Hallo, Ik ben op 1 oktober voor het laatst ongesteld geweest. Ik had in de anderhalve week daarvoor al last van (een soort) menstruatiekrampen, niet heel erg, maar net genoeg. Ongeveer een week voor ik ongesteld moest worden had ik ook al last van bruine afscheiding en die krampen. Op 1 oktober en 2 oktober ben ik na een cyclus van 29 dagen 2 dagen behoorlijk ongesteld geweest, anders duurt dat altijd langer en heb ik ook veel last van stolsels. Nu niet.Tijdens deze dagen heb ik enorm last van krampen gehad. Nadat ik ongesteld ben geweest houden deze krampen echter aan, niet zo erg, maar wel duidelijk aanwezig. Mijn borsten voelden de eerste 2 weken erna wel heel zacht, nu is dat minder (denk ik). Ook heb ik ruim twee en een halve week veel doorzichtige afscheiding gehad. Ook ben ik sinds anderhalve week elke dag wel een paar keer misselijk, niet met overgeven, maar meer een weeig (?) gevoel. Ook niet zozeer 'smorgens, maar ook soms overdag of 'savonds. Kan ik nu toch zwanger zijn? Dit gevoel heb ik al sinds ik ongesteld ben geweest. Of houdt mijn lichaam zich voor de gek. (ik ben inmiddels ruim 6 maanden gestopt met de pil) P.s. Mijn moeder was de 1e 3 maanden van haar zwangerschap ook nog best erg ongesteld.
Hoi Bebe, wanneer je zwanger bent, ben je in principe niet meer ongesteld, wel kan het heel soms zijn dat er maandelijks een doorbraak bloeding optreed, die als een menstruatie wordt opgevat. 1 oktober ben je ongesteld geweest en dat wil eigenlijk zeggen dat je dus niet zwanger was. De klachten die je hebt, kunnen bij een zwangerschap horen, maar dat is nu niet aannemelijk. Als je het echt niet vertrouwd (omdat je het verhaal van je moeder natuurlijk in je achterhoofd hebt) kun je een test doen, maar ik denk dat je ondertussen wel gewoon verder kunt gaan met proberen zwanger te worden. Succes. Groetjes Brigitte
Ja dat snap ik, maar waar komen al die symptomen dan vandaan? Ik heb daar normaal nooit last van en ik ben normaal altijd minstens 4 dagen flink ongesteld.
En natuurlijk ga ik er niet van uit dat ik zwanger ben, maar ik hoop het natuurlijk wel, maar om mezelf een teleurstelling te besparen doe ik ook geen test. Klinkt allemaal ontzettend onlogisch, maar ja.. een mens zit gek in elkaar. Bedankt voor het antwoord in ieder geval.
Hoi Bebe, je lichaam kan soms ineens anders reageren dan normaal. Dit kan zijn wanneer je bijvoorbeeld (buik)griep hebt gehad of wanneer je een stressvollere periode hebt doorgemaakt. Dat is niet altijd te verklaren. Ook kan je cyclus met de jaren veranderen, hormonaal verander je zelf ook continu. En de ene keer heb je meer pijntjes dan de andere keer. Het kan best zijn dat de volgende keer weer is zoals normaal. Ik kan er dus niet meteen mijn vinger opleggen bij jou, maar het klinkt allemaal wel onschuldig en kun je er gewoon zwanger mee worden. Mocht je er de komende tijd meer last van hebben, kun je nu je een kinderwens hebt, best eens langs de huisarts gaan. Maar hopelijk ben je snel in verwachting Groetjes Brigitte