Ik heb een vraag. Volgens de ovulatie test heb ik zondagmiddag een LH-piek gehad. Maandagochtend en vanochtend heb een lagere temperatuur gemeten dan de tijd voor mijn vruchtbare dagen. De eerste weken lag mijn temperatuur gemiddeld rond de 36,4 (vrij constant). Gisteren en vandaag daalde hij ineens naar 35,9 graden (gisteren) en 36,2 graden(vandaag). Nu maak ik me (weer) zorgen... heb ik geen eisprong gehad? Kan iemand hier iets over zeggen?
Je eisprong heb je gemiddeld 1-2 dagen na je LH-piek. Waarschijnlijk is je temp dus morgenochtend hoger. Dan heb je dus vandaag je eisprong... Ik heb vaak dat mijn temp net voor de eisprong of op de dag van de eisprong wat daalt. Zie mijn tempkaartjes(behalve die van deze cyclus want dat is deze maand een rommeltje.).Je ziet ook wanneer ik een positieve ovulatie test(OPK) heb in combinatie met de eisprong.Je kan trouwens onder elk tempkaartje klikken op view in celsius. http://www.fertilityfriend.com/home/a4df5 Ik denk dat je waarschijnlijk vandaag je eisprong hebt.Maar dat kan je alleen maar achteraf zien door een tempstijging dus het is even afwachten en zorgen dat je genoeg zaadjes klaar hebt liggen daar.
Bedankt Nessy voor je hele snelle (en vroege) reactie. Ik logde net weer in omdat ik nog wat vergeten was te vermelden, en was aangenaam verrast dat er al iemand had gereageerd Ik heb me namelijk in de dagen vergist. Zondagmiddag had ik met LH-piek, maandagochtend was mijn temperatuur nog 36,4 en vanaf dinsdagochtend en vanochtend is hij gedaald. Ik hoop dat je gelijk hebt... maar stel dat ik 2 dagen na mijn LH piek mijn ovulatie zou hebben, dan was dit gisteren en dan had mijn temperatuur vandaag toch al moeten stijgen Oh ja... en wat betreft die zaadjes... hmm, ik heb zondagavond rond 22:00 uur voor het laatste zaadjes gegenereerd  ... had niet gerekend op een late ovulatie. Dus helaas sindsdien niet meer. Op jou kaartjes zie ik inderdaad een dip en de dag erop gelijk een stijging. Die tekst erboven in het engels, ik hoop dat dit niet je persoonlijke situatie is?
Mirannn...sommige mensen hebben bijv. maandagavond een eisprong en hun temp stijgt dan niet meteen dinsdagochtend maar pas woensdagochtend.Als je dan de LH-piek zaterdagmiddag/avond had kan dit dus ook wel kloppen. Volgens de gyneacoloog gebeurd zoiets vaker. Was je ovulatietest wel duidelijk positief? Dus de testlijn even donker of donkerder dan de controlelijn? De tekst boven mijn tempkaartjes in het engels is jammer genoeg wel mijn persoonlijke situatie.Maar....ik moet er wel bij zeggen dat we ook 4 kids hebben uit 3 zwangerschappen dus dat maakt heel heel veel goed!
Jeetje, wat een heftige situatie! Ik begrijp dat 4 kids heeeel veeeel goed maken, maar voor mij klinkt het bijna onwerkelijk wat jij en je gezin hebben meegemaakt/doorstaan en nu misschien nog doormaken. Jeempie, dan is mijn stress over wel/niet een ei bijna peanuts (al voelt dit voor mij niet zo). Mijn ovulatietest was bijna net zo dik als de controlestreep. Als je er vluchtig naar kijkt dan lijkt het of beiden even dik zijn, maar als je er goed naar kijkt dan zie je dat de ene helft van de teststreep net iets lichter is. Dus, sja ik weet het voor 95% zeker. Je ziet wel een piek in het oplopen van de streep naar zondagmiddag en daarna loopt het weer af. Zit niets anders op dan afwachten wat morgen mijn temp doet. Had ik maar een glazenbol
Dat klinkt inderdaad zo goed als positief....waarschijnlijk een paar uur later helemaal positief dus begin avond? Hadden we inderdaad een glazen bol... Ik zou hem ook wel willen gebruiken. Over mijn situatie....gelukkig weten we nu wat de oorzaak is en zit ik aan de medicatie,moet elke dag 2 injecties nemen en een paar pillen en de bloeduitslagen zijn nu stabiel dus ik mag niet klagen. Al speelt mijn leeftijd nu wel parten.Ik word in mei alweer 42. We hebben afgesproken nog een jaar ervoor te gaan en dan houd het op.(denken we)Zoals mijn man zegt....one step/day at a time... Ik hoop dat je temp morgen mooi omhoog schiet. En dat je dan duidelijkheid hebt......
