Temperatuurdip 6 DPO en zwanger?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door WannaBaby82, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Had je een duidelijke temperatuurdaling en was je toen zwanger?

1. Geen dip, niet zwanger

2. Geen dip, wel zwanger

3. Dip, maar niet zwanger

4. Dip, zwanger

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. WannaBaby82

WannaBaby82 Niet meer actief

Ik ben benieuwd hoeveel mensen een duidelijke temperatuurdip hadden rond 6 DPO en of jullie ook zwanger bleken te zijn.

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Wel een dip, wel vaker zelfs na mijn ei, maar niet zwanger.

Toen ik van mijn zoontje zwanger was had ik op 14 dpo een dip waardoor ik dacht ongi te worden, maar de dag erna ging die weer omhoog.

Een dip zegt helaas niks.

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb 1x een dip gehad op 7 dpo en niet zwanger..

4. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    de keren dat ik op 6dpo een echte dip had was ik niet zwanger...bij mijn MA had ik op 8dpo een dip bij deze had ik op dag 3 een dip ( en op dag 6 dipje van 0,1)

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #5 Sandana, 16 sep 2013
    Laatst bewerkt: 16 sep 2013
    Hier 3 x zwanger... heb geen ervaring met niet zwanger zijn tijdens temperaturen. Een dip van 0,1 zie ik overigens niet als dip, omdat je temp altijd wel wat schommelt.

1e keer geen dip, wel zwanger (miskraam,)
    2e keer geen dip, wel zwanger (of het moet de dip van 0,2 op dag 10 zijn geweest, maar 2 dagen later testte ik al +, dus ik geloof dat niet)
    3e keer dip op dag 5 van 0,3, wel zwanger

Weet dat een dip weinig zegt. Naar schatting is het ook zo dat ongeveer 50 % van de bevruchte eitjes zich om één of andere reden niet in weet te nestelen. Dus je ziet vaker wel een innestelingsdip, maar in 50 % van de gevallen lukt het uiteindelijk niet.

6. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Dip op 4 dpo volgends berekening vk of 3 dagen eerder ei gehad wat eigenlijk niet kan kloppen, of snelle innesteling

7. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Dikke dip op 4 dpo en zwanger. Heb vaker dipjes gehad, maar dit was wel de meest typische

8. WannaBaby82

Vorige maand ook getempt en had geen opmerkelijke dip.. Mijn temp ging wel omlaag, maar temp had paar dagen eerder na ei ook dezelfde waarde.

Bij dit kaartje (zie handtek.) valt de dip op. Maar goed, die uitschieter op dpo 2 vind ik ook een aparte.

Ik hoor en lees uiteenlopende verhalen over de (innestelings)dip.. Maakt het nog spannender!

9. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Wat grappig, had vanochtend toevallig ook dipje op 6 dpo;). Niet dramatisch van 36, 85 naar 36, 66. Vorige maand ook een dip op 9 dpo maar gewoon ongi geworden helaas.

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik vind jouw dip van 6dpo niet ontzettend opvallend :) je temp schommelt altijd wel wat.
    Temperatuurkaarten zeggen helaas niets over wel of niet zwanger, tenminste je kunt een hogere temperatuur hebben tijdens je menstruatie maar ook zwanger zonder de dip.

Ik heb overigens regelmatig zo'n dip, de maand dat ik zwanger bleek heb ik niet getempt.

11. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Nee idd niet dramatisch gedipt:D. Ts temp gaat onder de coverline. Ik was al blij dat mijn temp zo snel steeg na mijn ei, had ik vorige maand niet. Vandaar dat ik 36, 66 al weer laag vond. Ik ben benieuwd wat mijn temp morgen is.

12. WannaBaby82

#12 WannaBaby82, 17 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2013
    @ Adria27: wij lopen dus gelijk qua dpo :) Wanneer is je NOD?

@ Smnee: geen drastische daling idd. Alleen valt dat dipje mij meteen op, aangezien hij zelfs onder de coverline van FF valt.

Vandaag ontzettende krampen in mijn onderbuik. Opgezette buik en voelt alsof ik ongesteld ben of ga worden. Grr.

13. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    @WannaBaby82: ik denk dat Smnee het over mijn kaartje had;). Mijn dip stelt niet veel voor (niet eens een dip te noemen), die van jou gaat onder de coverline. Mijn Nod is 24 sep maar al veel pms klachten. Vooral mbt mijn buien, behoorlijk chaggie enzo. Lichamelijk nergens last van. Hopelijk betekende jou dip een innestelling!

14. WannaBaby82

Je temp is weer mooi gestegen zie ik :D

15. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Het is idd weer omhoog gegaan, hopelijk blijft het zo of hoger:D. Die van jou is ook weer aan het stijgen, ik zal voor je duimen dat het raak is deze maand!

16. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Informatie gevonden over een temp dip tussen 2 en 6 dpo in een gesloten topic op pagina 7 temperatuurkaartjes. Ik weet niet hoe ik een link moet plaatsen maar in het kort: het gele lichaampje koppelt de aanmaak van oestogeen terug(dus tussen 2 en 6 dpo) en dat laat de temp dalen. Daarna produceert het gele lichaam progesteron die de dip herstelt de dag na de dip, temp stijgt weer. Innestellingdip kan tussen 7 en 11 dpo.
    Ik vond het heel nuttige info:) heb ik weer wat geleerd. En natuurlijk is elk lichaam anders en zijn al die dippen niet bij iedereen te zien. De 2-6 dpo dip zegt helaas niets over een eventuele zwangerschap.

17. WannaBaby82

What a bummer.. Kreeg net hoop, haha. Ik lees zoveel verschillende ervaringen en feiten, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Alles kan lijkt wel. De echte test is de zwangerschapstest..en mooie hoge temperaturen!

18. WannaBaby82

Thanks! Ik ook voor jou.

19. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Ja echt balen:D. Duimen voor een mooie test dan maar!

20. Bullie15

Bullie15 Lid

17 jun 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik kom even inbreken! Ik ben deze ronde voor het eerst gaan temperaturen, maar nu heb ik twee dippen na mijn eisprong?
    Op 5 dpo is ie gezakt met 0,3 en op 7 dpo( vandaag) 0,4
    Wat kan dat betekenen? Het is voor mij nog allemaal wennen.
    Ik weet ook niet hoe ik mijn kaartje hier kan krijgen!:cool:
    Groetjes

Deel Deze Pagina