welke anticonceptie tijdens bv?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Oek oek, May 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Hallo!

Ik heb een vraag. Nu ik bevallen ben wil ik graag weten watvoor opties er zijn op het gebied van anticonceptie tijdens de borstvoeding.
    Is er bijv een pil die wel mag? of iets anders? (condoom snap ik, maar vraag me dus af of er nog een andere optie is)

alvast bedankt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Oekoek,

Gefeliciteerd! Is het goed gegaan?

Je kunt wel een pil slikken tijdens de BV, dat is de minipil; Cerazette. Van een gewone pil loopt de BV terug dus die adviseren we inderdaad niet (dus ook geen prikpil).
    Het nadeel van de minipil is wel dat je die exact op dezelfde tijd moet innemen, anders is die niet veilig. Dus bijv elke dag om 8 uur 's ochtends. Een uurtje later kan al problemen geven.
    Via de huisarts kun je die krijgen.
    Verder kun je nog nadenken over een spiraaltje. Die kan al ingebracht worden tussen 8-10 weken na de bevalling. Gerichte info kun je daarvoor ook bij de huisarts krijgen als je dit wilt.
    En er is de Nuva-ring; dit is een ringetje dat je maandelijks kunt inbrengen en eruit haalt wanneer je ongesteld moet worden. Hij geeft ook wel hormonen af, maar lokaal. Daar kun je eventueel ook even extra info over inwinnen bij de huisarts.

Groetjes Brigitte

Share This Page