Nou ik hoop dat dit zowel voor jullie als voor mij een geluksjaar gaat worden qua zwangerschap. Wil je vertellen waar het aan ligt? Of is dit te persoonlijk Mijn dag startte van dag niet zo goed in die zin dat ik weer laag getemperatuurd heb namelijk 36,1 graden. Dus dit wijst er wel naar dat ik geen ovulatie heb gehad. Ik baal hier ontzettend van en heb al een traantje weggepinkt. Aan de andere kant ben ik blij dat ik wel heb getemperatuurd. Want ik ga volgende week voor het eerst naar de gynaecoloog om een start te maken met onderzoek e.d. en dan kan ik mooi deze temperatuurkaartje meenemen. Ik had al een paar cyclussen niet getempt, ik temp liever niet want dan ben ik er dagelijks zo mee bezig. Maar in een eerder cyclus dat ik wel getempt had (okt nov 2008) had ik tijdens mij ovulatie een temp.stijging van 2 dagen en daarna ook een flinke daling in temperatuur nog lager dan mijn gemiddeld (ook rond 36 36,2 graden). Toen heeft mijn cyclus echter wel 61 dagen geduurd (LH piek op dag 17) en testte ik 2,5 week na mijn NOD positief met een zwangerschapstest. Toen dacht ik eerst ik ben niet zwanger want mijn temperatuur is laag, kwam mijn ongesteldheid niet en toen deed ik meerdere negatieve zwangerschapstesten en dacht ik dat ik een cyclus over zou slaan. Kreeg ik lichte kwaaltjes, weer een test gedaan, positief. Ik helemaal euforisch natuurlijk. Op dag 61 echter begon ik te bloeden, naar verloskundige geweest en die gaf aan dat het een miskraam was en dat het vruchtje, wat ze overigens niet zag, rond de 5 weken oud moest zijn geweest. Ze kon wel zien dat ik echt zwanger was geweest omdat mijn baarmoederwand niet gesloten was. Vreemd verhaal hé Nou ja, ben benieuwd wat de gynaecoloog er over te zeggen heeft. Hoe ver ben jij in je cyclus? Ziet het er positief uit? Ik duim voor je.
Goedemorgen, Misschien is het een optie om gewoon om de dag/2dagen te klussen in het midden van je cyclus?Als je cyclus gemiddeld 30 dagen is zou ik zeggen begin vanaf dag 8 t/m dag 22 desnoods om de 2 dagen.Dan liggen er in ieder geval zaadjes klaar mocht je eerder of later een ovulatie hebben.Wel vervelend hoor dat je nog geen tempstijging hebt. Ik zou er ook flink van balen.En inderdaad vreemd van die positieve test 2,5 week na NOD.Als je temp toen laag was is het misschien een optie om bijvoorbeeld 7 dagen na een ovulatie je progesteron te laten prikken.Dan weet je ook of je een goede eisprong heb gehad en als het te laag is heeft het ook effect op je temperatuur. Over ons....ik heb een bloedstollingsstoornis(FactorVLeiden-erfelijk) en heb daardoor 3x trombose en 1 keer longembolie gehad.Dit omdat mijn bloed erg dik was en ik snel bloedproppen kreeg.Als ik zwanger raak geeft dit problemen. Mijn 1e zoontje is in 1988 doodgeboren omdat de placenta en navelstreng vol met bloedproppen zat en hij daardoor in de problemen raakte. Ondanks dat ging er bij niemand een lichtje branden. Ik zat trouwens eerst aan de bloedverdunnende pillen maar moet nu van mijn internist 2x daags een injectie 100mg Clexane zetten.En nu zijn mijn waarden gelukkig goed.Verder heb ik een trage schildklier en maak ik 2 soorten schildklier-antistoffen aan.(ziekte van hashimoto) Ik neem schildklierhormoon en extra selenium.Mijn schildklierwaarden zijn nu goed en de antistoffen een heel stuk minder. Van mijn schildklier weet ik het pas sinds begin 2008.En van mijn bloed sinds 2003.Ik word nu voor beiden behandeld en de kans op een miskraam is nu verlaagd van 80% naar 30%. Ik word in mei alweer 42 dus mijn leeftijd speelt nu ook een rol. Maar ondanks dat heb ik nog wel hoop en zie ik alles positiever dan bijvoorbeeld 3 jaar geleden toen ik nog niet wist wat er speelde. Hoop inderdaad dat 2009 ons jaar zal worden!
