Genieten? Als dat niet gaat...

Discussion in 'Zwangerschap' started by MamavanK, Dec 19, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanK

MamavanK Bekend lid

Aug 25, 2010
    526
    81
    28
    Hoi lieve dames,

Sinds de combinatietest zijn wij in een rollercoaster terecht gekomen. Van slecht nieuws naar goed nieuws. Vlokkentest helemaal in orde en dan ineens een cyste in het hoofdje.

Tot over 4 weken mevrouw. Dan zien we of het slinkt. Gesprekken over MRI scans bij onze baby, eventuele operaties na de geboorte. Beschadigingen en evt handicaps. Maar, er kan ook niks aan de hand zijn, de hersenen kunnen evt ook nog zonder schade doorgroeien.

Op de echo hebben we al gezien dat de cyste nog even groot is, volgende week weer een officiële medische echo. Ik kan niet genieten. Zit nu al ruim 6 weken in de stress. Ook al voel ik het kleintje super druk bewegen, wat als ik weer afscheid moet nemen?

Geen idee wat ik wil. Ervaringen van andere mensen heb ik niet gevonden, want we hebben weer een cyste die zo weinig voorkomt. Even een serieuze dip vandaag! :(

2. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

Geen ervaring, maar wil je wel veel power toewensen!

MamavanK likes this.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    Ik kan je niet helpen met een ervaringsverhaal, maar jeetje zeg wat moet dat ongelofelijk heftig en zwaar zijn! Ik snap dat je er doorheen zit, het is ook niet niks wat jullie te horen hebben gekregen. Ik weet niet of ik het goed verwoord maar je leeft nu denk ik echt tussen hoop en vrees.:(

Ik ga heel erg voor je duimen dat de cyste toch nog slinkt en dat het uiteindelijk meevalt. ( hopelijk vat je dat niet verkeerd op, ik probeer het namelijk absoluut niet te bagataliseren)

MamavanK likes this.
  4. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Och meid... Wat moet dat ontzettend veel spanning geven...ik hoop heel erg dat de cyste slinkt en je lieve kindje gezond mag zijn!

MamavanK likes this.
  5. MamavanK

MamavanK Bekend lid

Aug 25, 2010
    526
    81
    28
    Lief dames! Vind het echt zo vervelend. Ook omdat we gewoon echt totaal geen vooruitzichten hebben. Positief of negatief. Gewoon dat onwetende, dat wens ik niemand toe

6. toffepeer

toffepeer Bekend lid

Feb 14, 2017
    581
    258
    63
    Hele dikke knuffel!!!

Wat gaan jullie nu door een ontzettend moeilijke tijd....

Ik wil je heel veel sterkte wensen en mocht het lukken, probeer wel soms stil te staan bij de bewegingen van je kleintje. Hij wil je toch laten weten dat hij er is!
    (klinkt misschien vervelend wat ik zeg, maar het troost mij wel om te genieten van de momentjes waarop ik m'n kindje voel. Dat mocht het misgaan, je nog wel aan die momentjes kunt terug denken. Maar weet niet of dat ook voor jou goed voelt natuurlijk. Ik begin nu langzaam hoop te krijgen, maar heb ook weken niet geweten wat ik moest denken gezien m'n onderschrift.)

Ik hoop het allerbeste voor jullie!

7. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,091
    17,078
    113
    Wat rot en wat een rollercoaster :( Heel veel sterkte en hopelijk krijgen jullie gauw (definitief) goed nieuws!

8. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Wat zou die cyste dan voor gevolgen kunnen hebben, of kunnen ze daar niets over zeggen?

9. MamavanK

MamavanK Bekend lid

Aug 25, 2010
    526
    81
    28
    Onderontwikkeling grote hersenen.. en een mri moet dan uitwijzen hoe of wat. Dat staat op de planning als de cyste volgende week niet kleiner is geworden..

10. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Heel spannende tijd!!!! Ik hoop echt heel erg dat de uitslagen goed zijn......

11. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,338
    302
    83
    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik qua eerste gedeelte iets soortgelijks gehad. Na een slechte uitslag combinatietest hebben ik toentertijd in Brussel een Nipt ondergaan (was toen in NL nog niet mogelijk) en daar na 3 weken geen uitslag van, omdat er niet genoeg DNA van het kindje in mijn bloed was gevonden. Vervolgens uiteindelijk alsnog een vruchtwaterpunctie gehad met gelukkig een goede uitslag. Al met al ruim 6 weken in onzekerheid gezeten van het moment van de combinatietest t/m de uitslag van de vruchtwaterpunctie. Ook in de periode tijdens kerst & Oud en Nieuw en ik weet inderdaad je word gek van het wachten en de onzekerheid, niet weten waar je aan toe bent. Je gedachten schieten van positief naar negatief, alle senario's komen voorbij, puur omdat je niet weet waar je aan toe bent. Het geluk van de zwangerschap bestond toen voornamelijk uit verdriet van de onzekerheid en de slechte combinatietest, niet weten waar je aan toe bent. Het was een hele zware periode, die echt een stempel heeft gedrukt op mijn zwangerschap toen en de eerste periode na de zwangerschap. Gelukkig kregen we in de 18de week een positieve uitslag en maakte dat de zware periode weer een beetje goed, dus heb ook geen ervaring met de situatie waar jullie nu in zitten i.v.m. de cyste en nu weer deze onzekerheid.
    Dus geen tips daarvoor, ik denk ook dat er niet iets is wat je rustiger kan maken, tot aan de officiele uitslag ben je machteloos en dat maakt dat je gedachten overuren maken, de onwetendheid doet veel met je. Ik wil je dus voornamelijk sterkte wensen voor nu, ik hoop dat je toch met de kerstdagen nog iets kunt genieten met je familie. Hopelijk vliegt de week voorbij en weet je bij de volgende echo meer waar jullie aan toe zijn. Hopelijk natuurlijk positief nieuws, maar zo niet dat je in ieder geval alle mogelijkheden kunt gaan bespreken en af bent van de ontwetendheid en machteloosheid.
    Heel veel sterkte en ik ga met jullie meehopen op positief nieuws!

12. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Hoi hoi, wanneer moet je weer voor een echo??
    Ik denk aan je hoor... Hoe voel je je?

Share This Page