Ik heb een vraagje over het voelen van de baby. Ik zou 'm nu toch steeds harder moeten gaan voelen lijkt mij, omdat hij groter wordt? Dat is nl niet zo. Ik voel hem wel iedere dag, maar soms is het zo zachtjes en zo weinig (bv alleen 's ochtends even en dan meer beweging dan een schop). De andere keer kan het wel wat meer zijn, maar het is al weken ongeveer even hard (misschien is het zelfs harder geweest dan dat het nu is). Ik word er ontzettend onzeker van! Er zijn dames die net zo ver zijn als ik die 's nachts wakker worden geschopt of die een trap tegen hun ribben krijgen. Dat heb ik dus allemaal echt totaal niet! En ik heb hem ook wel eens heel schokkerig gevoeld. Dus geen gewone beweging, maar alsof hij aan het trillen is. Weten jullie wat dat zou kunnen zijn?
hoi de ene baby schopt harder dan de andere en de ene ook veel vaker dan de andere. Jouw kindje beweegt heus wel, maar als het meer naar achteren schopt, tegen jouw ingewanden aan, dan voel je er niets van. Vanaf 28 weken moet je het elke dag voelen, dat je het nu al elke dag voelt is prima en voldoende. Laat je niet gek maken door wat anderen zeggen. Ieder kindje en iedere zwangerschap is anders. Mirjam
hoi groei-stuipjes. De spierspoeltjes zijn nog niet volledig ontwikkeld en als die aangestuurd worden door de zenuwen kan dat schokkerige bewegingen geven. Komt gewoon door onrijpheid. Mirjam