Jeempie, wat een verhaal zeg Bloedingstollingsstoornis doodgeboren zoontje (wat heftig!), trage schildklier Gelukkig is de kans op een miskraam flink verlaagd. Ik hoop dat het je nog gaat lukken zwanger te worden. En wat knap dat je er op dit moment positief instaat en dat je op deze leeftijd nog deze uitdaging uitgaat. Als mens ben ik soms geneigd om te kijken naar wat ik (nog) niet hebt, terwijl er zoveel is wat ik wel heb en waar ik nu van kan genieten (maar wat ik te weinig doe, door mijn huidige obsessie). Jou verhaal maakt wel dat ik mijn eigen situatie wat meer kan relativeren. Jij hebt al ontzettend veel doorstaan, gelukkig ook 4 kinderen en ondertussen nog de power om voor nog een zwangerschap te gaan... Ik vond nog een website met de volgende tekst: Ongeveer 1 op de 5 vrouwen heeft geen temperatuursstijging na de eisprong. De enige manier om dan te bepalen of er een eisprong is geweest is via de gynaecoloog, door middel van echoscopieën en bloedonderzoek. Sja, dit soort berichten geven misschien weer 'valse hoop'. Ik ga woensdag bij de gynaecoloog naar het waarheidsgehalte informeren. Ben benieuwd. Ik zal hem dan gelijk informeren naar mijn progesteron, wat je schreef. Maar het is de eerste keer dat ik naar een gyn toe ga, dus ik ben nog helemaal blanco, waarschijnlijk beginnen we met een gesprek. Volgend cyclus moeten we inderdaad misschien maar een tijd om de dag feesten. Nou ja, wordt vervolgd Fijne avond
Bizar... maar vanochtend is mijn temperatuur gestegen naar 36,6.... zo 36,4 (LH-piek gemeten) ma 36,4 di 36 wo 36,1 do 36,2 vrij 36,6 Zucht, wat betekent dat nu weer? 36,6 is de hoogste temp tot heden in dit cyclus vanaf dag 1.
Hoi, Ik denk dat je toch een ovulatie heb gehad.Soms is die wat uitgesteld. Even zien of je temp morgen en overmorgen ook hoog zijn.Hoop het voor je..! Ik zit 1 dag voor NOD....morgen dus NOD en ik hoop op een wonder. Vanochtend een heel licht streepje op een kruidvat cassette maar het streepje is echt heel heel licht dus even zien wat morgen brengt....heb trouwens ook wat rose afscheiding.... Het kan dus nog alle kanten op. p.s. Anders even je temp zetten bij fertilityfriend? Is gratis en super handig.
Spannend, ik hoop het voor je. Zo helemaal super zijn! Ze zeggen toch 'een streepje is een streepjé...?'. Ben benieuwd naar mijn temperatuur morgen. Als die hoger is dan is het wel vreemd dat ik mijn LH-piek zondagmiddag heb gemeten... Heb alleen sinds zondagavond niet meer geklusd... 'Gewoon' afwachten maar weer. Ik ben al wat aan het stoeien geweest met fertilityfriend, deze geeft geen ovulatie aan. Ik weet nog niet hoe ik een verwijzing kan maken, zoals jij dat hebt gedaan... maar daar puzzel ik nog even op door. Nou, ik hoop dat jij op hele korte termijn met heeeel goed nieuws komt (tweede dikke strepen) en dan ik toch een 'EI' heb
Hey Nessy, Wilde laten weten dat ik naar de gynaecoloog ben geweest en dat deze aangaf dat mijn eisprong op het punt staat te komen, vandaag of morgen. Terwijl ik vandaag op dag 23 van mijn cyclus zit... Heb jij al meer nieuws? Ik duim heel hard voor een dikke tweede streep. Groeten