Hey meiden. Deze maand voort t eerst getemperatuurd... Nu dacht k altijd eisprong rond dag 19 te hebben met cyclus van 33 34 dagen. Ook na bloed test van gyn. Maar het is op 12 e dag nu en dat is 10 dagen terug, mn temp blijft stabiel hoog. Zie k nu ook aan de temp dat k ong ga worden? Omdat k nu zo vroege eisprong had ben k erg benieuwd, miss al die maanden verkeerd geklust ?
Hoi Parel, Volgens mij is het zo dat als je zwanger bent de temperatuur hoog blijft, maar als je ongesteld wordt de temperatuur weer zakt. Bij mij zakt de temperatuur dan nadat ik ongesteld ben geworden. Volgens mij kan je niet zien aan het tempen wanneer je ongesteld wordt. Wel kan je het ongeveer berekenen aan de hand van je eisprong. Volgens mij wordt je tussen de 10 en 14 dagen na je eisprong ongesteld. Veel succes!!
Dat weet je inderdaad pas na een paar keer temperaturen. Bij mij was het steeds zo, dat als hij terugzakte naar 36,8, wist ik dat ik ongesteld werd. En na een paar dagen vloog hij verder omlaag.
Oke thanx, ik wacht t af. Zowiezo geen keus haha. Hopen dat als k ong word ind niet te lang want dan snap k mn cyclus niet meer
Weet ook niet precies. Ben nu 2e maand aan het temperaturen, maar vanwege oorthermometer schommelt deze zo dat ik geen verschil zie. Daarnaast deed ik al ovulatietesten (ClearBlue), hiermee zie je altijd wanneer de eisprong plaats vind. Temp lijst moet van dokter. Succes
Met de ovulatietesten zie je een lhpiek, geen ovulatie. Ik heb deze cyclus meerdere pieken gehad, maar geen ovulatie.
Inderdaad, een temperatuur is betrouwbaarder dan ovulatietest. Want met een ovu test meet je alleen je LHpiek, en dan kan je eitje ook nog niet springen, zo kan je inderdaad meerdere pieken hebben en nog geen eisprong. Dat kan je dan weer zien aan je temp.
K heb ni een daling gehad, en toen omhoog en dat blijft tot nu zo. Ik weet wel dat k ovuleer, heb al 2 bloedtesten gehad.zit al in mm. Moet over 2 maanden terug vandaar dat k maar eens ging temperaturen. Maar zijn ovtesten niet betrouwbaarder voor het zeker weten voor t klussen? Ik dacht temperaturen gewoon voor inzicht te krijgen. i
@ parel86 Ik dacht ook altijd dat ovu test de eisprong aangaf en dat temp lijsten hooguit als begeleiding was. De huisarts vond mijn lijst met ovu testen goed, maar voor de gyn zou ik temp lijsten moeten bijhouden. @ Bapke @ Charise Ik ben net 4 dagen lid van deze forum, maar heb al zoveel geleerd. Thnx! Heb deze maand dus een temp lijst bijgehouden en zag idd 2 dagen na de LH piek een temp piek, deze hield 2 dagen aan. Dit strookt helemaal met jullie uitleg. Heb op LH dag én op temp dag geklust, nu maar hopen dat er eentje zijn doel heeft bereikt
Ben deze maand volgens mij goed bezig geweest, heb ovu test en temp lijst bijgehouden. Heb na de pos ovu test een verhoging in temp gezien (zie FF kaart), maar is het normaal dat ik nu al dagen rond de 38 graden zit? Heb ook elke dag wel paar x ongi krampen.
Je hebt wel een hele hoge temperatuur inderdaad. Beetje verhoging/koorts achtig. Ben je wel helemaal fit? Niet grieperig, verkouden o.i.d.? Temp je wel elke keer vroeg en 's ochtends? Je hebt echt een piekerige grafiek hihi. De dip op 5 DPO zou een innestelings dip kunnen zijn. Afwachten maar meid en hoop dat het raak is. En anders lekker door blijven tempen volgende cyclus. Is ook handig als je evt. naar een dokter wil gaan als je al een tijd bezig bent.
@Charise ik heb idd best een piekerige grafiek Ik test wel altijd 's ochtends vroeg, maar heb een oorthermometer. Deze is niet heel erg stipt, als ik hem iets scheef houd kan het zo een paar tiende schelen. Ben van plan bij een volgende ronde toch maar een gewone thermometer te gaan halen. Verder ben ik niet grieperig, dus snap ook niets van die hoge temperaturen. Dacht misschien is dit een goed teken, samen met die krampen en pijnlijke borsten. Moet gewoon ff een week wachten. Weet als geen ander dat elke maand anders is en alle voortekenen niks hoeven te betekenen.