Heeft iemand ervaring met schoolreisjes, zwanger mee op schoolreis, moet je dat doen of niet (hoop toch echt zwanger te zijn eind september). Het is iets dat me al heel lang bezig houd. We gaan 5 dagen naar Polen (busreis van 18 uur, weinig nachtrust, e.d.) Is dat verstandig als je (net) zwanger bent?
Volgens mij kan het echt geen kwaad hoor. Ik was toen met kerst en oud en nieuw zwanger. Wist ik niet en toen heb ik ook gewoon van alles gegeten en gedronken.
Het lijkt mij niet zo verstandig. Of nou ja verstandig. Ik was de eerste 3 maanden echt kapot. Was hele dag moe en geen energie. Maar dat betekend niet dat jij daar ook last van zult hebben. Als ik jou was had ik het niet gedaan maar het ligt er dus ook aan hoe je je voelt!
Bedankt dames, ik ben nog niet zwanger, maar hoop dat toch echt in september wel te zijn. Ik zie vooral op tegen de busreis, daar zie ik al tegen op als ik me 100% goed voel. Het eten is niet zo'n probleem denk ik, maar het gebrek aan nachtrust en het slechts eens in de 3 a 4 uur naar de wc kunnen lijkt me geen pretje. Ach, misschien krijg ik wel voorrang bij het toilet.
Ik zou gewoon gaan, en nu niet teveel op de zaken vooruit lopen. Zolang je niet zwanger bent heb je toch ook nog een eigen leven. Je hoeft je toch niet direct van alles te ontzeggen? Als tegen die tijd blijkt dat je GELUKKIG wel zwanger bent, kan je misschien wel een smoes verzinnen en toch niet meegaan.
Nou bibi, als ik zwanger ben ga ik zeker geen smoes verzinnen om niet mee te gaan, dan zeg ik gewoon dat ik zwanger ben. Dat zou echt fantastisch zijn. nee, ik moet niet op de zaken vooruit lopen, maar ik vroeg het me gewoon af. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dát ik gewoon zwanger zou zijn, of sterker nog, dat ik al een kleintje zou hebben tegen die tijd, maar alles gaat iets langzamer dan verwacht, maar ik hik toch wel tegen die schoolreis aan, dat doe ik sowieso al. Dus vandaar maar eens even polsen of er iemand ervaring mee heeft. Ik weet dat er meer docenten op dit forum zitten en ik was gewoon benieuwd naar de ervaringen. Waarom ga je dan mee op schoolreis als je er zo tegen op ziet zul je denken. Nou ja, er zijn veel collega's met kleine kinderen die niet mee kunnen en de oudere garde ziet het niet als hun taak, want die hebben dat al jaren gedaan. Als ik afhaak blijft er mogelijk een te kleine groep leerkachten over die kan begeleiden. Helaas is het bij ons op school zo dat de begeleiding op een kleine vaste groep aan komt. Ik zou het verschrikkelijk vinden als de schoolreis niet door zou kunnen gaan omdat er te weinig docenten mee willen. Dit wordt mijn 4e schoolreis, maar er echt naar uit kijken doe ik niet.
MMmmm, tja tis idd wel lastig. Voor wat betreft die smoes.... vertel je het ook al dat je zwanger bent als je het zelf nog maar net weet? Durf je dat?
Hier ook een docent, en heb er inderdaad over nagedacht. inmiddels ben ik de schoolreizen alweer voorbij hahahahah en nog niet zwanger. De eerste die aankomt is pas weer in april.. eigenlijk hoop ik dan al bevallen te zijn natuurlijk hahahahah Maar ook ik kijk erg tegen die schoolreizen op, terwijl we het dan wel heel leuk hebben..
Ja Natasja, precies wat je zegt, maar mijn schoolreis is dus in september, dus ik zou nog wel zwnager kunnen worden. Het is zo lullig om een paar dagen voor de reis te zeggen 'ik ga niet mee', dan heb je paniek in de tent. @ bibi, ik denk dat ik het toch wel moet zeggen, want met welk ander excuus moet ik komen. Een gezonde meid van 29 kan niet zomaar zeggen dat ze niet mee gaat op schoolreis. Had je een suggestie, want je moet wel doodziek zijn om niet mee te gaan, vorig jaar ben ik ook met griep op pad gegaan, maar er kon gewoon niemand anders meer geregeld worden.
Helaas ben ik zelf ook niet zo goed in smoesjes verzinnen, daar ben ik zelf te eerlijk voor denk ik. Maar ik kan denk ik, hoop ik, wel mijn mondje houden tov mijn werkgever totdat ik wat meer zekerheid heb mbt de zwangerschap. Maar ja, als je er nu al tegenop ziet en er al geen zin in hebt, dan is het helemaal lastig. Eigenlijk wil je bij voorbaat al afzeggen, maar ik snap dat je dat lullig vindt voor de kids. Succes Loeki, ik ben bang dat ik je niet goed kan helpen. Ik heb er geen ervaring mee, ben geen docente. Sorry
Toch bedankt voor de input hoor bibi. Ik ben heel slecht in liegen en ik had zó gehoopt voor de zomervakantie duidelijkheid te hebben, maar ja, ik krijg nog geen duidelijkheid binnen nu en 4 weken. Toch mochten we deze twee weken scoren dan voel ik me denk ik toch verplicht het asap aan mijn werkgever te melden dat ik niet mee ga op schoolreis.
Ik ben net terug van schoolkamo met groep 8, 4 dagen. Ging prima. Alleen ben ik zal wel zover dat collega's e kinderen het weten, dus dat scheelde.
Waar ben je op kamp geweest Nijn, want ik moet dus 18 uur in de bus zitten, de bus stopt eens in de 4 uur voor een plaspauze en dan is de wachtrij dus 45 minuten voor het toilet. Dat zijn van die kleine ongemakken waar ik tegen op zie.
Heej ff offtoppic: ik lees steeds dat jullie het over NOD hebben.. Wat is dat? Ja, ik kom ook net om de hoek kijken