaand en had al een dochter van 4 en toen ze mij met mijn zoontje zag was het voor haar zeker: 'Ze ging een afspraak maken bij een spermabank want ze wilde zooo graag nog een tweede kindje'

Ze ging serieus al op internet kijken op haar telefoon waar ze moest zijn enzo, vond ik ook wel erg apart hahaha.

Deel Deze Pagina