Hallo, Wij hebben een probleem,sinds een aantal weken wil onze dochter niet gaan slapen als mijn man haar naar bed brengt.Ze klautert direct weer overeind en begint dan te brullen.Als ik dan een keer 's avonds moet werken en ik kom thuis huppelt ze dus weer door het huis heen en kan ik haar weer op bed doen.Dan gaat ze wel slapen.Wie heeft dit ook ,of ook gehad en hoe kun je dit oplossen?
Ik zou proberen om haar samen naar bed te brengen en papa haar in bed legt, dan dat jullie samen naar bed brengen en jij nog in de deuropening staat ofzo en het zo afbouwen. Misschien een idee?
Wij hebben die fase ook gehad en je kunt het beste gewoon van haar kamertje weggaan (ook al komt ze meteen overeind). Laat maar ff huilen. Dan ga je na 5 minuten terug, je zegt niks, legt haar weer neer en gaat weer (óók al komt ze meteen weer overeind). Weer laten huilen evt en dan na 10 minuten weer hetzelfde herhalen. Dit telkensmet 5 minuten verlengen en telkens herhalen. Bij ons had ze het na een paar dagen door en daarna nooit geen problemen meer mee gehad! Succes!
bedankt voor de tips,de eerste hadden we al geprobeert dat lukte ook niet werd eigenlijk alleen maar erger.Maar de andere tip ga ik toch even uitproberen en ook doorzetten ,zal even een moeilijke week worden maar daar pluk je later de vruchten van hoop ik. bedankt
Zo hebben wij het ook gedaan en idd het gaat over.Ze weet nu namelijk dat ze er wel uit gehaald word en dus haar zin krijgt Groetjes, vonneg
Nou gisternacht de eertse keer de methode uitgeprobeert en toen 1x weer ingestopt,en na 20 minuten viel ze zelf in slaap.Vanacht een prima nacht gehad ze is 1x wakker geweest maar 20 secondes of zoiets en daarna helemaal doorgeslapen tot 7.45 uur.Geweldig.
Super Gerda dat het zo goed heeft gewerkt al! Volgens mij werkt dit bij de meeste kindjes wel hoor. Het is af en toe even door de zure appel heenbijten, maar dan weten ze wel dat ze echt moeten gaan slapen en daar heb je uiteindelijk heel veel profijt van!
Ja het gaat nog steeds goed.Alleen mijn man kan haar nog niet op bed leggen dan begint het probleem weer,maar ze slaapt wel weer door,volgende week dat probleem maar aanpakken,niet alles tegelijk willen.Ik lees nu trouwens pas meer topics dat meer er last van hebben met deze leeftijd.Zal dan wel een fase wezen.Ze begon afgelopen zaterdag ook ineens te lopen.Misschien ook wel wat stress bij haar.