Temp stijging

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Estrella55, Jun 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Estrella55

Jun 12, 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,
    Ik ben deze maand voor het eerst aan het temperaturen. M'n cyclus is na tien maanden nog behoorlijk onregelmatig (28-37 dagen, wordt steeds langer) en met ovulatietesten kan ik geen piek vinden hoewel ik het volgens de gebruiksaanwijzing hou. Vandaar temperaturen, meer omdat ik er door die ovulatietesten aan begon te twijfelen of er überhaupt wel iets sprong. Nu hou ik het bij in een ander programmaatje dan jullie, kindara ipv ff, dus zon grafiekje heb ik niet.
    Mijn temperatuur blijft heel constant laag, 36.4 of 36.5, met soms een uitschieter naar 36.6. De laatste dagen (inmiddels dag 35 van m'n cyclus) is het wat stabieler rond 36.6, is dat voldoende verschil met 36.4/5 om een ovulatie aan te wijzen? Of is dit wishful thinking? Ik begrijp dat jullie dat ook niet zeker kunnen weten, maar ben dus vooral benieuwd of er meer mensen met een relatief klein verschil toch een eisprong hebben.
    Groetjes!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,030
    15,631
    113
    Nabij Utrecht
    De sprong van 36.4/36.5 naar 36.6 is te klein om een eisprong aan te geven, maar dat betekent niet dat hij er niet is. Alleen zien programma's hem dan niet.

Temp je elke ochtend rectaal op hetzelfde tijdstip?
    Ben je wel op de eerste dag van je menstruatie begonnen met tempen? Temp je voor het opstaan? (Dus nog liggend in bed)

3. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

Apr 28, 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Hmmmm bij mij ging mijn temp met 0,5c omhoog na mijn eisprong. Ik ben ook wel benieuwd hoe jij temperatuurt.

4. Estrella55

Jun 12, 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja! Volgens mij doe ik alles goed. Rectaal, direct als ik wakker ben, elke dag op dezelfde tijd, in bed! En ook begonnen op de eerste dag van m'n menstruatie. Gek genoeg zie ik savonds nu wel een verschil in temp, eerste deel veelal net zo laag als in de ochtend en de laatste paar dagen wat hoger savonds, rond 36,9 en 37,0

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Bij mij is het verschil ook niet groot hoor
    36,5-36,8 voor mijn ei en 37/37,2 na mijn ei.
    Dus de eerste dagen ook maar 0,2 verschil. En mijn ei is echt geweest .
    Afgelopen maand geen eisprong gehad tussen de mk en de eerste menstruatie , toen bleef mijn temp 36,8

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,030
    15,631
    113
    Nabij Utrecht
    Aan je temp in de avond kan je niks uit op maken.
    Dat moet je echt niet gaan bijhouden hoor ;);) brengt je allern maar verwarring.

Kan je toch eens je tempen ergens invullen dat er ern grafiek gemaakt wordt?
    Fertility friend is gratis en als je het invult kan hij misschien wel een eisprong vinden??

Je mag ook al je tempen hier neerzetten, dan vul ik ze in mijn kaartje in en kan ik hier het grafiekje ervan neerzetten zodat je kan zien of ff een eisprong heeft gevonden.

7. Estrella55

Jun 12, 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie fijne reacties!!
    Moonlight, misschien is het bij mij toch ook meer zoals bij jou. Een klein verschil in de eerste dagen na de eisprong. Vanmorgen was het verschil opeens wel groot, 36.9!
    Ik zal zelf eerst even pielen met ff, als het niet lukt, ga ik graag op je aanbod in rogijuli.
    Maakt het bij ff uit als je waarden niet invult? Ik ben een week ziek geweest, die waarden kloppen helemaal niet. Daarnaast zit ik regelmatig in de nachtdienst, die ochtenden kan ik ook niet meenemen.
    Bedankt!

8. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

Apr 28, 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Een uitschieter? Gisteren je ei gehad misschien?

9. Estrella55

Jun 12, 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een temp kaartje genaakt in ff, maar hoe kan ik dit nu aan jullie laten zien? Kaartje heb ik genaakt in de ff app.

10. Estrella55

Jun 12, 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet inmiddels zeker dat ik een eisprong heb gehad! Ik ben zwanger!!!

11. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

Apr 28, 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Ohhhhhhhhh gefeliciteerd! Super tof!

Share This Page