haai lieve meiden. Pff. ik ben hier een poos niet geweest.. nooit gedacht dat ik hier ook terug zou komen We waren zo blij om eindelijk in verwachting te zijn vorig jaar Juli. Ik ben 24 februari 2011 bevallen van ons jongste dochtertje Lieke*. Die met 35 weken helaas bij mij in de buik is overleden, door de gevolgen van 2x een knoop in de navelstreng, en de navelstreng om haar nekje heen gewikkeld. We mogen weer zwanger proberen te worden van de gynaecoloog. Ik ben inmiddels met regelmatige cyclus van 28 dagen 2x ongesteld geweest na de bevalling. IK voel me sinds 2 dagen wat opvliegerig, soms ineens heel erg warm. Ik moet aankomen de zaterdag weer ongesteld worden, en dacht net ff me temp meten. Ik zit normaal op 36.8, en nu issie 37.1 Wat kan dit betekenen? Liefs Carien
dank je wel. Hoop dat de kleine steiging goed nieuws is. Het gaat hier redelijk. We proberen langzaam ons leven weer wat op te pakken. Hoe moeilijk het ook is. Door ons jongste dochtertje, realiseren wij ons hoe klaar we voor ons 2e kindje waren, en hoe graag we nog een 3e kindje willen. Het is alleen zo moeilijk om te wachten, omdat je lichaam het zelf moet doet liefs
Tinkerbell, Ik las je verhaal ergens hier op de site. Wat verschrikkelijk dat jullie dit hebben moeten meemaken Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent en dat het allemaal goed gaat. Ik kan je verder even niet helpen met je vraag over temperaturen.... Sorry. Heel veel succes de komende tijd!
@ babynijn, klopt ik sta ook bij de vlinderlounge Helaas. Bedankt We zullen het nodig hebben Liefs (K)
Ik ben ook nog niet helemaal mee met het temperaturen. Zit op dag 11 na ei en mijn temperatuur was vanmorgen hoger dan ooit. Wel gek dat uitgerekend vandaag een negatieve bloedtest van de HA kreeg. pfff, niet fijn. echt een rotdag. Hoewel het nog maar ronde 1 is had ik echt een goed gevoel bij men temperatuurcurve maar niets dus. Afwachten nu wanneer we ongesteld worden, dan weet ik toch op zijn minst de lengte van mijn cyclus. Groetjes
Hoi, Ik kan je helaas niet helpen met je vraag, ben me nu zelf op dit moment aan het verdiepen in deze methode, deze was helemaal nieuw voor mij maar wil hem ook gaan doen dus ben nu aan het uitzoeken hoe die precies werkt. Maar wil je even ontzettend veel sterkte wensen! Verschrikkelijk wat je hebt meegemaakt, heb er geen woorden voor..
Lieve meiden. Temp is alweer omhoog 37.7.... Goed of slecht teken? Ik zou zaterdag ongesteld moeten worden.. liefs xxx
Tempen werkt alleen om inzicht in je cyclus te krijgen. Niet om nu meteen conclusies te trekken, maar achteraf. Je temp kan nu stijgen, maar op je NOD of een dag ervoor of erna is beslissend... blijft hij na je NOD hoog kun je dit als positief zien en een test wagen, maar daarvoor hoeft niks te zeggen. Er zijn genoeg dames die een torenhoge temp hadden en mooi stabiel en op hun NOD keldert hij naar onder. Dus helaas dames, toch nog even afwachten! Maar hopelijk is het posi voor jullie. Tinkerbell, ik hoop het voor je dat je snel weer zwanger bent en dat het dan allemaal goed mag gaan. Hopelijk kun je er wel nog van genieten. Knuf!
Tja, of het wat zegt of niet, kun je op basis van een hogere temp niet zeggen nu. Je kunt nu alleen constateren dat je lijf doet wat het moet doen. Mits.... je wel 's ochtends voor het opstaan en altijd op dezelfde tijd tempt? Even ter info, over hoe dat werkt, tempen en je cyclus : je tempt elke ochtend VOOR het opstaan en elke dag (ongeveer) dezelfde tijd. vanaf je eerste menstruatiedag tot aan je eisprong is je temp gemiddeld genomen wat lager dan vanaf je eisprong tot aan je eerste menstruatiedag. Na je eisprong stijft je temp dus een paar tiende graden. Ben je zwanger, dan blijft je temp hoog. Zodra je ongesteld wordt, zakt je temp weer. Vlak voor de eisprong kun je een tempdipje hebben, (even een nog iets lagere temp), maar dat hoeft niet. Voor de innesteling geldt hetzelfde: je temp kan dan even wat lager zijn, maar dat geldt niet voor elke vrouw. Tempen is dus vooral een manier om inzicht in je cyclus te krijgen en achteraf je eisprong aan te kunnen wijzen
Mijn temp bleef duidelijk hoger na mijn eisprong dan in eerdere cycli. Dus bij mij was het op basis daarvan dat ik een test ging wagen die positief bleek. Maar 37.7 is best wel hoog... Wordt je niet ziek? :S
nee wordt niet ziek. Voel me voor de rest goed was vanochtend alleen wat lichtelijk misselijk op me maag.. xxx
Dag dames ik geraak helemaal de weg kwijt met het tempen. :x Heb sinds gisterenochtend bruinverlies. Te vloeibaar om bruinverlies genoemd te worden, te donker en te weinig om MS genoemd te worden. Heel bizar. Mijn temp is nog niet gekelderd en blijft hoog dus geen idee wat en hoe. Nu weet ik dus echt niet of ik nu aan een nieuwe cyclus begonnen ben of niet. Wat doen jullie in zo'n geval. Bij de oude cyclus of al een nieuwe beginnen? Ik weet ook niet of je MS kan veranderen na een pilstop maar in elk geval ken ik mijn MS niet als dat wat ik nu heb. Morgen is dacht ik mijn NOD, dus ik wacht maar even af op morgen vooraleer ik beslis hoelang ronde 1 nu heeft geduurd.
Ik ben ook aan het tempen en zit volgens mij nu op dag 38 ofzo iets... Sinds vorige week wel af en toe wat buikkrampen en gister kon ik van mijn cervix slijm draden trekken. Helaas vanmorgen geen temp verhoging... Na 38 dagen nog altijd niet mijn ei gevonden...., best wel frustrerend.
@superalda testen! dan weet je het zeker....en kun je dingen uitsluiten en anders wachten...bruin bloed verlies is oud bloed en kan geen kwaad wat ik hier allemaal hoor en lees, rood bloed is niet goed. Succes!!! @tinkerbell ik zal heel hard voor je duimen meis!! Wat verdien jij een mooie en goede zwangerschap met een goed einde!! Succes meid! Liefs Pien