Meer kans op zwangerschap?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Hailey2016, Aug 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hailey2016

Hailey2016 Actief lid

Jul 10, 2016
    230
    29
    28
    Female
    Ik zit met een vraagje,ik en vriendlief zitten nu in ronde 7 en heb 3aug mijn eisprong gehad en natuurlijk benut,17 augustus is mijn nod maar 31aug heb ik volgens berekeningen weer een eisprong..betekend dit dat we deze maand meer kans hebben op een zwangerschap? Dus in plaats van 20% kans dan 40% kans? Ik weet dat we geduldig moeten zijn en niet teveel ermee bezig moeten houden maar iedereen om ons heen wordt zwanger of is zwanger en dat maakt het lastig om het los telaten..we focussen ons nu meer op het sporten en gezonde voeding/leven en willen allebei 5/6kilo afvallen maar toch praten we er vaak over,het is zo moeilijk om er niet mee bezig tezijn..Iemand ideeën om het toch meer los telaten dan we al doen..

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Nou ja, je hebt per ronde ong 20% kans ja en als je in een lange maand als augustus aan het begin een eisprong hebt, kan je aan het eind weer een eisprong hebben. Maar ik denk dat je maanden en rondes door elkaar haalt ;)
    Je hebt per ronde 20% kans, maar in augustus heb je toevallig 2 rondes. Dus 2 x 20%. Maar dat is geen 40%.
    Weet je trouwens zeker wanneer je eisprong is? Of bereken je het via een app of internet. Wat je lichaam is geen machine he? :)

3. Hailey2016

Hailey2016 Actief lid

Jul 10, 2016
    230
    29
    28
    Female
    Gebruik testen om zeker tezijn dat ik een ei heb of krijg..ben benieuwd of de 31e ook positief gaat zijn

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

3 augustus je eisprong gehad. Hoe heb je die gevonden? Ook berekend? Je lichaam houdt zich niet aan berekeningen (zoals mijn voorganger al schrijft). Berekeningen gaan uit van gemiddelden en je eisprong kan veel eerder of later plaatsvinden dan dat een berekening zegt. Geen enkele berekening kan specifiek in jouw lichaam kijken en andersom laat je lichaam een ei ook niet spontaan springen, omdat een berekening zegt dat die dat moet gaan doen.

Dan kun je beter ovulatietesten gaan doen. Die zijn veel nauwkeuriger aangezien ze gebruik maken van urine afkomstig uit je lichaam. En dan maak je uiteraard ook wat meer kans om zwanger te worden, omdat je beter weet wanneer je eisprong ongeveer is.
    Binnen 48 uur na een positieve ovulatietest vindt je eisprong namelijk plaats.

En "er minder mee bezig zijn" daar geloof ik echt niet in. Als je eenmaal met zwanger worden bezig bent, ben je daar bewust of onbewust sowieso mee bezig! Anders had je immers wel anticonceptie gebruikt, want pas dan ben je immers echt niet met zwanger worden bezig!
    Alsof het zaad spontaan de andere kant op gaat zwemmen als je er veel mee bezig bent......
    Daarom mislukken vruchtbaarheidsbehandelingen ook vrijwel altijd en hebben die geen nut, kuch, want als je in de MMM beland bent, pas dan ben je er echt heel erg veel mee bezig! En daarom sturen fertiliteitsartsen mensen ook altijd eerst op vakantie. Want dan ben je er niet mee bezig en kom je vast zwanger weer terug.
    ;)

Succes met zwanger worden, hoop dat het gauw raak mag zijn!

5. Hailey2016

Hailey2016 Actief lid

Jul 10, 2016
    230
    29
    28
    Female
    Bedankt voor je reactie,ik voel me soms zo radeloos als het gaat om het "loslaten" omdat ik dat al een paar keer heb gehoord van vriendinnen die wel zwanger zijn geworden,misschien dan toch maar een vakantie boeken haha,nee maar we gebruiken inderdaad ovulatietesten om me ei tevinden en ook deze maand weer 2 dikke streepjes dus ben benieuwd

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Loslaten heeft wel een voordeel voor jezelf. Minder stress. Maar of je hierdoor nu ineens sneller zwanger raakt nee hoor. Maar rust geeft wel vertrouwen en dan beheerst het je leven wat minder. Maar als je door een vakantie ineens zwanger zou raken krijgen de reisbureaus het druk.

Enne beetje vreemde beredenatie dat doordat 2x een eisprong in een maand valt je 40% kans zou hebben. Maar denk dat je dit zelf wel weet. ;)

7. Hailey2016

Hailey2016 Actief lid

Jul 10, 2016
    230
    29
    28
    Female
    Dat van die vakantie boeken was een grapje haha,ja ergens hoop je toch dat je meer kans heb vandaar me vraag maar we zullen het zien deze maand,kan niks anders dan afwachten en hopen dat het deze maand raak is! Bedankt voor je reactie btw

8. Samurai

Samurai Bekend lid

Dec 1, 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Je kunt wel zeggen dat augustus een vruchtbare maand is ;) omdat je wslk 2x een ei hebt, maar daardoor neemt helaas de kans op een zwangerschap niet toe. Maar mss is augustus wel jullie geluksmaand :). Ik hoop het voor jullie.

En loslaten, op vakantie etc maakt allemaal niks uit. Als je van relaxen zwanger kon worden, had ik al een voetbal elftal en hier heb ik toch echt heeeel lang op de eerste moeten wachten :(

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,931
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Was je ovulatietest 3 augustus positief of de dagen daarvoor?

En nee je hebt deze maand dus geen 40% kans maar gewoon 20% per eisprong :) en als die dan 2x per maand komt is dat heel mooi :)

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Hihi je hebt 40% kans van de 200%.
    Maar net hoe je t bekijkt. 😜

Share This Page